Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Migration. Refugees --- voortgezet onderwijs --- anderstaligen --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- meertaligheid --- Didactics of languages --- lesgeven --- Higher education --- Meertalig onderwijs --- Meertaligheid --- Tweedetaalverwerving --- Taalbeleid --- Nederlands 838.5 --- Nt2 --- Nederlands voor anderstaligen --- intercultureel onderwijs --- NT2 --- 489.59 --- Nederlands als tweede taal --- Voortgezet onderwijs --- Nederlands --- Overige onderwerpen --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen --- Intercultureel onderwijs --- Secundair onderwijs --- Didactiek --- Taalvaardigheid --- 484.6 --- multicultureel onderwijs --- Dutch language --- Language and languages --- Second language acquisition. --- Study and teaching --- Foreign speakers. --- Study and teaching.
Choose an application
Choose an application
Dit handboek is bestemd voor docenten die lesgeven in de eerste opvang voortgezet onderwijs, maar kan ook worden ingezet binnen de lerarenopleiding om studenten voor te bereiden op deze vorm van onderwijs. Het boek bestaat uit veertien hoofdstukken die elk een aspect van het onderwijs in de eerste opvang behandelen en op zichzelf gelezen kunnen worden. Er wordt aandacht besteed aan de Organisatie van de eerste opvang, het Werken met een leerplan en hoe Leerlingen te plaatsen en te volgen. Qua didactiek bespreekt men Taalverwerving en taalonderwijs, het Functioneel taalonderwijs, men wijst op het belang van Woordenschat en Grammatica, op Interactie en Feedback, Informatie- en communicatietechnologie en Taalgericht vakonderwijs. In een aantal hoofdstukken wordt ingegaan op de rol van de docent bij Zelfstandig leren en Alfabetisering en hoe hij moet Omgaan met culturele verschillen.
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|