Narrow your search

Library

DocAtlas (3)

UAntwerpen (2)

Arteveldehogeschool (1)

KBR (1)

KU Leuven (1)

Thomas More Mechelen (1)

UCLL (1)

UGent (1)

VIVES (1)

Vlaams Parlement (1)


Resource type

book (6)


Language

Dutch (6)


Year
From To Submit

2010 (1)

1999 (1)

1996 (1)

1990 (1)

1986 (1)

Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Alfa NT2. Leren lezen en schrijven in het Nederlands als tweede taal. Niveau 1 - Cluster 3 en 4. Werkboek 1b
Author:
Year: 1996 Publisher: 's-Hertogenbosch Malmberg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
In de ban van het schrift: over analfabetisme en alfabetisering in een tweede taal
Authors: ---
ISBN: 9026511396 Year: 1990 Publisher: Amsterdam Swets & Zeitlinger


Book
Taal100 : interactief taalonderwijs op de basisschool
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789055631063 Publisher: Z.p. Z.p. Expertisecentrum Nederlands Sardes

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Taal100 is een werkwijze om met het gehele schoolteam het taalonderwijs te verbeteren. De nadruk ligt daarbij op het versterken van de didactische vaardigheden van leerkrachten op alle taaldomeinen. Taal100 gaat ervan uit dat leerkrachten tijdens alle vakken en bij allerlei activiteiten, binnen en buiten de klas, de taalontwikkeling van leerlingen kunnen stimuleren. Het Taal100-boek beschrijft de kenmerken van effectief en interactief taalonderwijs in de basisschool, en het laat zien op welke manier het schoolteam gezamenlijk de vernieuwing van het eigen taalonderwijs ter hand kan nemen. Taal100 is ontwikkeld door Sardes en het Expertisecentrum Nederlands in opdracht van het Ministerie van OCW. Taal100 is geschikt voor groep 1 tot en met 8. De aanpak van Taal100 is gebaseerd op de uitgangspunten van interactief taalonderwijs en sluit aan bij de huidige praktijk van opbrengstgericht werken.


Book
Taal100 : interactief taalonderwijs op de basisschool
Authors: --- --- ---
Year: 2010 Publisher: Sardes en Expertisecentrum Nederlands

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Taal100 is een werkwijze om met het gehele schoolteam van de basisschool het taalonderwijs te verbeteren. Het eerste deel beschrijft stap voor stap de Taal100-werkwijze. Het tweede deel gaat in op de didactiek waarmee leerkrachten hun taalonderwijs kunnen versterken. In het Taal100-boek is ieder onderwerp voorzien van een uitgebreide beschrijving van de meest effectieve evidence based taaldidactiek. De onderwerpen zijn voorzien van checklists waarmee leerkrachten hun eigen didactiek kunnen nalopen. Voor de verschillende taaldomeinen staan de einddoelen en tussendoelen beschreven die in het basisonderwijs worden gehanteerd.


Book
Een echt vak: een introductiecursus voor docenten maatschappijoriëntatie
Authors: --- ---
ISBN: 9057140551 Year: 1999 Publisher: Utrecht FORUM

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek is bedoeld voor de scholing van docenten in de volwasseneducatie die voor het eerst maatschappijoriëntatie aan nieuwkomers gaan geven. De leerstof is verdeeld in drie modules: maatschappijoriëntatie, maatschappijoriëntatie op de eigen instelling; didactiek.


Book
Tweetalig lees- en schrijfonderwijs aan Turkse kinderen : informatieboek voor leerkrachten
Authors: --- --- ---
ISBN: 9027611319 Year: 1986 Publisher: Meerhout Infoboek

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Listing 1 - 6 of 6
Sort by