Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Hoe bereik je jongeren in de straatcultuur? Hoe zorg je ervoor dat deze jongeren weer mee gaan doen in de samenleving? Hoe help je hen om weerstand te bieden tegen de druk en de verleidingen van de straat? En hoe kun je hun ouders, familie en netwerk inzetten bij het werken aan een positieve toekomst?Het boek biedt een praktische handleiding om jongeren uit de straatcultuur te begeleiden bij gedragsverandering. Het is bedoeld voor iedereen die met deze jongeren werkt: docenten en leerlingbegeleiders op scholen, buurthuis- en straathoekwerkers, jeugdbeschermers en gezinshulpverleners. Het concrete methodische handelen van de professional staat centraal. Er zijn ook veel praktijkvoorbeelden in het boek opgenomen, die onder andere zijn ontleend aan het - van oorsprong Utrechtse - Programma Jongerenteams. De methodiek is gebaseerd op de oplossingsgerichte benadering en het competentiemodel. Daarbij is recent onderzoek naar criminaliteit onder jongeren in de methodiek verwerkt. Het boek biedt handreikingen voor zowel de individuele begeleiding als voor het werken met jongeren in een groep. Ook komt het werken met de gezinnen van de jongeren aan bod
jeugdwerk --- SPH (socio-pedagogische hulpverlening) --- Age group sociology --- straatkinderen --- straathoekwerk --- PXL-Social Work 2015 --- jongerencultuur --- jongerenproblematiek --- jeugdzorg --- 323 --- criminaliteit --- gedragsverandering --- jeugdhulpverlening --- Jeugdhulpverlening --- Jeugdmisdadigheid (delinquente jeugd, jeugdcriminaliteit, jeugddelinquentie) --- Probleemjongeren (hangjongeren, randgroepjongeren) --- Straathoekwerk (streetcornerwork) --- 364.044 --- Begeleiding --- Gedragsveranderingen --- Jongeren --- Methodiek --- Straathoekwerk --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- 362.7 --- Straatcultuur --- Jongerenwerkers --- Jeugdcriminaliteit --- Jeugdculturen --- Jeugd --- Gedragsverandering --- Groepsactiviteiten --- Groepsdynamiek --- Opvoedingsondersteuning --- Outreachende hulpverlening --- Hangjongeren --- Jeugdwerker --- Jeugdcultuur --- Groepsactiviteit --- Hangjongere --- Jongere
Choose an application
Op 15 december 2017 verscheen het honderdste nummer van PiP (Pedagogiek in Praktijk Magazine). Vanwege dat heuglijke feit vroeg de redactie aan de auteurs door de jaren heen om een beschrijving van een persoonlijke pedagogische ervaring. Er werd bij gezegd dat het overal over mocht gaan, over ervaringen als kind, als ouder, als leerling of leraar, ... over ervaringen als pedagogische professional. Vijftig auteurs reageerden enthousiast. Hun verhalen zijn in dit bundeltje opgenomen. De kleine gebeurtenissen domineren. Ze hebben vaak grote gevolgen. Zijn ze daarom in de herinnering blijven hangen? Hun onontkoombare terugwerkende kracht zal de lezer meer dan eens ontroeren.
Educational sciences --- pedagogiek --- Opvoeding --- Pedagogie --- Onderwijs
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|