Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Nudging en overtuigen : gedragsverandering in de praktijk : met meer dan 100 voorbeelden & concrete inzichten
Authors: ---
ISBN: 9789048644230 Year: 2022 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een 'nudge' betekent letterlijk een duwtje geven. Het is een eenvoudige psychologische techniek die ons leidt naar een bepaalde keuze, zonder dat hierbij onze keuzevrijheid wordt afgenomen. Onderzoek laat zien dat nudging een effectieve methode kan zijn voor gedragsverandering. Zo resulteerde het bijvoorbeeld al in gezonder eetgedrag, gemotiveerde werknemers en zelfs meer orgaandonoren. Nudges zijn vaak kleine aanpassingen, maar toch zorgen ze voor een grote impact op ons gedrag.Dit boek geeft een overzicht van de belangrijkste nudgetechnieken en maakt deze herkenbaar aan de hand van meer dan honderd voorbeelden en concrete inzichten. Zowel wetenschappelijke onderzoeken als praktische toepassingen komen aan bod. Je ontdekt dus niet alleen wat nudging inhoudt, maar ook hoe die wordt toegepast in de praktijk en hoe je er zelf mee aan de slag kan.Omdat de grens tussen nudging en andere vormen van gedragsbeïnvloeding soms dun kan zijn, worden ook enkele bekende overtuigingstechnieken en ethische vraagstukken besproken. Na het lezen van dit boek kan je dus beter verschillende nudgetechnieken en overtuigingspogingen detecteren. De vele voorbeelden en de heldere tekst maken het boek voor iedereen toegankelijk. Er is geen voorkennis vereist.https://www.diekeure.be/nl-be/professional/12311/nudging-overtuigen


Book
Nudging & overtuigen : gedragsverandering in de praktijk
Authors: ---
ISBN: 9789048642069 Year: 2021 Publisher: Brugge die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Nudging won de laatste jaren sterk aan belangstelling. Verschillende overheden en organisaties maken er reeds gebruik van. Maar wat houdt nudging nu concreet in? En hoe kan je het zelf toepassen? Een ‘nudge' betekent letterlijk een duwtje geven. Het is een eenvoudige psychologische techniek die ons leidt naar een bepaalde keuze, zonder dat hierbij onze keuzevrijheid wordt afgenomen. Onderzoek laat zien dat nudging een effectieve methode kan zijn voor gedragsverandering. Zo resulteerde het bijvoorbeeld al in gezonder eetgedrag, gemotiveerde werknemers en zelfs meer orgaandonoren. Nudges zijn vaak kleine aanpassingen, maar toch zorgen ze voor een grote impact op ons gedrag. Dit boek geeft een overzicht van de belangrijkste nudgetechnieken en maakt deze herkenbaar aan de hand van meer dan honderd voorbeelden en concrete inzichten. Zowel wetenschappelijke onderzoeken als praktische toepassingen komen aan bod. Je ontdekt dus niet alleen wat nudging inhoudt, maar ook hoe die wordt toegepast in de praktijk en hoe je er zelf mee aan de slag kan. Omdat de grens tussen nudging en andere vormen van gedragsbeïnvloeding soms dun kan zijn, worden ook enkele bekende overtuigingstechnieken en ethische vraagstukken besproken. Na het lezen van dit boek kan je dus beter verschillende nudgetechnieken en overtuigingspogingen detecteren. De vele voorbeelden en de heldere tekst maken het boek voor iedereen toegankelijk. Er is geen voorkennis vereist.


Book
Nudging and Overtuigen : gedragsverandering in de praktijk : met meer dan 100 voorbeelden & concrete inzichten.
Authors: ---
ISBN: 9048642698 Year: 2021 Publisher: Namur : Die Keure N.V.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Het nieuwe campagne voeren.
Authors: --- ---
ISBN: 9782509029966 Year: 2017 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De politieke succesverhalen van de afgelopen jaren tonen aan dat je door het juist inzetten van sociale media en big data de verkiezingen kan winnen. Dit nieuwe campagne voeren heeft als doel het juiste publiek met de juiste boodschap te bereiken. Daarnaast moet je als politicus voortdurend bezig zijn met het optimaliseren van je inspanning. Je strategie heeft immers enkel aan belang toegenomen. Het is niet meer voldoende om enkel en alleen wat berichten online te plaatsen. Politici worden content marketeers - en dit continu, niet enkel tijdens de campagne. Het nieuwe campagnevoeren is dus al gestart!

Keywords

politiek --- media --- BPB9999 --- BPB1709 --- Science politique --- Élection parlementaire --- Élection locale --- Technologie de l'information --- Politieke wetenschap --- Parlementsverkiezing --- Gemeenteraadsverkiezing --- Informatietechnologie --- Politiek ; sociale media. --- Politiek ; communicatie. --- elezioni locali --- gemeenteraadsverkiezing --- τοπικές εκλογές --- Lokalwahl --- elezzjoni lokali --- helyi választások --- alegeri locale --- eleição local --- lokalt val --- pašvaldību vēlēšanas --- local election --- elecciones locales --- vietiniai rinkimai --- zgjedhje vendore --- lokalne volitve --- kohalikud valimised --- paikallisvaalit --- местни избори --- локални избори --- miestne voľby --- lokalni izbori --- wybory lokalne --- lokalt valg --- místní volby --- δημοτικές εκλογές --- elezioni regionali --- kommunevalg --- valtuustovaalit --- val till kommunfullmäktige --- κοινοτικές εκλογές --- покраински избори --- zgjedhje e këshillit --- verkiezingen voor de Provinciale Staten --- elezioni amministrative --- elecciones municipales --- gradski izbori --- избори за локални претставнички тела --- komunální volby --- županijski izbori --- obecní volby --- kohaliku omavalitsuse volikogu valimised --- elecciones provinciales --- tarybos rinkimai --- volby do místních zastupitelských orgánů --- kommunalvalg --- eleição municipal --- elezioni provinciali --- önkormányzati választások --- nõukogu valimised --- alegeri municipale --- eleição autárquica --- savivaldybių rinkimai --- verkiezingen voor de Provincieraad --- alegeri comunale --- kommunalval --- Gemeinderatswahl --- eleição comunal --- élection municipale --- helyhatósági választások --- regionale verkiezing --- Gemeindewahl --- općinski izbori --- kunnallisvaalit --- општински избори --- Kommunalwahl --- zastupiteľských orgánov --- elezioni comunali --- zgjedhje bashkiake --- lokalvalg --- municipal election --- élection communale --- избори за членови на градскиот совет --- voľby do miestnych --- council election --- parliamentary election --- elezzjoni parlamentari --- parlamentsval --- elecciones generales --- βουλευτικές εκλογές --- alegeri parlamentare --- elezioni politiche --- parlamentsvalg --- parlementsverkiezing --- eleição parlamentar --- zgjedhje parlamentare --- parlamentné voľby --- parlamenttivaalit --- parlamenti választás --- parlamentarni izbori --- parlamento rinkimai --- парламентарни избори --- parlamenta vēlēšanas --- parlamendivalimised --- Parlamentswahl --- parlamentní volby --- parlamentarne volitve --- wybory parlamentarne --- elezioni della Camera dei deputati --- elecciones al Senado --- volby do senátu --- senaattorivaalit --- legislatieve verkiezing --- Wahl zur gesetzgebenden Versammlung --- val till senaten --- elecciones al Congreso --- alegeri senatoriale --- wetgevende verkiezing --- élection législative --- eleição legislativa --- szenátorválasztás --- országgyűlési választások --- élection sénatoriale --- valg til lovgivende forsamling --- избори за пратеници во Собранието --- volby do poslanecké sněmovny --- eleição para o Senado --- elecciones al Parlamento nacional --- senátní volby --- általános választások --- senāta vēlēšanas --- законодавни избори --- voľby do senátu --- εκλογές για την ανάδειξη Γερουσίας --- Riigikogu valimised --- Kammerwahl --- Wahl zum Abgeordnetenhaus --- zgjedhje senati --- Bundestagswahl --- senati valimised --- elezioni legislative --- senatorial election --- senatorių rinkimai --- Landtagswahl --- Bürgerschaftswahl --- senátorské volby --- elecciones legislativas --- riksdagsval --- κοινοβουλευτικές εκλογές --- elezioni del Senato --- verkiezing van senatoren --- volby do parlamentu --- politikas zinātne --- valtio-oppi --- ciencia política --- политички науки --- politične vede --- scienze politiche --- nauki polityczne --- politológia --- politisk videnskab --- ciência política --- politieke wetenschap --- политичке науке --- političke znanosti --- political science --- politische Wissenschaft --- politologija --- politologie --- shkenca politike --- politoloogia --- πολιτική επιστήμη --- știință politică --- политическа наука --- xjenza politika --- statsvetenskap --- политичка теорија --- Politologie --- statskundskab --- politikatudomány --- politické vědy --- státověda --- Politikwissenschaft --- ştiinţe politice --- politicologie --- statskunskap --- teorie politiky --- politoloģija --- политикологија --- politikos mokslas --- правно-политички науки --- Informationstechnologie --- informaatioteknologia --- teknologjia e informacionit --- infotehnoloogia --- tecnología de la información --- informatietechnologie --- tecnologia da informação --- informačná technológia --- информационна технология --- informationsteknologi --- information technology --- teknoloġija tal-informazzjoni --- informācijas tehnoloģija --- informační technologie --- tehnologia informației --- információtechnológia --- информатичка технологија --- информациона технологија --- informationsteknik --- τεχνολογία των πληροφοριών --- technologia informacyjna --- informacinė technologija --- tecnologia dell'informazione --- informacijska tehnologija --- sidetehnoloogia --- communications technology --- teknologji komunikacioni --- Kommunikationstechnologie --- Information and communication technologies --- technologie de la communication --- výpočetní technika --- komunikačná technológia --- komunikācijas tehnoloģijas --- informacijos technologija --- tehnologia comunicațiilor --- komunikační technologie --- technique de l'information --- ryšių priemonių technologija --- телекомуникациска технологија --- επικοινωνιακή τεχνολογία --- tecnologia da comunicação --- комуникациска технологија --- viestintäteknologia --- ICT --- tecnologia delle telecomunicazioni --- tecnologia delle comunicazioni --- informační technika --- tecnología de la comunicación --- obavijesna tehnologija --- kommunikationsteknologi --- communicatietechnologie --- τεχνική των πληροφοριών --- információs technológia --- 314.1 Verkiezingen --- toghchán áitiúil --- toghchán parlaiminte --- eolaíocht pholaitiúil --- teicneolaíocht faisnéise --- Élection parlementaire --- Élection locale --- technologie de l'information --- science politique


Book
Lokale verkiezingen winnen zonder opkomstplicht. : Permanent campagnevoeren in het derde decennium.
Authors: ---
ISBN: 9782509039392 Year: 2021 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met de afschaffing van de opkomstplicht en de lijststem, zijn de spelregels van lokale en provinciale verkiezingen ingrijpend veranderd. Enkel als genoeg kiezers effectief naar de stembus gaan en een stem uitbrengen, kan je nog verkozen geraken. De laatste weken voor de verkiezingen extra veel in the picture komen, volstaat niet langer om een rood bolletje naast jouw naam te scoren. Om vandaag de verkiezingen te winnen, moet je voortdurend campagnevoeren. Alleen zo kan je een trouwe fanbase opbouwen die andere kiezers overtuigt om ook op jou te stemmen.Dit boek is een handleiding voor iedereen die een politieke carrière ambieert om potentiële kiezers te overtuigen, te behouden en om van hen ware ambassadeurs te maken. We overlopen de cruciale technieken die daarbij kunnen helpen: van personal branding, sociale mediastrategieën, gedragsbeïnvloeding, dataanalyses tot community building. Met de juiste tools in de hand kun je van jouw campagne een succesverhaal maken.

Keywords

BPB9999 --- #SBIB:309H271 --- #SBIB:323H422 --- Politieke communicatie: toepassingsgebieden --- Belgische verkiezingen: werken: niet-parlementsverkiezingen --- BPB2108 --- verkiezingsuitslag --- verkiezingscampagne --- politieke communicatie --- политически съобщения --- comunicação política --- poliitiline suhtlus --- komunikacja polityczna --- politická komunikace --- comunicazione politica --- politično komuniciranje --- politiskā saziņa --- comunicare politică --- communication politique --- political communication --- politisk kommunikation --- πολιτική επικοινωνία --- politička komunikacija --- poliittinen viestintä --- politická komunikácia --- comunicación política --- politische Kommunikation --- komunikazzjoni politika --- politinė komunikacija --- politikai kommunikáció --- választási kampány --- προεκλογική εκστρατεία --- vēlēšanu kampaņa --- vaalikampanja --- predizborna kampanja --- campagne électorale --- изборна кампања --- kampanja elettorali --- valkampanj --- valimiskampaania --- campagna elettorale --- избирателна кампания --- valgkampagne --- rinkimų kampanija --- Wahlkampf --- election campaign --- предизборна кампања --- fushatë zgjedhore --- campanie electorală --- volebná kampaň --- campaña electoral --- kampania wyborcza --- campanha eleitoral --- volební kampaň --- volilna kampanja --- předvolební klání --- Wahlkampagne --- financování předvolební kampaně --- předvolební kampaň --- campagna pre-elettorale --- izborna kampanja --- rezultate alegeri --- volební výsledky --- risultato elettorale --- választási eredmény --- izborni rezultat --- resultado electoral --- volebné výsledky --- volilni izid --- резултати от избори --- εκλογικό αποτέλεσμα --- valimistulemused --- riżultat tal-elezzjoni --- изборен резултат --- rezultat i zgjedhjeve --- vaalitulos --- Wahlergebnis --- valgresultat --- résultat électoral --- резултат избора --- valresultat --- wyniki wyborów --- vēlēšanu rezultāts --- election result --- rinkimų rezultatai --- resultado eleitoral --- Wahlresultat --- изборна победа --- esito delle votazioni --- výsledky voleb --- feachtas toghchánaíochta --- toradh toghcháin --- cumarsáid pholaitiúil


Dissertation
Toegankelijke Neuromarketing
Authors: --- --- ---
Year: 2024 Publisher: Aalst : Odisee

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Korte samenvatting bachelorproef: Deze bachelorproef onderzoekt hoe neuromarketing, een vakgebied op het snijvlak van neurowetenschappen en marketing, toegankelijker kan worden gemaakt voor een breder scala aan bedrijven, met een focus op de integratie van kunstmatige intelligentie (AI). Ondanks het potentieel van neuromarketing om dieper inzicht te geven in onbewuste consumentenreacties, zijn de hoge kosten, technische complexiteit en beperkte toegankelijkheid significante barrières. De inzet van AI kan deze beperkingen overbruggen door efficiënter grote datavolumes te analyseren en subtiele consumentenpatronen te onthullen. Gedurende het onderzoek werden twaalf experts uit diverse gerelateerde velden geïnterviewd, van wie de inzichten bijdroegen aan een beter begrip van de huidige en toekomstige mogelijkheden van neuromarketing. Uit de literatuurstudie en fieldonderzoek bleek dat technologische vooruitgang, zoals draagbare neurologische apparaten en geavanceerde AI-analysemodellen, essentieel zijn voor het democratiseren van neuromarketing. De meerwaarde van deze studie voor het werkveld ligt in het bieden van praktische oplossingen om neuromarketing toegankelijker te maken. Door neuromarketing betaalbaarder en begrijpelijker te maken, kunnen ook kleinere ondernemingen profiteren van diepgaande inzichten in consumentengedrag. Dit onderzoek draagt bij aan een groter strategisch gebruik van neuromarketing, wat kan leiden tot effectievere en ethisch verantwoorde marketingstrategieën die beter aansluiten bij de behoeften van consumenten.

Keywords

Listing 1 - 6 of 6
Sort by