Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Spel --- Speltherapie --- 416.4 --- 433.6 --- Emoties (Gevoelens) --- Kinderen --- Mentaal gehandicapten --- Opvoeding --- Pesten --- Poëzie (Versjes, Gedichten) --- Rouwproces --- Seksuele kindermishandeling --- Spelen --- Verdriet om verlies --- 615.854 --- Acrobatie --- Emoties --- Muziek --- Personen met een mentale handicap --- Seksueel misbruik --- Psychologie van het kinderspel --- Kind, spel en speelgoed --- (zie ook: Rouwproces)
Choose an application
Theorie en inspiratie voor professionals tot denken over, ervaren en gebruiken van de mogelijkheden van spel
Bewegingsopvoeding --- Lichamelijke opvoeding --- kleuteronderwijs --- spelen --- orthopedagogiek --- spelbegeleiding --- therapieën --- 433.6 --- 416.4 --- Buitenspelen --- Circus --- Gedragsproblemen --- Gehandicapten --- Kinderen --- Knuffelen --- Mentaal gehandicapten --- Pesten --- Samenspel --- Seksuele kindermishandeling --- Speelgoed --- Spelbegeleiding --- Spelen --- Symbolen --- Verdriet om verlies --- 615.854 --- Expressie --- Gedragsstoornissen --- Personen met een mentale handicap --- Rouwproces --- Speltherapie --- Spel --- spel --- speltherapie --- beeldende expressie --- circus: spel --- gedragsproblemen --- gehandicapten: muziek --- gehandicapten: spel --- gevoelens --- jeugdtheater --- pesten --- peuters: spel --- poëzie: didactiek --- rouw --- speelgoed --- spel: normen --- spel: symbolen --- speltherapie: meervoudig gehandicapten --- speltherapie: verstandelijk gehandicapten --- themakisten --- verhalen vertellen --- verstandelijk gehandicapten --- kind, spel en speelgoed --- Psychologie van het kinderspel --- Kind, spel en speelgoed --- (zie ook: Rouwproces) --- kleuteronderwijs. --- Kleuteronderwijs.
Choose an application
Wat je speelt ben je zelf beschrijft de waarde van spel en spelbegeleiding voor de ontwikkeling van het individu. Spel is van wezenlijk belang voor de sociale, cognitieve, motorische en emotionele ontwikkeling van het kind. Maar ook voor volwassen mensen met een (verstandelijke) beperking is spel van onschatbare waarde.De kracht van dit boek ligt in een consequente integratie van theorie en praktijk. De theoretisch onderbouwing voor spelbegeleiding (deel 1) wordt duidelijk door veel verhelderende praktijkvoorbeelden. In deel 2 wordt aan de hand van advizen en vooreelden de praktijk van de spelbegeleding uiteengezet. Voor mensen met een (verstandelijke) beperking is specifieke aandacht. Samen met het boek Leven-de verhalen!, geschreven door Monique Wessels-Reijerse, is dit boek onderdeel van een project over spel en spelbegeleiding van Stichting Philadelphia Zorg.
personen met een mentale beperking --- spelen --- motorische ontwikkeling --- Physiology: reproduction & development. Ages of life --- Orthopedagogics --- spelbegeleiding --- cognitieve ontwikkeling --- ontwikkeling van het kind --- intellectuele ontwikkeling --- #KVHB:Mentaal gehandicapten --- #KVHB:Spel --- #KVHB:Speltherapie --- 416.4 --- 433.6 --- 622.4 --- Mentaal gehandicapte kinderen --- Spelen(Kinderspelen) --- mentaal gehandicapten --- speltherapie --- 462 --- Methodiek --- Ontwikkeling --- Spelbegeleiding --- Spelen --- ergotherapie --- kinderen met een mentale handicap --- Psychologie van het kinderspel --- Kind, spel en speelgoed --- Spelen gehandicapten --- Kinderen met afwijkende verstandelijke vermogens --- gehandicapt --- Spelen (mv.) --- (zie ook: bosspelen) --- Spelen ; mentaal gehandicapte kinderen. --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Spel --- Kind met een verstandelijke handicap
Choose an application
Verhalen spelen een belangrijke rol in ieders leven. Ieder heeft zijn eigen levensverhaal, maar ieder haalt ook kracht en inspiratie uit de verhalen van anderen. Zo kun je anderen ondersteunen en inspireren met een verhaal dat je speciaal aan hen vertelt. De kracht van het verhaal in de begeleiding van kinderen en volwassenen is dan ook het centrale thema van dit boek dat zich richt op leerkrachten (in allerlei vormen van onderwijs), groepsleiders, peuterleidsters, maatschappelijk werkers, psychotherapeuten, activiteitenbegeleiders, spelbegeleiders en speltherapeuten. Het boek is samengesteld door Centrum Spelmethodiek van de Hogeschool van Utrecht dat jaarlijks de 'Spel werkt'-dag organiseert, een studiedag waarin spel in al zijn verschijningsvormen centraal staat. Het thema is dit jaar: Spel werkt, vertel het door! In dit boek treft u de theoretische of methodische onderbouwingen van de workshopleiders op deze studiedag. De auteurs vertellen hoe je een verhaal kunt inzetten ter ondersteuning van de ontwikkeling en ontplooiing van kinderen, hoe kinderen - én volwassenen - middels spel hun verhaal vertellen en ze reiken technieken en methodieken aan in het bedenken en vertellen van verhalen. Ieder spel laat een verhaal zien en verhalen vertellen is keer op keer een spel. Spel werkt. Vertel het door! Het boek is samengesteld door Centrum Spelmethodiek van de Hogeschool van Utrecht dat jaarlijks de 'Spel werkt'-dag organiseert, een studiedag waarin spel in al zijn verschijningsvormen centraal staat. In dit boek treft men de theoretische of methodische onderbouwingen van de workshopleiders op deze studiedag. De auteurs vertellen hoe je een verhaal kunt inzetten ter ondersteuning van de ontwikkeling en ontplooiing van kinderen, hoe kinderen - én volwassenen - middels spel hun verhaal vertellen en ze reiken technieken en methodieken aan in het bedenken en vertellen van verhalen. Bijdragen: Verhalen vertellen en de sociaal-emotionele vorming; Niet echt, maar wel heel leuk. Het geheim van leren binnen een verhaal; De helicopterdidactiek. Het vertellen en spelen van verhalen in een kleutergroep; Je bent goed zoals je bent. Verhalen ter ondersteuning van het zelfbeeld; Spelvormen voor talactivering; Verhalen maken; Een passend verhaal voor elk kind; Ieder kind speelt zijn eigen verhaal; Literaire vorming. Een methode om mensen met een verstandelijke handicap beter te leren vertellen; Verhalen van mensen met een verstandelijke beperking; Verhalen zijn niet altijd leuk!; Dit kind luistert niet. Spelobservatie met video bij diagnostisch onderzoek naar contactstoornissen bij kinderen; De innerlijke reis. dagdroomtherapie met jonge kinderen; Koning & Kip... een theatraal verhaal; Kom, vertel mij een verhaal!; Assepoester, Raponsje en de zee van verhalen. Over het vergelijken van verhalen uit verschillende culturen.
Didactic strategies --- Didactics of sports and games --- kleuteronderwijs --- spelen --- Verhalen --- Vertellen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Behandeling --- Ontwikkeling --- Spelen --- Kinderen --- Volwassenen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Kleuters --- Contactproblemen --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Verhaal --- Spel --- Kind --- Volwassene --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Kleuter --- Contactprobleem --- Kind met een verstandelijke handicap --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oudere --- Oorzaak --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Theses --- 76.30 play: general. --- Ouder-kind-relaties. --- Spel.
Choose an application
Choose an application
Wat je speelt ben je zelf beschrijft de waarde van spel en spelbegeleiding voor de ontwikkeling van het individu. Spel is van wezenlijk belang voor de sociale, cognitieve, motorische en emotionele ontwikkeling van het kind. Maar ook voor volwassen mensen met een (verstandelijke) beperking is spel van onschatbare waarde. De kracht van dit boek ligt in een consequente integratie van theorie en praktijk. De theoretisch onderbouwing voor spelbegeleiding (deel 1) wordt duidelijk door veel verhelderende praktijkvoorbeelden. In deel 2 wordt aan de hand van adviezen en voorbeelden de praktijk van de spelbegeleding uiteengezet. Voor mensen met een (verstandelijke) beperking is specifieke aandacht. Samen met het boek Levende verhalen!, geschreven door Monique WesselsReijerse, is dit boek onderdeel van een project over spel en spelbegeleiding van Stichting Philadelphia Zorg.
Didactics of sports and games --- Orthopedagogics --- Physiology: reproduction & development. Ages of life --- spelbegeleiding --- personen met een mentale beperking --- intellectuele ontwikkeling --- ontwikkeling van het kind --- spelen --- cognitieve ontwikkeling --- motorische ontwikkeling
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|