Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Wat moeten leraren en leerlingbegeleiders weten over de menselijke hersenen? Om hierop een antwoord te geven, gaan we kort in op groei en bouw van de hersenen als orgaan. In, een voor leraren veel spannender, volgend deel kijken we naar wat op dit ogenblik geweten is over het functioneren van de hersenen. We doen dit op drie manieren. Vooreerst kijken we naar het hersenweefsel: welke structurele of chemische afwijkingen kunnen het bestaan van leer- en ontwikkelingsstoornissen verklaren? Ten tweede worden basisprincipes van enkele (oude en recente) medische beeldvormingtechnieken verklaard, om vervolgens een overzicht te geven van belangrijke, wetenschappelijke studies die helpen aan te tonen hoe anders de hersenen van leer- en ontwikkelingsgestoorde kinderen en volwassenen werken. Sommigen hebben echter geen hoge pet op van medische beeldvorming. Zij kijken veel liever naar wat mensen doen en hoe ze het doen en of daar patronen in te herkennen zijn. Daarom gaan we in een derde deel in op enkele beroemde, zoniet beruchte, stellingen die gebaseerd zijn op 'gelijktijdig optredende gedragssymptomen'. (Bron: covertekst)
Developmental psychology --- orthodidactiek --- leerstoornissen --- ontwikkelingsstoornissen --- Orthopedagogics --- hersenen --- 606.1 --- 600.52 --- neuropsychologie --- 120164.jpg --- Hersenfuncties --- Leerstoornissen ; neuropsychologie --- Ontwikkelingsstoornissen ; neuropsychologie --- Neurologie --- Fysiologie --- Leerstoornissen ; neuropsychologie. --- departement Gezondheidszorg 08 --- medische beeldvorming
Choose an application
#GSDBP --- 454.22 --- 464 --- ADHD --- Dyscalculie --- Dyslexie --- Dysorthografie --- Faalangst --- Gedragsstoornissen --- Leerlingbegeleiding --- Leermoeilijkheden --- Leraren --- Logopedie --- Orthopedagogie --- Schoolangst --- Onderwijsstijlen --- Kinderen met leerproblemen --- Personality development --- Orthopedagogics
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Over autisme is lange tijd heel ingewikkeld gedaan. Dat is begrijpelijk, want de wereld van mensen ' kinderen ' met autisme lijkt er heel anders uit te zien. Leraar, zorgcoördinator, schoolleider,'zullen vele kenmerken van leerlingen beter kunnen plaatsen naarmate zij meer afweten van autisme. In feite worden de begeleiding en het onderwijs van de leerlingen bepaald door de leerlingen die een kenmerk hebben uit het brede spectrum van autisme. Zo zal de leraar die begrijpt waarom een leerling een bepaald verdrag vertoont, minder geneigd zijn om het de leerling kwalijk te nemen en er zich minder aan storen of boos op hem worden. Het boek geeft praktische, theoretische en ook ethische informatie omtrent de omgang met leerlingen met autisme in het voortgezet onderwijs. Vele leerlingen met autisme hebben het erg moeilijk zolang hun opvoeders en opleiders onvoldoende weten wat autisme inhoudt. (Bron: covertekst)
667.2 Gehandicapten. Geestelijk --- 773 Secundair onderwijs --- Autisme --- 462.4 --- Inclusief onderwijs --- Secundair onderwijs --- 376.44 --- Autisme ; kinderen ; onderwijs --- Autistische kinderen --- Onderwijs --- Kinderen met gedragsproblemen
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|