Narrow your search

Library

Odisee (12)

UGent (3)

Arteveldehogeschool (2)

ACV - CSC (1)

KADOC (1)

KBR (1)

UCLL (1)


Resource type

dissertation (18)

book (3)


Language

Dutch (19)

English (1)

Undetermined (1)


Year
From To Submit

2024 (8)

2023 (4)

2022 (1)

2012 (1)

2008 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 21 << page
of 3
>>
Sort by

Dissertation
Ontwikkelend onderwijs
Author:
Year: 1994 Publisher: Heverlee H.-Hartinstituut

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Nederlands, een vreemde taal voor Turkse meisjes? : taalverwerving en -ontwikkeling bij Turkse meisjes uit de Brugse Poort
Author:
Year: 2003 Publisher: Gent Arteveldehogeschool, Opleiding Sociaal Werk

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Praten met jongeren in crisis : focus op leerlingbegeleiding en de meerwaarde van het maatschappelijk werk
Author:
Year: 2008 Publisher: Gent Arteveldehogeschool, Opleiding Sociaal Werk

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

MW


Dissertation
Kwalitatief onderzoek naar de kennis en de beleving van kinderopvang bij Turkse en Marokkaanse ouders
Authors: ---
Year: 2006

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
The ornament in the gilt cage : Victorian women and the cult of the beautiful toy in Henry James: The portrait of a lady ; Kate Chopin: The awakening ; Edith Wharton: The house of mirth
Authors: ---
Year: 1988

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Dossier : Flexibel werken : er is nog veel méér dan van 9 tot 5.
Authors: ---
Year: 1996 Publisher: Brussel Feeling

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De verschillende mogelijkheden (part-time, part-time werken met premie, vrouwelijke ondernemers : eigen baas worden, ploegenarbeid : de vrouwen van de nacht, telewerk, interimwerk, loopbaanonderbreking.

Keywords


Dissertation
Kwalitatief onderzoek naar gehanteerde criteria voor de oriëntatie van leerlingen met gedrags- en emotionele stoornissen naar het inclusief of buitengewoon onderwijs
Authors: --- --- ---
Year: 2022

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Het effect van een E-learning omtrent oncologisch pijnmanagement op de kennis van studenten verpleegkunde
Authors: --- --- --- ---
Year: 2023 Publisher: Brussel : Odisee

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vorig academiejaar droeg het literatuuronderzoek de titel “In welke mate heeft pijn(educatie) voor verpleegkundigen een positief effect op het pijnmanagement bij oncologische patiënten?”. Uit dat onderzoek bleek dat verpleegkundigen een slechte houding en kennis hebben ten opzichte van oncologische pijn. Onvoldoende kennis heeft een negatieve invloed op de gezondheid, de gezondheidsuitkomsten en het comfort van oncologische patiënten. Geleidelijke verbetering van kennis over pijn en pijnbeheersing onder verpleegkundigen zal bijdragen aan de tevredenheid en comfort van de patiënt, verlichten van pijn en betere gezondheidsuitkomsten. Aan de hand van een E-learning is er dit academiejaar gewerkt aan de bevindingen van vorig jaar, met als doel om kennis bij te brengen over de onderwerpen oncologische pijn en pijnmanagement. Allereerst gaat de focus naar afgestudeerde verpleegkundigen binnen een oncologische setting. Bij bevragingen op de werkvloer wordt duidelijk dat hier geen interesse naar is en de kleine groep geïnteresseerde willen liever een mondelinge vorming. Het feit dat er geen echte interesse is creëerde binnen de groep een stress dat het streefdoel niet bereikt gaat kunnen worden. Een mondelinge vorming is een gegeven waar niet iedereen voor openstond. Uiteindelijk valt het besluit om 40 verpleegkundige studenten te gebruiken als doelgroep. Er is bepaald om 10 deelnemers per opleidingsfase te nemen. Met het idee dat dit een haalbaar streefdoel kan zijn. Zo worden er 321 studenten verpleegkunde bereikt via verschillende Odisee platformen, met uiteindelijk 43 deelnemers, het minimumaantal deelnemers is bereikt. De E-learning bevat theorie over pijn, oncologie, misvattingen en barrières. Met een voor- en nameting in de E-learning kon er opgevolgd worden welke opleidingsfases wat scoorde. Van de 43 deelnemers slagen er 70% op hun kennistest, dit is met 23% toegenomen bij de finale test.

Keywords


Book
Zij aan zij: een speelse verwerking van het vastentema '91 voor -12-jarigen in de jeugdbeweging
Authors: --- --- --- --- --- et al.
Year: 1991 Publisher: Antwerpen PJZ

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
E-learning voor verpleegkunde studenten
Authors: --- --- ---
Year: 2023 Publisher: Brussel : Odisee

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vorig academiejaar droeg het literatuuronderzoek de titel “In welke mate heeft pijn(educatie) voor verpleegkundigen een positief effect op het pijnmanagement bij oncologische patiënten?”. Uit dat onderzoek bleek dat verpleegkundigen een slechte houding en kennis hebben ten opzichte van oncologische pijn. Onvoldoende kennis heeft een negatieve invloed op de gezondheid, de gezondheidsuitkomsten en het comfort van oncologische patiënten. Geleidelijke verbetering van kennis over pijn en pijnbeheersing onder verpleegkundigen zal bijdragen aan de tevredenheid en comfort van de patiënt, verlichten van pijn en betere gezondheidsuitkomsten. Aan de hand van een E-learning is er dit academiejaar gewerkt aan de bevindingen van vorig jaar, met als doel om kennis bij te brengen over de onderwerpen oncologische pijn en pijnmanagement. Allereerst gaat de focus naar afgestudeerde verpleegkundigen binnen een oncologische setting. Bij bevragingen op de werkvloer wordt duidelijk dat hier geen interesse naar is en de kleine groep geïnteresseerde willen liever een mondelinge vorming. Het feit dat er geen echte interesse is creëerde binnen de groep een stress dat het streefdoel niet bereikt gaat kunnen worden. Een mondelinge vorming is een gegeven waar niet iedereen voor openstond. Uiteindelijk valt het besluit om 40 verpleegkundige studenten te gebruiken als doelgroep. Er is bepaald om 10 deelnemers per opleidingsfase te nemen. Met het idee dat dit een haalbaar streefdoel kan zijn. Zo worden er 321 studenten verpleegkunde bereikt via verschillende Odisee platformen, met uiteindelijk 43 deelnemers, het minimumaantal deelnemers is bereikt. De E-learning bevat theorie over pijn, oncologie, misvattingen en barrières. Met een voor- en nameting in de E-learning kon er opgevolgd worden welke opleidingsfases wat scoorde. Van de 43 deelnemers slagen er 70% op hun kennistest, dit is met 23% toegenomen bij de finale test.

Keywords

Listing 1 - 10 of 21 << page
of 3
>>
Sort by