Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De uitgave Knapper dan je denkt is een praktisch hulpmiddel voor kinderen vanaf groep 5 tot en met de basisvorming van het voortgezet onderwijs om hun eigen intelligenties in kaart te brengen. Het bestaat uit een werkboekje voor kinderen en een handleiding voor begeleiders. Het werkboekje is een dubbelboek. Het heeft geen voor of achterkant. Aan welke kant de kinderen beginnen, bepalen ze zelf. De ene richting is sterk geïnspireerd op een combinatie van de verbaal-linguïstische en de logisch-mathematische intelligentie en de andere richting op een combinatie van de verbaal-linguïstische en de visueel-ruimtelijke intelligentie. Inzicht in het eigen intelligentieprofiel helpt kinderen om bij het leren bewust gebruik te maken van hun sterke kanten. Ze kunnen daarbij een keuze maken uit verschillende tips die bij elke intelligentie staan vermeld. Informatie over het intelligentieprofiel van kinderen is ook voor de leraar, de remedial teacher, de interne begeleider of de ouders van belang. Zij kunnen in hun persoonlijke benadering van de kinderen en bij de keuze van de activiteiten bewust inspelen op de sterke kanten van kinderen. Dat vergroot hun betrokkenheid en de kans op succeservaringen. In de handleiding staan tips en achtergrondinformatie om het werken met Knapper dan je denkt tot een succes te maken.
Meervoudige intelligentie --- 415.4 --- Hogere geestelijke functies --- Didactic strategies --- Primary education
Choose an application
Choose an application
Hoe beter je weet hoe de hersenen leren, denken en vergeten, des te succesvoller uw onderwijs kan zijn. Immers, alles wat je je leerlingen wilt laten begrijpen, onthouden of toepassen komt neer op het teweegbrengen van veranderingen in de hersenen. Door allerlei nieuwe technieken is de kennis over de werking van de hersenen de laatste decennia explosief toegenomen. Er is veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de verschillende manieren om de hersenen tijdens leren en instructie positief te beïnvloeden. Het leren verloopt daardoor gemakkelijker en wordt voor de leerlingen en de leraar een stuk plezieriger. In dit boekje vind je een aantal tips hoe je het leren een ?breinvriendelijker? karakter kunt geven. Sommige van deze tips zul je misschien herkennen, omdat je ze al gebruikt. Beschouw deze dan als een bevestiging dat je op de goede weg zit. Wellicht ga je ze dan nog bewuster en vaker toepassen. (Bron: https://shop.bazalt.nl/wat-werkt-leren-met-verstand)
474.2 --- Leren --- lesgeven --- mindmapping --- Hersenen --- Leraren --- Onderwijsstrategieën --- Leerprocessen --- Psychologie --- Leerproces --- Man --- Volwassene
Choose an application
Peuter --- Bewegingsorgaan --- Activiteiten Dagelijks Leven --- Taalverwerving
Choose an application
Kleuter --- Zintuig --- Bewegingsorgaan --- Symbool
Choose an application
Evaluatie --- Registratie --- Kleuter --- Kleuteronderwijs --- Buitengewoon kleuteronderwijs --- Buitengewoon basisonderwijs
Choose an application
Buitenschoolse opvang --- Betrokkenheid --- Welbevinden --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Competentie --- Observatielijst --- Leerlingvolgsysteem
Choose an application
Observatie --- Observatielijst --- Ontwikkelingsaspect --- Baby --- Peuter --- Leerlingvolgsysteem
Choose an application
Observatie --- Observatielijst --- Ontwikkelingsaspect --- Kleuteronderwijs --- 4-jarige --- 5-jarige --- Leerlingvolgsysteem
Choose an application
Kijk, Kies, Doe is vooral een praktisch boek. Het gaat niet alleen over wat u in het omgaan met kinderen in de eerste levensjaren kunt doen. U vindt er ook aanwijzingen hoe u de ontwikkeling van jonge kinderen gericht en met resultaat kunt stimuleren. Wat zijn nu goede ontwikkelingsstimulerende activiteiten? Hoe bied ik die aan? Wat is mijn rol daarbij? Welke materialen zijn geschikt ? Allemaal vragen over het hoe, waar in Kijk, Kies, Doe rekening mee is gehouden. De activiteiten kunt u zonder veel extra inspanning en voorbereiding organiseren. Op een speelse wijze en met plezier! Want plezier voor u en het jonge kind is de belangrijkste voorwaarde voor verdere ontwikkeling. (Bron: www.educatieshop.nl)
111993.jpg --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- Ontwikkelingsgerichte activiteiten --- Kinderopvang --- Voorschoolse educatie --- Baby's --- Dreumesen --- Peuters --- Ontwikkelingsaspecten --- Ontwikkelingsgerichte activiteit --- Voor- en vroegschoolse educatie --- Baby --- Peuter --- Ontwikkelingsaspect --- Onderwijs --- Opvoeding --- Kleuter
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|