Listing 1 - 10 of 53 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In recent years, celebrity philanthropy and activism has attracted much attention from the media, sparking a great deal of public interest. As exponents and endorsers of the marketisation and corporatisation of philanthropy and activism, globally renowned super-celebrities habitually lend their name, time and energy to a range of causes. They help raise awareness, generate funds and endeavour to evoke social and political responses to crucial societal issues. These can range from domestic violence, cancer prevention, climate change and transgender acceptance, to refugee problems and fighting poverty at home and abroad. But in what ways do (mediated communications about) these celebrities have the power to define what is going wrong in the world, who or what is to blame, how this can be solved and how this is to be evaluated morally and ethically? Does celebrity humanitarianism and activism serve to reinforce postcolonial power relations or does it help solve social problems, advancing traditional views on how society is, and should be, organised? Importantly, more than conceptual and empirical exploration of celebrity philanthropy and activism as such, this book analyses the mediated communication, the mediatised narratives that these endeavours provide.Combining insights from philanthropy and welfare regime studies, international politics and diplomacy, postcolonial studies, but also from marketing, from celebrity, star and fan studies, and from media, communication and cultural studies, this book critically analyses the mediated discourses and debates that celebrity philanthropy and activism provokes, and considers wider ethical and theoretical perspectives. It will be of interest to all scholars and students working in sociology, health and social care and social policy.
Philanthropists --- Celebrities --- Celebrities in mass media --- Humanitarianism --- #SBIB:309H043 --- #SBIB:309H1024 --- Human welfare --- Philanthropy --- Social welfare --- Charities --- Ethics --- Mass media --- Celebrity culture --- Celebs --- Cult of celebrity --- Famous people --- Famous persons --- Illustrious people --- Well-known people --- Persons --- Fan clubs --- Altruists --- Humanitarians --- Benefactors --- Political activity --- Populaire cultuur en massacultuur en “performers” --- Mediaboodschappen met een ideologische en spiegelfunctie (beeld vrouw, migranten …) --- Sociology of culture --- Community organization --- Mass communications
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Mass media --- Press --- Médias --- Presse --- Médias
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Vriend en vijand zijn het er over eens: de openbare omroep is een van de belangrijkste, zoniet de belangrijkste speler in het Vlaamse medialandschap, en dit al vele decennia lang. Radio mag dan al het oudste medium zijn, het 'jongere zusje' televisie slorpt de meeste aandacht (en centen) op. In ruil daarvoor voorziet zij de kijkers al meer dan vijftig jaar van een ruime waaier aan programma's: zowel oude kaskrakers als steeds nieuwe formats. Het televisiebedrijf is centraal gericht op het hier en nu, net zoals het schrijven over televisie gebeurt vanuit hedendaagse bekommernissen. Dit geldt zowel voor journalistieke als voor academische publicaties over televisie. De historische dimensie is tot nog toe beperkt, enkele academische monografieën, journalistieke werken en memoires niet te na gesproken. Dit boek wil hieraan tegemoet komen, door een wetenschappelijk gefundeerd historisch overzicht te bieden van de Vlaamse publieke televisie. Publieke televisie in Vlaanderen: een geschiedenis is zowel een toegankelijke maar grondige inleiding op het onderwerp als een naslagwerk dat doorverwijst naar het bestaande onderzoek. Het is een standaardwerk voor studenten en docenten maar evenzeer voor iedereen die interesse heeft voor de openbare omroep. De basisgedachte van dit werk is dat er niet één 'ware' geschiedenis is van het complexe fenomeen televisie. Er is de in officiële bronnen vastgelegde institutionele geschiedenis, die vooral betrekking heeft op de overheidsregulering en haar uitwerking binnen de omroeporganisatie. Hierbij groeit recent het belang van een Europese regulerende context. Daarnaast is er ook nood aan een geschiedenis van het minder tastbare beleid, dat binnen de wettelijke contouren klemtonen legt. Ten slotte leidt ook de voortdurende wisselende haat/liefde verhouding tussen de publieke televisie en haar publiek tot nieuwe historische perspectieven. Dit boek wil al deze aspecten ontrafelen.
Television broadcasting --- History --- Televisie. --- Televisie --- VRT. --- Vlaanderen --- Geschiedenis. --- Télédiffusion --- History. --- Histoire. --- Telecommunication services --- televisieprogramma's --- geschiedenis --- TV (televisie) --- Mass communications --- Flanders --- Public television --- Télévision --- Télévision publique --- Histoire --- Television --- Flanders (Belgium) --- BPB0804 --- Droit des média --- Télévision --- 095.1 --- België --- openbare omroepen --- televisie --- Academic collection --- VRT --- brt --- brtn --- openbare omroep --- vrt --- 316.7 <493-17> --- 316.774.13:654.197 --- 351.751 <493=393> --- 692.1 VRT --- Telecasting --- Television industry --- Broadcasting --- Mass media --- 316.7 <493-17> Cultuursociologie --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Cultuursociologie --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 316.774.13:654.197 Televisiewezen: bedrijfseconomisch, produktie, distributie--(communicatiesociologie) --- Televisiewezen: bedrijfseconomisch, produktie, distributie--(communicatiesociologie) --- 351.751 <493=393> Mediarecht. Vrijwaren van de vrijheid van denken, van de persvrijheid. Censuur. Filmcensuur. Reclamerecht--(Fundamentele vrijheden in de grondwet zie {342.732})--Nederlandstalig België --- Mediarecht. Vrijwaren van de vrijheid van denken, van de persvrijheid. Censuur. Filmcensuur. Reclamerecht--(Fundamentele vrijheden in de grondwet zie {342.732})--Nederlandstalig België --- Mediarecht --- televisie in België --- - Algemeen ; Televisie ; België --- Openbare omroep --- Geschiedenis --- телевизия --- televisão --- television --- fjernsyn --- televisioon --- televízió --- televízia --- τηλεόραση --- televīzija --- televisione --- televiżjoni --- телeвизија --- televiziune --- televize --- televizion --- televisión --- телевизија --- Fernsehen --- televisio --- televizija --- telewizja --- teilifís --- ТВ --- ТВ приемник --- televizní přenos --- TV-sändning --- τηλεοπτικό πρόγραμμα --- ТВ канал --- televizní stanice --- televisione via satellite --- programme de télévision --- televisione diretta --- televizní kanál --- TV-program --- televíziós program --- televizní soustava --- televizní program --- televizní vysílání --- τηλεοπτική εκπομπή --- ТВ програма --- émission télévisée --- teletrasmissione --- Droit des média --- België --- televisie in België --- - Algemeen ; Televisie ; België --- Cultuursociologie --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Mediarecht. Vrijwaren van de vrijheid van denken, van de persvrijheid. Censuur. Filmcensuur. Reclamerecht--(Fundamentele vrijheden in de grondwet zie {342.732})--Nederlandstalig België --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Onderzoek --- Geweld --- Emigratie --- Television broadcasting - Belgium - Flanders - History --- Télédiffusion
Choose an application
63 p.
Mass communications --- Sociology of culture --- #SBIB:309H1016 --- 905.2 --- cultuursociologie --- imago --- populaire cultuur --- 316.7 --- beroemdheden --- massacommunicatie --- massamedia --- Massamedia (media) --- Pers --- Televisie --- Media: socio-culturele aspecten (massamedia en maatschappij, met inbegrip van cultuurhistorische werken en werken over de maatschappelijke en politieke effecten van de (diverse) media) --- cultuurfilosofie, cultuurpsychologie, cultuursociologie --- cultuursociologie. Culturele context van het sociale leven --- Populaire cultuur --- Cultuurstudies --- Cultuursociologie --- Cultuurstudie
Listing 1 - 10 of 53 | << page >> |
Sort by
|