Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In onze zindelijkheidstraining is de kleutertas een onmisbaar element. Met de kleurrijke en kindvriendelijke materialen moedigen we de kleuter aan te leren en te proberen.- Dino-pop en potje waarmee de kleuter zich kan inleven in het verhaal- Stappenplan met visuele ondersteuning voor de kleuter- Beloningskaart met stickers- Kleurplaat als extra beloningBron: https://www.averbode.be/ko_zorg?article=103987
C6 --- kleuteronderwijs --- 471.4 --- didactiek --- kleuters --- zindelijkheid --- Zindelijkheid --- Zindelijkheidstraining --- zindelijkheidstraining --- Zindelijkheidstraining (Plassen) --- didactiek kleuteronderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- vakoverschrijdende thema's --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- kleuterdidactiek --- Kleuteronderwijs --- Peuters --- Kleuters --- PXL-Education 2019 --- Peuter --- Kleuter
Choose an application
Deze uitgave is het vervolg op Kinderen met ruimtelijk-visuele problemen (Acco, 1998). Daarin gaat het over visueel waarnemen en kopiëren. Nu volgt een deel met inprentingsstrategieën om het geheugen te ondersteunen en met denkoefeningen om het mentaal manipuleren te ontwikkelen.Kinderen met een gebrek aan voorstellingsvermogen kunnen minder een beroep doen op het visuele kanaal om informatie op te slaan en hebben moeite met abstract denken. Het Tekstboek wordt aangeboden samen met een ruim pakket aan oefenmateriaal, samengebracht op de Acco-website. Deze uitgave is bedoeld voor kinderen die sterker zijn in taalvaardigheden maar niet altijd spontaan gebruikmaken van het leggen van inhoudelijke verbanden om gegevens te verwerken, en voor kinderen die wel beschikken over voldoende geheugencapaciteit maar te weinig actief strategieën hanteren om de informatie vanuit het werkgeheugen voor langere tijd in te prenten in het langetermijngeheugen. Ook kinderen met een onderliggende leer- en ontwikkelingsstoornis zoals dyslexie, dyscalculie, ADHD en NLD hebben nood aan gerichte begeleiding in dat inprentingsproces. Het oefenmateriaal wordt langs het visuele kanaal aangeboden en wordt geleidelijk aan meer en meer mentaal op voorstellingsniveau verwerkt. Pas dan kunnen we spreken over de abstracte activiteit van het denken.Net als in Kinderen met ruimtelijk-visuele problemen blijft de stijl van de begeleider op de voorgrond staan. Die stijl is een verwerking van de zelfinstructiemethode van Meichenbaum die zorgt voor de structuur in het denkproces en de denkstimulerende mediatieleer van Feuerstein. Dit geeft de nodige ruggensteun aan de begeleider om het denkvermogen van het kind zo ruim mogelijk te helpen ontwikkelen.
Leerstoornissen ; kinderen. --- Cognitive psychology --- berengroepen --- Educational sciences --- geheugenstoornissen --- orthopedagogiek --- Troubles de la mémoire --- Spiritual exercises --- leerstoornissen --- Geheugenproblemen --- Geheugen --- Kinderen --- Begeleiding --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Denken --- Denkontwikkeling --- Geheugenstoornissen --- Leerstoornissen --- Geheugenprobleem --- Geheugen (psychologie) --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Geheugenstoornis --- Leerstoornis
Choose an application
Een spel om kinderen met ruimtelijk-visuele problemen en geheugen-en inprentingsproblemen vaardigheden bij te brengen om aan deze problemen te werken Spel met opdrachten gebaseerd op de boeken 'Kinderen met ruimtelijk-visuele problemen' en 'Kinderen met geheugen- en inprentingsproblemen'.
Leerstoornissen --- Leerstoornissen. --- Diagnostiek. --- Orthopedagogics --- ruimtelijke oriëntatie --- leerproblemen --- geheugenstoornissen --- #PBIB:+105.50 --- #KVHB:Geheugentraining --- #KVHB:Ruimtelijke orientatie --- #KVHB:Taalontwikkeling --- geheugentraining --- logopedie --- ruimtelijk-visuele problemen --- spelmateriaal --- therapiemateriaal --- 464 --- educatieve spellen --- orthopedagogiek --- spelmaterialen --- 415.4 --- Concentratieproblemen --- Geheugenproblemen --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Orthopedagogie --- Ruimtelijk inzicht --- Voorstellingsvermogen --- basisonderwijs --- emoties --- geheugenproblemen --- inprentingsproblemen --- kikkerspel --- sociale vaardigheden --- spelen --- visuele beperking --- Basisonderwijs --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Geheugen --- Kinderen --- Leerproblemen --- Ruimtelijke oriëntatie --- Visuele discriminatie --- 464 ) Kinderen met leerproblemen --- Documentatiemap --- cognitieve ontwikkeling --- geheugen --- visuele discriminatie --- 376.5 --- Kinderen met leerstoornissen --- Leerstoornissen ; kinderen ; diagnostiek --- Leerstoornissen ; kinderen ; preventie --- Leerstoornissen ; kinderen --- Sociale vaardigheden --- Spelen --- Leermoeilijkheden --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- kinderen met leerproblemen --- Hogere geestelijke functies --- Kinderen met leerproblemen --- Games --- Orthopedagogiek --- Orthodidactiek --- Zorgverbreding --- Inprentingsproblemen --- Niet-verbale leerstoornis --- Feuersteinmethode --- Meichenbaum --- Zien --- Taalvaardigheid --- Cognitieve opvoeding --- ADHD --- Kind --- Geheugenprobleem --- Feuerstein methode --- Meichenbaum, Donald --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
De stijl van de begeleider - Het visueel voorstellingsvermogen - Berentrapjes : Kijken naar kenmerken - Analyseren en vergelijken van kenmerken - Verstopwoorden - Natekenen en naschrijven naar model - Kopiëren met structuuropbouw - Juist overschrijven.
Concentratiemoeilijkheden --- Kinderen. --- Cognitive psychology --- personen met een visuele beperking --- Orthopedagogics --- ruimtelijke oriëntatie --- orthopedagogiek --- berengroepen --- personen met een beperking --- taalvaardigheid --- logopedie --- visuele analyse --- schrijfproblemen --- waarnemingsstoornissen --- dyslexie --- dyscalculie --- kinderen --- psychomotoriek --- cognitieve psychologie --- kinderen met leerproblemen --- ruimtelijk-visuele problemen --- visuele waarneming --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Rekenstoornissen --- #KVHB:Ruimtebegrip --- 464 --- leerproblemen --- rekenproblemen --- werkhoudingsproblemen --- Concentratieproblemen --- Feuerstein --- Feuerstein, Reuven --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Meichenbaum, Donald --- Orthopedagogie --- Ruimtelijk inzicht --- Visuomotoriek --- Voorstellingsvermogen --- basisonderwijs --- berenprogrammas --- beweging --- leren --- ruimtelijke disfunctie --- spelen --- zelfstandig leren --- 464 ) Kinderen met leerproblemen --- kinderen met ruimtelijk-visuele problemen --- 072181.jpg --- orthopedagogie --- Kinderen met leerproblemen --- 376.5 --- Analyse --- Begeleiding --- Hersenen --- Kopiëren --- Ruimtelijk-visuele problemen --- Waarneming --- Kinderen --- Zien --- Onderwijsstijlen --- Leren --- Taalvaardigheid --- Zelfinstructiemethoden --- Feuersteinmethode --- Zorgverbreding --- Cognitieve opvoeding --- Leerproblemen --- Orthopedagogiek --- Waarnemingsstoornissen --- Dyslexie --- Rekenstoornissen --- Meichenbaum --- Kind --- Onderwijsstijl --- Zelfinstructiemethode --- Feuerstein methode --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Waarnemingsstoornis --- Rekenstoornis --- Ontwikkelingspsychologie
Choose an application
Orthopedagogics --- berengroepen --- gezichtsvermogen --- orthopedagogiek --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Rekenstoornissen --- #KVHB:Ruimtebegrip --- 464 --- Concentratieproblemen --- Feuerstein, Reuven --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Meichenbaum, Donald --- Orthopedagogie --- Ruimtelijk inzicht --- Visuomotoriek --- Voorstellingsvermogen --- 463.1 --- kinderen --- kinderpsychologie --- oftalmologie (gezichtsstoornissen, oogziekten) --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen --- Zien --- Onderwijsstijlen --- Leren --- Taalvaardigheid --- Zelfinstructiemethoden --- Feuersteinmethode --- Zorgverbreding --- Cognitieve opvoeding --- Leerproblemen --- Orthopedagogiek --- Meichenbaum --- dyslexie --- rekenproblemen --- werkhoudingsproblemen --- leesproblemen --- leerproblemen --- kinderen met leerproblemen --- 463 --- Oriëntatie --- Ruimtelijke oriëntatie --- Visueel gehandicapten --- Visuele discriminatie --- Vormen --- Zintuiglijk en lichamelijk gehandicapten; algemeen --- Kind --- Onderwijsstijl --- Zelfinstructiemethode --- Feuerstein methode --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Ontwikkelingspsychologie
Choose an application
Dit boek biedt theorie, praktijk en oefenmateriaal. Aan de hand van voorbeelden krijgt de lezer een concreet beeld van deze problematiek. Het doel van de auteur is een handig werkdocument af te leveren voor de begeleiding van kinderen met ruimtelijk-visuele problemen. Het boek heeft aandacht voor de denkontwikkelende stijl van de begeleider/leerkracht om bij het kind een andere werk- en oplossingsstijl te realiseren. Het boek toont aan hoe taalvaardigheid kan helpen bij ruimtelijke disfuncties. De auteurs zetten de zelfinstructiemethode van Meichenbaum op de voorgrond en verrijken deze met de cognitieve mediatietheorie van Feuerstein.
Educational psychology --- Primary education --- Orthopedagogics
Choose an application
Choose an application
Dit boek toont aan hoe taalvaardigheid kan helpen bij ruimtelijke disfuncties. Door het kind te leren verwoorden wat het waarneemt, door het te tonen hoe het moet analyseren, beschrijven en vergelijken, gaat het op metaniveau problemen oplossen. Via concreet werkmateriaal verzameld in "Berenstapjes"en levende voorbeelden wordt de lezer aangemoedigd om, in het voetspoor van de auteurs, zelf ook actief kinderen te gaan begeleiden.
Choose an application
Orthodidactiek --- Kind --- Zorgverbreding --- Geheugenprobleem --- ADHD --- Niet-verbale leerstoornis --- Feuerstein methode --- Meichenbaum, Donald --- Ruimtelijk inzicht --- Zien --- Taalvaardigheid --- Cognitieve opvoeding --- Leerprobleem --- Orthopedagogiek
Choose an application
Een verhaal specifiek ontwikkeld voor kleuters die nog moeite hebben met zindelijkheid
C6 --- Zindelijkheidstraining --- Peuters --- Kleuters --- Kleuteronderwijs --- Prentenboeken --- Zindelijkheid --- Schoolbooks - Didactic material --- zindelijkheid --- zindelijkheidstraining --- kleuters --- Zindelijkheidstraining (Plassen) --- Jeugdboeken --- Fiction
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|