Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Mensen die snel, onregelmatig en onverstaanbaar spreken kunnen in voorkomende gevallen gediagnosticeerd worden met broddelen. Zij kunnen communicatieproblemen ervaren, bijvoorbeeld omdat de spreker verkeerd wordt begrepen. Logopedisten kunnen broddelen effectief en succesvol behandelen. Praktijkboek broddelen biedt (toekomstige) logopedisten concrete behandelmethodes en is een rijke inspiratiebron met wetenschappelijk onderbouwd materiaal voor het vaststellen en behandelen van deze wereldwijd erkende spreeksnelheid stoornis.In Praktijkboek Broddelen komen de voortschrijdende inzichten in de kennis over broddelen uitgebreid aan de orde. De theoretische onderbouwing, diagnostische instrumenten, therapieopbouw en de concrete behandelsuggesties zijn gebaseerd op recent wetenschappelijk onderzoek en langdurige klinische ervaring. In het gehele boek zijn praktijkgerichte casussen gebruikt om de boodschap te verhelderen.https://www.standaardboekhandel.be/p/praktijkboek-broddelen-9789046908471
Spraakstoornis --- Kind --- Broddelen --- Spreekvloeiendheidsstoornis --- broddelen --- logopedie
Choose an application
Van Dale definieert 'broddelen' als 'slecht, slordig spreken (door onvoldoende kennis of vaardigheid)'; uit dit boek blijkt dat deze definitie aanvulling behoeft. Broddelen is tegenwoordig (ook) een vakterm in de logopedie. Broddelen is een van de twee grote als 'vloeiendheidsstoornissen' aangeduide problemen waar logopedisten mee te maken hebben. Het andere is het bekendere stotteren; er komen overigens veel mengvormen voor. In de logopedie wordt de laatste jaren in het kielzog van de vooruitgang in de cognitieve neurowetenschappen veel vooruitgang geboekt; dit boek geeft op voorbeeldige wijze verslag van deze recente vooruitgang in diagnostiek en behandeling van het broddelen. Verschillende uitstekende eigenschappen verdienen speciale vermelding: de stijl (perfect vloeiend), de wetenschappelijke onderbouwing (vijftien bladzijden literatuurverwijzingen, index), lay-out, illustraties (enkele fraaie cartoons). Uiteraard een must voor iedereen die met het probleem te maken heeft; aangezien, zoals de openingszin zegt, 'niemand honderd procent vloeiend spreekt', kan het ook leerzame lectuur zijn voor iedereen die van zich zelf meent dat hij/zij niet 100% vloeiend spreekt. © NBD Biblion
Spraakstoornissen ; kinderen. --- Orthopedagogics --- logopedie --- Physiology: movement organs, voice and skin --- spraakstoornissen --- Spraakproblemen --- #KVHB:Broddelen --- 463.4 --- spraakstoornissen (gez) --- 100741.jpg --- Taalstoornissen --- Spraak- en taalgebrekkigen --- Broddelen --- Stotteren --- Behandeling --- Spraakstoornissen --- Spraakprobleem --- Oorzaak --- Spraakstoornis
Choose an application
Broddelen wordt als spraakstoornis gemakkelijk verward met stotteren: de spreker formuleert slordig en is vaak slecht te verstaan. Hijzelf én de luisteraar zien de storend vaak voorkomende versprekingen meestal slechts als slordigheden. Een tijdige en adequate behandeling van de stoornis kan veel moeilijkheden voorkomen. Broddelen is het enige handboek dat diep ingaat op dit onderbelichte onderwerp. Het boek verwerkt de resultaten van wetenschappelijk onderzoek tot concrete behandelmethodes.De auteurs bespreken de theoretische achtergronden, symptomen, diagnostiek, therapie en behandelplannen en bieden veel beproefde oefeningen. Objectieve, structurele analyses van niet-vloeiende momenten en uitspraakfouten zetten de specifieke symptomen van broddelen helder neer. Het onderscheid met stotteren wordt, vanuit de onderliggende neurocognitieve processen, heel duidelijk. Broddelen geeft gedetailleerde, goed gemotiveerde en aan de praktijk getoetste handreikingen, geïllustreerd met videofragmenten en andere materialen via de interactieve website.https://www.standaardboekhandel.be/p/broddelen-9789046904138
Spraakstoornissen --- Kinderen --- Broddelen --- Spreekvloeiendheidsstoornissen --- Taalstoornissen --- #KVHB:Broddelen --- broddelen --- logopedie --- Cursus bachelor in de Logopedie en de Audiologie --- Spraakstoornis --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Spreekvloeiendheidsstoornis --- Bachelor in de logopedie en de audiologie
Choose an application
Choose an application
Door met een open en kritische blik te kijken naar de wereld om je heen, te signaleren wat beter kan, op zoek te gaan naar verklaringen, en kennis en ideeën te delen, draag je bij aan de ontwikkeling van je beroep. Praktijkgericht onderzoek in de (paramedische) zorg leert je problemen uit de praktijk gericht te onderzoeken, onderzoek te waarderen, wetenschappelijke artikelen kritisch te lezen en te komen tot oplossingen voor praktijkproblemen.In vier delen wordt het onderzoeksproces beschreven en volgt zo een student?s journey. Deel een gaat in op het waarom van onderzoek in de (paramedische) zorg, de ethische aspecten en de waarde van evidence-based practice. Deel twee leert hoe je van een praktijkprobleem tot een goede onderzoeksvraag komt en hoe je vervolgens een projectplan schrijft. Deel drie beschrijft hoe je eigen onderzoek uitvoert, tot en met de analyse en weergave van de resultaten. Kwantitatieve designs, kwalitatief onderzoek, actie-onderzoek, ontwerponderzoek en literatuuronderzoek worden uitgewerkt. In deel vier tenslotte wordt aandacht besteed aan de impact van onderzoek in de praktijk.https://www.coutinho.nl/nl/praktijkgericht-onderzoek-in-de-paramedische-zorg-9789046907825
Onderzoeksvaardigheden --- Paramedische beroepen --- Praktijkgericht onderzoek --- Verpleegkundig onderzoek --- Evidence based onderzoek --- Onderzoeksstrategieën --- Literatuuronderzoek --- Ethiek --- Onderzoeksmethoden --- Kritisch denken --- Kwaliteitscriteria --- Kwantitatief onderzoek --- Kwalitatief onderzoek --- Participatief onderzoek --- Actieonderzoek --- Valorisatie --- Presentaties --- Onderzoeksvaardigheid --- Paramedisch beroep --- Praktijkonderzoek --- Evidence-based medicine --- Onderzoeksstrategie --- Onderzoeksmethode --- Kwaliteitscriterium --- Presentatie --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- gezondheidszorg --- kwantitatief onderzoek --- kwalitatief onderzoek --- actieonderzoek --- literatuuronderzoek --- evidence-based practice --- onderzoek --- wetenschappelijke literatuur
Choose an application
Maatschappelijke ontwikkelingen dwingen gezondheidszorgprofessionals uit verschillende beroepsgroepen nauw met elkaar samen te werken. Ook wordt een sterker beroep gedaan op de samenwerkingsvaardigheden met de cliënt en diens sociale netwerk. . Efficiënte samenwerking leidt tot betere zorg, minder miscommunicatie en hogere tevredenheid bij alle betrokken professionals. Interprofessioneel communiceren in zorg en welzijn helpt (toekomstige) zorg- en welzijnsprofessionals de onderlinge communicatie te verbeteren met alle betrokkenen.Interprofessioneel communiceren in zorg en welzijn is het eerste boek dat communicatie bij interprofessionele samenwerking centraal zet. De uitgave beschrijft de manier waarop samenwerkende professionals taal kunnen inzetten om tot goede afstemming te komen en een gezamenlijk doel te bereiken. Het ondersteunt bij het herkennen en toepassen van verschillende communicatiestijlen en biedt checklists, reflectieopdrachten en casuïstiek voor het evalueren van de eigen communicatie, van jezelf als professional en als onderdeel van een team. De inhoud van het boek is gekoppeld aan een digitale leeromgeving met aanvullende publicaties, online-colleges, verwijzingen naar verdiepende literatuur en studieopdrachten.(https://www.standaardboekhandel.be/p/interprofessioneel-communiceren-in-zorg-en-welzijn-9789046907269)
Sociale welzijnszorg ; samenwerking --- Communicatie ; gezondheidszorg --- Interdisciplinariteit ; gezondheidszorg --- #KVHA:Meertalige communicatie; Nederlands --- #KVHA:Medische communicatie; Nederlands --- #KVHA:Gezondheidszorg --- #KVHA:Interprofessionele communicatie --- Hygiene. Public health. Protection --- interne communicatie --- samenwerkingsverbanden --- medische beroepen --- zorgprocessen --- gezondheidszorg --- multidisciplinaire zorg --- MVG (minimale verpleegkundige gegevens) --- Sociale welzijnszorg --- Teamwerk --- Communicatie --- Gezondheidszorg --- Hulpverlening --- Interdisciplinariteit --- communicatie --- samenwerking --- Communicatie ; hulpverlening --- interprofessionele communicatie
Choose an application
Zorg- en welzijnsprofessionals moeten adequaat met elkaar samenwerken om optimale zorgverlening of ondersteuning te kunnen bieden aan burgers binnen onze participatiemaatschappij. Maar interprofessioneel samenwerken gaat niet vanzelf. Het vraagt om het ontwikkelen van competenties die nodig zijn om te kunnen functioneren in een interprofessionele beroepspraktijk, met oog voor het brede functioneren van de cliënt en alle betrokkenen in het sociale systeem van de cliënt. Het Handboek interprofessioneel samenwerken in zorg en welzijn beschrijft het interprofessioneel samenwerken modelmatig en vanuit een breed perspectief. De uitgave onderscheidt vier kerncompetenties: waarden en ethiek, interprofessionele communicatie, rollen en verantwoordelijkheden en het werken in teams. De auteurs plaatsen deze competenties in het kader van de Nederlandse zorg en welzijnssector en de wet- en regelgeving en laten het belang zien van ethisch bewust en cliëntgericht werken. De uitgave biedt activerende werkvormen en opdrachten die helpen in de ontwikkeling van de gevraagde competenties. Handboek interprofessioneel samenwerken in zorg en welzijn is geschreven voor studenten van sociale en zorgopleidingen. Daarnaast is het geschikt voor iedereen die werkzaam is in de zorg- en welzijnssector.
Multidisciplinary organizations --- Hygiene. Public health. Protection --- interne communicatie --- samenwerkingsverbanden --- medische beroepen --- zorgprocessen --- gezondheidszorg --- multidisciplinaire zorg --- MVG (minimale verpleegkundige gegevens) --- Interprofessioneel werken --- Multidisciplinair team --- Samenwerking --- Welzijnssector --- Zorg --- interprofessionele samenwerking --- samenwerking --- teamwerk - teamwork --- Communicatie ; gezondheidszorg --- Interdiciplinariteit ; gezondheidszorg --- Sociale welzijnszorg ; samenwerking --- welzijnswerk, samenwerking --- 361.03
Choose an application
Professionals in zorg, welzijn en onderwijs moeten adequaat met elkaar samenwerken om optimale zorgverlening of ondersteuning te kunnen bieden aan burgers binnen onze participatiemaatschappij. Hierbij is het belangrijk om niet alleen goed samen te werken met andere professionals, maar ook samen met de cliënt, als medebeslisser en eigenaar van het proces. Samenwerken gaat echter niet vanzelf. Het vraagt om het ontwikkelen van competenties die nodig zijn om te kunnen functioneren in een interprofessionele beroepspraktijk, met oog voor het brede functioneren van de cliënt en alle betrokkenen in het sociale systeem van de cliënt.De geheel herziene uitgave Interprofessioneel samenwerken in zorg, welzijn en onderwijs (voorheen luidde de titel Handboek interprofessioneel samenwerken in zorg en welzijn) beschrijft het interprofessioneel samenwerken modelmatig en vanuit een breed perspectief. Het boek (+website) gaat daarbij nadrukkelijk in op interprofessionele samenwerking in zorg en welzijn én in/met het onderwijs.Er worden vier kerncompetenties onderscheiden: waarden en ethiek, interprofessionele communicatie, rollen en verantwoordelijkheden en het werken in teams. De auteurs plaatsen deze competenties in het kader van geldende richtlijnen en wet- en regelgeving en laten het belang zien van ethisch bewust en cliëntgericht werken.De herziene uitgave biedt instrumenten om interprofessioneel werken in kaart te brengen, vaardigheden en competenties te meten en om interprofessionele professionals op te leiden. De uitgave is aangevuld met nieuwe theoretische inzichten en actuele praktijkvoorbeelden en biedt activerende werkvormen en opdrachten die helpen in de ontwikkeling van de gevraagde competenties.Interprofessioneel samenwerken in zorg, welzijn en onderwijs is geschreven voor studenten van sociale studies en opleidingen in de zorg en het onderwijs. Daarnaast is het geschikt voor iedereen die werkzaam is in de sectoren zorg, welzijn en onderwijs.https://www.coutinho.nl/nl/interprofessioneel-samenwerken-in-zorg-welzijn-en-onderwijs-9789046908754?srsltid=AfmBOoqpxLfomI1H1AcCK8VxyCQhUsBQOHWj4ylupYV39cLke_Hb2kLK
gezondheidszorg --- samenwerking --- Sociology of education --- Sociology of social welfare --- Social policy and particular groups --- samenwerkingsverbanden --- zorgsector --- professionaliteit --- Netherlands --- Interprofessioneel werken --- Multidisciplinair team --- Multidisciplinaire samenwerking --- Ondersteuning --- Zorgverbreding --- Participatie
Choose an application
By looking at the world around you with an open and critical mind, identifying areas of improvement, looking for explanations, and sharing knowledge and ideas, you can contribute to the development of your profession. 'Practice-based research in (allied) healthcare' teaches you to specifically examine practical problems, appreciate existing research, critically assess scientific articles, and come up with solutions to practical problems. The research process is described in four parts and follows the student over the course of their journey. Part I examines the “why” of research in healthcare, the ethics and the value of evidence-based practice. Part II teaches you how to translate a practical problem into a good research question and how to write a project plan. Part III describes how to conduct your own research, up to and including analysing and presenting the results. It also covers quantitative designs, qualitative research, action research, design research and literature reviews. Finally, Part IV focuses on the impact of research in practice. 'Practice-based research in (allied) healthcare' offers healthcare students in higher education practical support when learning about evidence-based practice and practice-based research during their entire studies, a good preparation for their final thesis, and a basis for working in their professional practice. The examples and designs used in this publication, are derived from a broad field of care, making it suitable for use in paramedical and other healthcare programmes. The structure of the book serves as a student’s journey: from a critical and reflective professional and reader to an active performer of research and a translator of research results into practice. This book is a translation of the third edition of the Dutch book Praktijkgericht onderzoek in de (paramedische) zorg by the authors Eveline Wouters, Yvonne van Zaalen, Janna Bruijning. About the authors Eveline Wouters is a lecturer with the Health Innovations & Technology chair at Fontys University of Applied Sciences and a professor at Tranzo, Tilburg University. Yvonne van Zaalen is an associate lecturer and strategic research consultant at Fontys University of Applied Sciences. Janna Bruijning is a senior lecturer at the Institute for Allied Healthcare Professions and at the Innovations in Preventive Care research group of University of Applied Sciences Utrecht.
Choose an application
De geheel herziene uitgave Interprofessioneel samenwerken in zorg, welzijn en onderwijs (voorheen luidde de titel Handboek interprofessioneel samenwerken in zorg en welzijn) beschrijft het interprofessioneel samenwerken modelmatig en vanuit een breed perspectief. Het boek (+website) gaat daarbij nadrukkelijk in op interprofessionele samenwerking in zorg en welzijn én in/met het onderwijs. Er worden vier kerncompetenties onderscheiden: waarden en ethiek, interprofessionele communicatie, rollen en verantwoordelijkheden en het werken in teams. De auteurs plaatsen deze competenties in het kader van geldende richtlijnen en wet- en regelgeving en laten het belang zien van ethisch bewust en cliëntgericht werken. De herziene uitgave biedt instrumenten om interprofessioneel werken in kaart te brengen, vaardigheden en competenties te meten en om interprofessionele professionals op te leiden. De uitgave is aangevuld met nieuwe theoretische inzichten en actuele praktijkvoorbeelden en biedt activerende werkvormen en opdrachten die helpen in de ontwikkeling van de gevraagde competenties.
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|