Narrow your search
Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Hersenfuncties bij leer- en ontwikkelingsstoornissen
Authors: ---
ISBN: 9789044123678 Year: 2008 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat moeten leraren en leerlingbegeleiders weten over de menselijke hersenen? Om hierop een antwoord te geven, gaan we kort in op groei en bouw van de hersenen als orgaan. In, een voor leraren veel spannender, volgend deel kijken we naar wat op dit ogenblik geweten is over het functioneren van de hersenen. We doen dit op drie manieren. Vooreerst kijken we naar het hersenweefsel: welke structurele of chemische afwijkingen kunnen het bestaan van leer- en ontwikkelingsstoornissen verklaren? Ten tweede worden basisprincipes van enkele (oude en recente) medische beeldvormingtechnieken verklaard, om vervolgens een overzicht te geven van belangrijke, wetenschappelijke studies die helpen aan te tonen hoe anders de hersenen van leer- en ontwikkelingsgestoorde kinderen en volwassenen werken. Sommigen hebben echter geen hoge pet op van medische beeldvorming. Zij kijken veel liever naar wat mensen doen en hoe ze het doen en of daar patronen in te herkennen zijn. Daarom gaan we in een derde deel in op enkele beroemde, zoniet beruchte, stellingen die gebaseerd zijn op 'gelijktijdig optredende gedragssymptomen'. (Bron: covertekst)


Book
Inleiding tot bijzondere vormen van leer- en ander gedrag : een handleiding voor leerkracht en school
Author:
ISBN: 9057280213 Year: 1999 Publisher: Antwerpen UIA. Centrum voor beroepsvervolmaking leraren

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Inleiding tot bijzondere vormen van leer- en ander gedrag : een handleiding voor leekracht en school
Author:
ISBN: 9057280450 Year: 2004 Publisher: Wilrijk Universiteit Antwerpen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Verworven en aangeboren leesstoornissen: onderzoek naar typerende, cognitieve psycholiguïstische effecten en functionele, hemisferische lateralisatie
Author:
Year: 2003 Publisher: Antwerpen Universiteit Antwerpen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Autisme in het voortgezet onderwijs.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 904411980X Year: 2006 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Over autisme is lange tijd heel ingewikkeld gedaan. Dat is begrijpelijk, want de wereld van mensen ' kinderen ' met autisme lijkt er heel anders uit te zien. Leraar, zorgcoördinator, schoolleider,'zullen vele kenmerken van leerlingen beter kunnen plaatsen naarmate zij meer afweten van autisme. In feite worden de begeleiding en het onderwijs van de leerlingen bepaald door de leerlingen die een kenmerk hebben uit het brede spectrum van autisme. Zo zal de leraar die begrijpt waarom een leerling een bepaald verdrag vertoont, minder geneigd zijn om het de leerling kwalijk te nemen en er zich minder aan storen of boos op hem worden. Het boek geeft praktische, theoretische en ook ethische informatie omtrent de omgang met leerlingen met autisme in het voortgezet onderwijs. Vele leerlingen met autisme hebben het erg moeilijk zolang hun opvoeders en opleiders onvoldoende weten wat autisme inhoudt. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by