Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (1)

DocAtlas (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

UCLL (1)


Resource type

book (1)


Language

Dutch (1)


Year
From To Submit

2014 (1)

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Book
Hoe je zorgleerlingen vleugels geeft en iedereen om hen heen : handreiking aan docenten
Author:
ISBN: 9789090284170 Year: 2014 Publisher: Doetinchem Graviant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een dun en vlot geschreven boekje vol praktische informatie over 'beelddenkers'. Inzicht in hun andere leerstijl voorkomt veel problemen en geeft gelukkige kinderen! Wat velen niet weten, is dat een groot aantal zorgleerlingen één ding gemeen heeft: hun één en dezelfde, andere leerstijl. Het onderwijs sluit in de meeste gevallen niet op deze leerstijl aan waardoor velen van hen onnodig vastlopen. Pien van den Boorn-Reitsma schreef daarom een praktische handreiking voor docenten in het primair, voortgezet en beroepsonderwijs. Juist met een klein boekje als dit wil zij duidelijk maken dat het niet zo ingewikkeld is als het lijkt om passend onderwijs te geven aan leerlingen met leer- en/of gedragsproblemen. Zodra je hun andere leerstijl begrijpt en een plaats geeft in de lessen van alledag is er bij hen veel winst te behalen en worden diverse problemen in de klas voorkomen. Veel van deze leerlingen beschikken over sterke creatieve en/of sociale eigenschappen. Deze kwaliteiten worden bij uitstek in creatieve samenwerkingsvormen benut. Wanneer je als docent dan ook uitgaat van hun kracht en tevens een onderlinge verbondenheid weet te creëren binnen je groep, zal iedereen tot zijn recht komen: je zorgleerlingen, hun klasgenoten en jijzelf als docent. Dit boekje wil een inspiratiebron zijn voor de individuele leraar. Het is makkelijk leesbaar en eenvoudig toepasbaar in de lessen van alledag. Thema's: zorgleerlingen, leer-, gedrags- en/of ontwikkelingsproblemen, leerstijlen, beelddenken, beelddenkers, passend onderwijs, actief en coöperatief leren, creatief en probleemoplossend denken, zelfstandig kennis verwerven, verbondenheid met en onder leerlingen.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by