Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
De verschillende mogelijkheden (part-time, part-time werken met premie, vrouwelijke ondernemers : eigen baas worden, ploegenarbeid : de vrouwen van de nacht, telewerk, interimwerk, loopbaanonderbreking.
Choose an application
Choose an application
Vorig academiejaar droeg het literatuuronderzoek de titel “In welke mate heeft pijn(educatie) voor verpleegkundigen een positief effect op het pijnmanagement bij oncologische patiënten?”. Uit dat onderzoek bleek dat verpleegkundigen een slechte houding en kennis hebben ten opzichte van oncologische pijn. Onvoldoende kennis heeft een negatieve invloed op de gezondheid, de gezondheidsuitkomsten en het comfort van oncologische patiënten. Geleidelijke verbetering van kennis over pijn en pijnbeheersing onder verpleegkundigen zal bijdragen aan de tevredenheid en comfort van de patiënt, verlichten van pijn en betere gezondheidsuitkomsten. Aan de hand van een E-learning is er dit academiejaar gewerkt aan de bevindingen van vorig jaar, met als doel om kennis bij te brengen over de onderwerpen oncologische pijn en pijnmanagement. Allereerst gaat de focus naar afgestudeerde verpleegkundigen binnen een oncologische setting. Bij bevragingen op de werkvloer wordt duidelijk dat hier geen interesse naar is en de kleine groep geïnteresseerde willen liever een mondelinge vorming. Het feit dat er geen echte interesse is creëerde binnen de groep een stress dat het streefdoel niet bereikt gaat kunnen worden. Een mondelinge vorming is een gegeven waar niet iedereen voor openstond. Uiteindelijk valt het besluit om 40 verpleegkundige studenten te gebruiken als doelgroep. Er is bepaald om 10 deelnemers per opleidingsfase te nemen. Met het idee dat dit een haalbaar streefdoel kan zijn. Zo worden er 321 studenten verpleegkunde bereikt via verschillende Odisee platformen, met uiteindelijk 43 deelnemers, het minimumaantal deelnemers is bereikt. De E-learning bevat theorie over pijn, oncologie, misvattingen en barrières. Met een voor- en nameting in de E-learning kon er opgevolgd worden welke opleidingsfases wat scoorde. Van de 43 deelnemers slagen er 70% op hun kennistest, dit is met 23% toegenomen bij de finale test.
Choose an application
Choose an application
Vorig academiejaar droeg het literatuuronderzoek de titel “In welke mate heeft pijn(educatie) voor verpleegkundigen een positief effect op het pijnmanagement bij oncologische patiënten?”. Uit dat onderzoek bleek dat verpleegkundigen een slechte houding en kennis hebben ten opzichte van oncologische pijn. Onvoldoende kennis heeft een negatieve invloed op de gezondheid, de gezondheidsuitkomsten en het comfort van oncologische patiënten. Geleidelijke verbetering van kennis over pijn en pijnbeheersing onder verpleegkundigen zal bijdragen aan de tevredenheid en comfort van de patiënt, verlichten van pijn en betere gezondheidsuitkomsten. Aan de hand van een E-learning is er dit academiejaar gewerkt aan de bevindingen van vorig jaar, met als doel om kennis bij te brengen over de onderwerpen oncologische pijn en pijnmanagement. Allereerst gaat de focus naar afgestudeerde verpleegkundigen binnen een oncologische setting. Bij bevragingen op de werkvloer wordt duidelijk dat hier geen interesse naar is en de kleine groep geïnteresseerde willen liever een mondelinge vorming. Het feit dat er geen echte interesse is creëerde binnen de groep een stress dat het streefdoel niet bereikt gaat kunnen worden. Een mondelinge vorming is een gegeven waar niet iedereen voor openstond. Uiteindelijk valt het besluit om 40 verpleegkundige studenten te gebruiken als doelgroep. Er is bepaald om 10 deelnemers per opleidingsfase te nemen. Met het idee dat dit een haalbaar streefdoel kan zijn. Zo worden er 321 studenten verpleegkunde bereikt via verschillende Odisee platformen, met uiteindelijk 43 deelnemers, het minimumaantal deelnemers is bereikt. De E-learning bevat theorie over pijn, oncologie, misvattingen en barrières. Met een voor- en nameting in de E-learning kon er opgevolgd worden welke opleidingsfases wat scoorde. Van de 43 deelnemers slagen er 70% op hun kennistest, dit is met 23% toegenomen bij de finale test.
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|