Narrow your search

Library

DocAtlas (3)

Hogeschool Gent (2)

EhB (1)

KADOC (1)

KDG (1)

KU Leuven (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

VIVES (1)


Resource type

digital (3)

book (2)

dissertation (1)


Language

Dutch (6)


Year
From To Submit

2016 (1)

2013 (4)

1980 (1)

Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Digital
Mediawijsheid op de basisschool : succesverhalen van 21 leerkrachten
Authors: ---
ISBN: 9789081932424 Year: 2013 Publisher: Place of publication unknown Kennisnet

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe leer je kinderen media produceren? Hoe sla je een brug naar de digitale leefwereld van leerlingen? Hoe leer je kinderen goed zoeken op internet? Kortom, hoe maak je leerlingen mediawijs? Kennisnet en Eenentwintig leerkrachten delen hun succesvolle praktijkervaringen. Lees hoe je het onderwijs kunt verrijken met aandacht voor mediawijsheid. Deze uitgave is de opvolger van het inspiratieboek Sociale media op de basisschool.


Book
Handboek goed doen 2.0 : sociale media in het voortgezet onderwijs.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789081932417 Year: 2013 Publisher: Kennisnet

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Handboek Goed Doen 2.0 : sociale media in het voortgezet onderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9789081932417 Year: 2013 Publisher: Den Haag MKO & Kennisnet

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit handboek vinden middelbare scholen praktische suggesties om positief met sociale media om te gaan. De projecten in het boek laten zien hoe leerlingen enorm gemotiveerd raken om zich voor een ander in te zetten. Gezamenlijk leren jongeren hoe ze sociale media verstandig, positief en innovatief kunnen gebruiken zoals bijvoorbeeld geld inzamelen voor goede doelen. Aan de hand van het stappenplan in het handboek kunnen de leerlingen mediavaardigheden opdoen en een concreet projectresultaat bereiken. De stappen dienen niet letterlijk gevolgd te worden, leerkrachten kunnen gebruiken wat ze handig of zinvol vinden voor hun lessen. Het 'Handboek Goed Doen 2.0' bevat ook interviews met vijf tieners waarin ze vertellen over hun ervaringen met sociale media en hoe ze - ieder op hun manier - iets doen voor de maatschappij. Verder geeft het handboek heel wat tips en praktische uitleg over het gebruik van een aantal online tools.


Digital
Dat kan bij ons niet!
Authors: --- ---
ISBN: 9789077647660 Year: 2016 Publisher: Zoetermeer Kennisnet

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek vertellen 8 succesvolle vernieuwende mbo-instellingen (mbo = middelbaar beroepsonderwijs) in Nederland hoe ze erin slagen hun onderwijs om hun studenten heen te bouwen, zodat ze beter onderwijs kunnen geven en beter kunnen aansluiten op de ontwikkelingen in de maatschappij. 'Dat kan bij ons niet!' is het vervolg op 'Scholen om van te leren'.


Dissertation
De boerengilde van Sint-Alfons-Goor (1887-1913) model voor de Belgische Boerenbond

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Mediawijsheid op de basisschool : succesverhalen van 21 leerkrachten.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De wereld verandert snel, en de media ook. Ouders staan daardoor voor nieuwe opvoeduitdagingen, scholen ‘moeten’ veranderen. Deze digitale revolutie, die maar voortduurt, veroorzaakt de nodige discussie. Leidt schermgebruik tot digitale dementie? Moeten we kinderen leren programmeren op de basisschool? In die veranderende wereld proberen wij, zonder altijd alles goed te weten, kinderen verstandig met media om te laten gaan. We maken ze mediawijs. We leren ze media in te zetten om hun doelen te bereiken, zonder zichzelf en anderen schade te berokkenen. Maar hoe doe je dat? Ook daar voeren we nog steeds discussie over. Wat is mediawijsheid nou precies? En wat moeten kinderen leren om goed te functioneren in de multimediale samenleving? In het boek ‘Mediawijsheid op de basisschool’ geven 21 leerkrachten antwoord op die vragen. Ze gebruiken media als een middel om hun lessen te verrijken, maar ze leren hun leerlingen ook media te begrijpen, positief te gebruiken en risico's het hoofd te bieden. Hun succesverhalen laten zien hoe rijk ons onderwijs is, en dat er goede vakmensen zijn die met hun tijd meegaan.

Listing 1 - 6 of 6
Sort by