Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Hoe blijven hbo-docenten staande te midden van maatschappelijke, technologische en bestuurlijke invloeden? Hoe zijn ze zichzelf in hun werk?Dit boek is geschreven voor hbo-docenten, lerarenopleiders, loopbaancoaches en onderwijsontwikkelaars. In dit boek worden 12 thema's en 43 patronen beschreven waarmee hbo-docenten hun eigen identiteit boetseren. Op basis van deze patroontaal stelt elke docent zijn eigen uniek profiel samen. Dit gaat van hoe hij zich verhoudt met studenten, management en collega's tot hoe hij zijn vakgebied verbindt met hogere doelen. Deze patroontaal leidt tot een vragenlijst waarmee elke docent zichzelf kan situeren ten opzichte van de vele schakeringen in hoe hij docent kan zijn.Dit onderzoeksverhaal is de vertaalslag van een proefschrift. De auteur is hierin tegelijk een docent die onderzoek gebruikt om zichzelf uit te klaren als een onderzoeker die docent-vriendelijke onderzoeksmethoden ontdekt. Het verhaal is een pleidooi om de innerlijke opbouw van de identiteit van de hbo-docent veel centraler te stellen in onderwijsontwikkeling.
454.22 --- Onderwijsstijlen --- HBO --- Leraar hoger onderwijs --- Beroepsprofiel --- Professionele ontwikkeling --- Identiteit --- Competentie
Choose an application
Coaching voor iedereen geeft een overzicht van methoden om in welk gesprek dan ook meer coachend te werk te gaan. Bij elke methode vind je alledaagse situaties als voorbeeld. Je zult ook toepassingen vinden voor leidinggevenden, hulpverleners, loopbaanbegeleiders en zelfs verkopers. Verder wordt er aandacht besteed aan inspiratie. (Bron: covertekst)
Ontwikkelingsdenken --- 051615.jpg --- Communicatie ; algemeen --- 305.8 --- Begeleiding (Coaching) --- Gesprekstechnieken --- Zelfsturing --- Coachen --- Personeelsbeleid --- coaching
Choose an application
Choose an application
Ontwikkelingsgericht coachen heeft een methodische consistentie en filosofische fundering. In dit handboek worden twee kerncompetenties uitgewerkt: het samenwerkingsmodel gebaseerd op de dans van volgen en leiden en het structureren van welgevormde ontwikkeling middels het Vorkmodel. Dit model is de methodische kapstok bij uitstek om de zingeving en maatschappelijke relevantie van coaching te verankeren in de praktijk.
366.41 --- coaching --- teamontwikkeling --- Management-Leidinggeven --- PXL-Education 2015 --- gedragspsychologie --- identiteitsontwikkeling --- coachen --- samenwerkingsmodellen --- maatschappijontwikkeling --- 331.124 --- loopbaanplanning – loopbaanbegeleiding – coaching
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Didactic strategies --- Personnel management --- zelfsturing --- mondelinge communicatie --- coaching --- HRM (human resource management)
Choose an application
Didactic strategies --- Personnel management --- mondelinge communicatie --- coaching --- HRM (human resource management) --- communicatievaardigheden --- projectmanagement --- persoonlijkheidsontwikkeling
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|