Listing 1 - 10 of 39 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Bespreekt preventieve strategieën, ondersteunings- en hulpverleningsmogelijkheden om schoolverzuim en -uitval tegen te gaan. Het boek biedt, behalve beleidsmatige visies, vele praktijkverkenningen en beschrijvingen van projecten in diverse gemeenten. Kernpunten zijn: pro-actief beleid, vroegtijdige signalering, melding, registratie en interventie bij beginnend schoolverzuim.
Enseignement --- Onderwijs --- #PEDA *1.212.7 --- Onderwijs 37 --- schooluitval --- schoolverzuim --- spijbelen --- Pedagogiek en onderwijskunde --- onderwijsbeleid --- onderwijsbeleid. --- Age group sociology --- Social problems --- schoolmoeheid --- Educational psychology --- Social policy --- preventiebeleid --- hulpverlening --- Onderwijsbeleid.
Choose an application
#PBIB:2002.3 --- School management --- redevoeringen --- onderwijsvernieuwing
Choose an application
Leerkrachten worden momenteel op vele facetten van hun taak aangesproken. De concrete taakuitoefening van de docenten en de voorbereiding daarop in de lerarenopleiding en nascholing vormen de centrale invalshoeken van dit bboek. Het wil aanzetten tot nadenken over gewenste vernieuwingen in de lerarenopleidng, vanuit de veranderde taak van de leerkracht (Bron: boekcover)
Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Algemeen. --- Lerarenvervolmaking en research. --- School management --- Teacher education. Teacher's profession --- leraren --- taakverruiming --- lerarenopleiding --- Leraren ; bijscholing --- Leraren ; opleidingen ; Nederland --- Education --- Teachers --- Enseignants --- Training of --- Formation --- 373.511.3 --- 378 --- 481.7 --- Actief leren --- Lerarenopleidingen --- Onderwijs --- Profesionaliseren --- Waardenvorming --- Zelfstandig leren --- 450.7 --- lerarenopleiding (ler) --- 373.511.3 Middelbaar onderwijs: opleiding leraren --- Middelbaar onderwijs: opleiding leraren --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- De leraar en zijn opleiding --- Leraren --- Opleidingen --- Nederland --- Groot-Brittannië --- Verenigde Staten --- Onderwijsvernieuwing --- Amerika --- Leraar --- Opleiding --- Kunst --- Azië --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Directie --- Arbeidsmarkt --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur
Choose an application
Het eerste jaarboek van de EERA-European Educational Research Association bevat 23 onderzoekspapers uit 14 landen. Ze zijn verdeeld in zes secties: leraren en onderwijzen; Ierarenopleiding; interculturele thema's; waarden in onderwijs; perspectief van de leerlingen; beroepsonderwijs en levenslang leren. Het jaarboek biedt een unieke reeks snapshots van kwaliteitsvolonderzoek rond sleutelpunten in beleid en praktijk. Het is een essentiële bron voor alle onderwijskundigen in alle landen.
Choose an application
Dit boek vormt het eindverslag van het Amsterdamse interventieproject Bij de Les Blijven, een innovatief programma van de gemeente Amsterdam gericht op een directe, preventieve aanpak van beginnend (problematisch) schoolverzuim onder leerlingen van 10 tot 15 jaar. Het project, dat gefinancierd werd door het ministerie van VWS, beoogt het beginnend schoolverzuim in Amstdam in vier jaar met 35 percent terug te dirngen en een sluitend systeem van onderkenning en interventie in en om scholen te ontwikkelen. Dit boek doet verslag van de ontwikkelingsgeschiedenis van het project, behandelt de resultaten van de metingen van schoolverzuim die in de periode 1996-1999 zijn verricht op Amsterdamse scholen voor primair en secundair onderwijs, en gaat in het bijzonder in op de methodische bevindingen.
Absentéisme scolaire --- Schoolverzuim --- Spijbelen --- Opvoeding --- #PBIB:+107.23 --- #SBIB:316.334.1O215 --- #SBIB:316.334.1O400 --- 742 Scholieren en studenten --- spijbelen --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Spijbelen --- 450.9 --- 464 --- gedragsproblemen --- jeugdbeleid --- jeugdigen --- jeugdzorg --- onderwijsbeleid --- preventie --- probleemgedrag --- schoolverzuim --- 371.52 --- Leerlingen --- Methodiek --- Preventie --- Scholen --- D081335.jpg --- Spijbelen ; Nederland --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Spijbelen --- Onderwijsbeleid: beleidsdoelen --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- Overige onderwerpen onderwijs --- Kinderen met leerproblemen
Choose an application
#KVHB:Jeugdbescherming --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- 323 --- hulpverlening --- jeugdzorg --- leerlingenbegeleiding --- onderwijs --- schoolmaatschappelijk werk --- welzijnswerk --- welzijnswerk, samenwerking --- samenwerking --- zorgbreedte --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- 371.21 --- 361.03 --- Pedagogiek en onderwijskunde --- psychologische pedagogiek --- psychologische pedagogiek. --- Psychologische pedagogiek.
Choose an application
Choose an application
Eindverslag van het Amsterdamse interventieproject 'Bij de les blijven', een innovatief programma van de gemeente Amsterdam, gericht op een directe, preventieve aanpak van beginnend (problematisch) schoolverzuim onder leerlingen van 10 tot 15 jaar.
Choose an application
Choose an application
Research on teaching --- Social policy and particular groups --- #SBIB:316.8H15 --- #SBIB:316.356.2H5530 --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.334.1O212 --- #SBIB:HIVA --- #A9706A --- leermoeilijkheden: landelijke jeugd --- Welzijns- en sociale problemen: sociale ongelijkheid en armoede --- Gezinsbeleid: maatregelen: kinderbijslag, gezinshulp, kinderopvang e.a. --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Onderwijsbeleid: nationaal --- Pedagogiek en onderwijskunde --- onderwijsbeleid --- onderwijsbeleid. --- Onderwijsbeleid. --- Gezinsbeleid: maatregelen: kinderbijslag, gezinshulp, kinderopvang e.a
Listing 1 - 10 of 39 | << page >> |
Sort by
|