Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Didactic strategies --- Adult education. Lifelong learning --- Dutch language
Choose an application
Een verslag van twee veldonderzoeken naar alfabetisering in het Nederlands als tweede taal. Centraal staat de wijze waarop en de mate waarin cursisten leren lezen in niet-intensieve en in intensieve cursussen
Didactics of Dutch --- Adult education. Lifelong learning --- Dutch language --- -Language and languages --- -Linguistic minorities --- -Literacy --- -Second language acquisition --- KVH-BOM --- #A9203A --- #KVHB:Analfabetisme --- #KVHB:Schrijven --- #KVHB:Lezen --- #KVHB:Nederlands voor anderstaligen --- Nederlands als tweede taal --- Second language learning --- Language acquisition --- Illiteracy --- Education --- General education --- Minority languages --- Language and languages --- Minorities --- Sociolinguistics --- Foreign languages --- Languages --- Anthropology --- Communication --- Ethnology --- Information theory --- Meaning (Psychology) --- Philology --- Linguistics --- Flemish language --- Netherlandic language --- Germanic languages --- Study and teaching --- -Foreign speakers --- -Education --- -NT2 --- Political aspects --- Linguistic minorities --- Literacy --- Second language acquisition. --- Foreign speakers. --- Second language acquisition --- Study and teaching&delete& --- Foreign speakers --- NT2 --- Minoritized languages
Choose an application
Taal100 is een werkwijze om met het gehele schoolteam het taalonderwijs te verbeteren. De nadruk ligt daarbij op het versterken van de didactische vaardigheden van leerkrachten op alle taaldomeinen. Taal100 gaat ervan uit dat leerkrachten tijdens alle vakken en bij allerlei activiteiten, binnen en buiten de klas, de taalontwikkeling van leerlingen kunnen stimuleren. Het Taal100-boek beschrijft de kenmerken van effectief en interactief taalonderwijs in de basisschool, en het laat zien op welke manier het schoolteam gezamenlijk de vernieuwing van het eigen taalonderwijs ter hand kan nemen. Taal100 is ontwikkeld door Sardes en het Expertisecentrum Nederlands in opdracht van het Ministerie van OCW. Taal100 is geschikt voor groep 1 tot en met 8. De aanpak van Taal100 is gebaseerd op de uitgangspunten van interactief taalonderwijs en sluit aan bij de huidige praktijk van opbrengstgericht werken.
475.2 --- Didactische werkvormen --- Interactief onderwijs --- Professionalisering --- Taalstimulering --- Interactief taalonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leesonderwijs --- Taalonderwijs --- taalstimulering --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Nederlands --- Didactiek --- Taalactiveringsprogramma's --- Taal --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Taal100 is een werkwijze om met het gehele schoolteam van de basisschool het taalonderwijs te verbeteren. Het eerste deel beschrijft stap voor stap de Taal100-werkwijze. Het tweede deel gaat in op de didactiek waarmee leerkrachten hun taalonderwijs kunnen versterken. In het Taal100-boek is ieder onderwerp voorzien van een uitgebreide beschrijving van de meest effectieve evidence based taaldidactiek. De onderwerpen zijn voorzien van checklists waarmee leerkrachten hun eigen didactiek kunnen nalopen. Voor de verschillende taaldomeinen staan de einddoelen en tussendoelen beschreven die in het basisonderwijs worden gehanteerd.
Choose an application
Het boek is bedoeld voor de scholing van docenten in de volwasseneducatie die voor het eerst maatschappijoriëntatie aan nieuwkomers gaan geven. De leerstof is verdeeld in drie modules: maatschappijoriëntatie, maatschappijoriëntatie op de eigen instelling; didactiek.
Choose an application
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|