Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Werkboek voor leerkrachten in het basisonderwijs om de woordenschat van leerlingen te vergroten.Drs. H.F. PeetersIn dit boek wordt (met voorbeelden, werkbladen en stappenplannen) beschreven hoe een leerkracht in het basisonderwijs de woordenschat van leerlingen kan vergroten. Er wordt veel ruimte aan besteed om de leerkracht ervan te overtuigen dat wat er nu op de basisschool aan dit onderwerp gedaan wordt, niet veel 'soeps' is en dat goed woordenschat onderwijs een hele mentale omschakeling vraagt. Dit overtuigen gebeurt onder andere door middel van een sprookje in zes afleveringen over een houthakker die een keukenprinses gaat schaken. De kinderlijke manier waarop de leerkracht wordt aangesproken in dit boek, kan veel lezers afschrikken. De informatie die gegeven wordt, is op zich juist en bruikbaar. Een groot manco is dat er niet aangesloten wordt bij het onderwijs in begrijpend lezen, met name bij strategieën waardoor de leerlingen zelf achter de betekenis van woorden kunnen komen.© NBD Biblion
didactiek --- Nederlands --- woordenschat --- basisonderwijs --- 456.1 --- 475.2 ) * NEDERLANDSE TAAL - O.N. --- 475.2 --- woordenschatdidactiek --- woordkennis --- Moedertaalonderwijs ; basisonderwijs ; didactiek --- Moedertaalonderwijs ; basisonderwijs --- Nederlandse woordenschat ; migrantenkinderen --- Taalvaardigheid ; migrantenkinderen --- 062316.jpg --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- Didactics of Dutch --- taalverwerving --- Didactics of primary education --- Nederlandse woordenschat ; basisonderwijs --- Taalvaardigheid ; basisonderwijs ; didactiek --- 475.2 ) * NEDERLANDSE TAAL - O.N --- Basisonderwijs --- Taalonderwijs --- Woorden --- Woordenschat --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Didactiek van het Nederlands --- Didactiek van het lager onderwijs --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Taalgebruik --- Woordenschatuitbreiding --- Mondelinge taalvaardigheid --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Woordkennis is een voorwaarde voor succes in het basisonderwijs. Leerlingen met onvoldoende woordenschat kunnen niet alleen de lessen niet goed volgen; zij leren ook minder snel nieuwe woorden en begrippen bij. Als je als leerkracht de resultaten in je klas wilt verbeteren, zul je met taal aan de slag moeten gaan. In Met woorden in de weer presenteren de auteurs een praktische aanpak voor intensieve woordenschatuitbreiding in het basisonderwijs. Ze reiken verschillende instrumenten en technieken aan om effectief woorden aan te leren en met woorden te oefenen in elke situatie, elke groep en elk vak. Het boek is afgestemd op de praktijk met behulp van veel voorbeelden, opdrachten en handreikingen.
Nederlands --- Nederlandse woordenschat. --- Basisonderwijs. --- Didactics of Dutch --- taalverwerving --- taalopvoeding --- Didactics of primary education --- woordverwerving --- Nederlandse woordenschat ; basisonderwijs --- #KVHB:Taalonderwijs; Nederlands --- #KVHB:Taalontwikkeling --- 471.41 --- taalontwikkeling --- woordenschat --- 475.2 --- Taalonderwijs --- Woordenschat --- basisonderwijs --- taalonderwijs --- 475.25 --- Basisonderwijs --- Nederlands; ba.o --- Taal --- 100730.jpg --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- departement Lerarenopleiding 11 --- Nederlands: didactiek --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Taalgebruik --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
De auteurs presenteren in Met woorden in de weer een nieuwe aanpak voor intensieve woordenschatuitbreiding in de klas. Een geïntegreerde aanpak waarbij het systematisch uitleggen en gebruiken van woorden als een rode draad loopt door alle vakken, klassen en leerjaren. Ook is het mogelijk om binnen een groep te differentiëren. In elke situatie, elke groep en elk vak kunnen leerkrachten en leerlingen enthousiast met woorden in de weer. Er worden talloze voorbeelden, werkbladen, stappenplannen, tips en handreikingen gegeven om daadwerkelijk aan de slag te gaan. Daardoor is Met woorden in de weer ook een heel praktische gids die (aankomende) leerkrachten de weg wijst naar een verbetering van het eigen woordenschatonderwijs.
Choose an application
Dit referentiekader beschrijft een gezamenlijke Vlaams-Nederlandse lijst van minimumdoelstellingen voor vroege NT2-verwerving. Doel van deze tekst is dat een bijdrage wordt geleverd aan de verbetering van allochtone kinderen in het onderwijs.
Sociology of minorities --- Didactics of Dutch --- tweede-taalverwerving
Choose an application
Sociology of minorities --- Didactics of Dutch --- tweede-taalverwerving --- NT2 --- Taalverwerving --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Taalopvoeding --- * 838.5 --- 471.41 --- 475.2 --- 475.3 --- België. --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Nederland. --- Nederlands als tweede taal --- Nederlands. --- Tweedetaalverwerving --- Vlaanderen. --- didactiek. --- taalverwerving. --- Nederlands voor anderstaligen. --- Taal en verbale expressie. --- Didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie. --- Didactiek basisonderwijs - Nederlands. --- Taalonderwijs; overige talen. --- NT2. --- Nederlands --- taalverwerving --- Nederland --- Vlaanderen --- België --- didactiek --- Nederlands voor anderstaligen --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs; overige talen
Choose an application
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|