Listing 1 - 10 of 481 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Criminal law. Criminal procedure --- Belgium --- Alcohol en verkeersongevallen --- Alcohol--Wetgeving --- Alcoholic beverage control --- Alcoholisme en verkeersongevallen --- Alcool--Législation --- Alcoolisme et accidents de la circulation --- Boisson et accidents de la circulation --- Conduite sous l'effet de la boisson --- Conduite sous l'influence de l'alcool --- Drank en verkeersongevallen --- Drinking and traffic accidents --- Driving under the influence of alcohol --- Drunk driving --- Drunken drivers --- High license --- Law [Liquor ] --- Liquor laws --- Rijden onder invloed --- Verkeersongevallen [Alcohol en ] --- Verkeersongevallen [Drank en ] --- Breath tests --- Traffic regulations --- Alcootests --- Circulation --- Law and legislation --- Droit
Choose an application
Maakt het iets uit dat een school voornamelijk vrouwelijke docenten heeft? Maakt het een verschil wanneer jongens les krijgen in gescheiden klassen? Hoe kunnen we in de lessen aandacht besteden aan gender? In het onderwijs vandaag is gender een belangrijk thema. Scholen zijn op zoek naar gepaste strategieën en inzichten. Heel wat vragen dringen zich op. Meisjes zus, jongens zo biedt enerzijds achtergrond bij tal van aspecten van gender op school, anderzijds geeft het handvatten om onmiddellijk aan de slag te gaan. Het boek wakkert de gendergevoeligheid van de lezer aan en roept ook zeer direct op om vanuit dit bewustzijn om te gaan met de diversiteit van de leerlingen. Zo focust deze benadering uiteindelijk zo veel mogelijk op alle leerlingen, want wat goed is voor veel meisjes is ook goed voor veel jongens en vice versa. Met bijdragen van deskundigen verbonden aan onder meer çavaria, Centrum voor Ervaringsgericht Onderwijs Leuven, Departement Onderwijs en Vorming, ella vzw, Karel de Grote-Hogeschool, Katho-Ipso Kortrijk, KU Brussel, KU Leuven, Pedagogische Begeleidingsdienst Mechelen-Brussel, UGent en VU Brussel. (Bron: covertekst)
holebi's --- roldoorbrekend onderwijs --- gender --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- rolpatronen --- Différences entre sexes --- Gender differences --- Genderdiversiteit --- Identiteit (Psychologie) --- Identity (Psychology) --- Identité (Psychologie) --- Personal identity --- Sekseverschillen --- Sex differences --- Sexes [Différences entre ] --- Sexual dimorphism in humans --- Verschillen [Sekse ] --- agogiek --- sekseverschillen --- didactiek --- #PBIB:+110.10 --- 454.9 --- Gender --- Diversiteit --- holebi --- Transgender --- 37.043 --- Jongens --- Meisjes --- Leerlingen --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Didactiek ; algemeen ; overige onderwerpen --- 159.91 --- 371.3 --- School children --- Mental health --- Education --- Moral and ethical aspects --- LGBTQIA+ (lesbian, gay, bi, trans, queer, intersex and asexual) --- Book
Choose an application
In de Tabascoklas legt de leraar het leerproces in handen van de leerder. Geleidelijk aan leert de leerling de verantwoordelijkheid op te nemen voor het eigen leren en eigenaarschap ervan te verwerven door er zelf sturing aan te geven tot in de evaluatie toe. Hij leert op ontdekkingstocht te gaan om vat te krijgen op de omringende wereld. Hierbij bouwt hij verder op bestaande ervaringen en leert hij van en met zijn medeleerlingen. Hij gebruikt de taal om het zingevingsproces te verwoorden en om er de relevante dagelijkse handelingen mee uit te voeren. En de leraar? Die kijkt toe en ziet hoe de motivatie voor betekenisvol leren verhoogt. Hij wordt omgeschoold tot coach van de taakcyclus en tot bouwer van een veilige leeromgving; gesteund door zijn collega's die samen met hem experimenteren om het leren terug te geven aan wie het toehoort : de leerling. Cd-rom bij het boek "Krachtig leren binnen een taakgerichte benadering". In de TABASCO klas legt de leraar het leerproces in handen van de leerder. Geleidelijk aan leert de leerling verantwoordelijkheid op te nemen voor het eigen leren en eigenaarschap ervan te verwerven door er zelf sturing aan te geven tot in de evaluatie toe. Hij leert op ontdekkingstocht te gaan om vat te krijgen op de omringende wereld. Hiertoe bouwt hij verder op bestaande ervaringen en leert hij van en met zijn medeleerlingen. Hij gebruikt de taal om het zingevingsproces te verwoorden en om er relevante dagelijkse handelingen mee uit te voeren. En de leraar? Die kijkt toe en ziet hoe de motivatie voor getekenisvol leren verhoogt. Hij wordt omgeschoold tot coach van de taakcyclus en tot bouwer van een veilige leeromgeving, gesteund door zijn collega's die samen met hem experimenteren om het leren terug te geven aan wie het toebehoort: de leerling. (Bron: covertekst)
Psycholinguistics --- zelfstudie --- talenonderwijs --- Didactics of languages --- didactische werkvormen --- Taakgericht onderwijs --- Didactiek --- Tabasco --- Zelfsturend leren --- Coöperatief leren --- Moderne vreemde talen --- Taalonderwijs --- Samenwerkend leren --- 050937.jpg --- 050938.jpg --- Vreemdetalenonderwijs: didactiek --- #gsdbP --- Didactiek. --- Taalonderwijs.
Choose an application
Dit handboek licht de procedure toe voor het vaststellen van drugsintoxicatie in het verkeer.0De wettelijke procedures worden uitgebreid besproken, met tal van verwijzingen naar nieuwe wetgeving, rechtspraak en rechtsleer.0Welke zijn de verschillende stappen in het opsporingsonderzoek? Wie kan er aan een drugscontrole in het verkeer onderworpen worden? Wie is bevoegd om de controleprocedure uit te voeren? De uiterlijke tekenen van drugsgebruik, de speekseltest, de speekselanalyse en de bloedproef komen hier aan bod.0Daarna worden het tijdelijk stuurverbod, de strafbaar gestelde gedragingen en de afhandeling van de vaststellingen stap voor stap besproken. Het proces-verbaal wordt uitgebreid geanalyseerd en er wordt een overzicht van de bestraffingen gegeven.0Een handige checklist van de hele procedure en een alfabetische trefwoordenlijst sluiten dit handboek af en maken er een toegankelijk werkinstrument van voor alle betrokken partijen.0.
Drug testing --- Roadside sobriety tests --- Traffic regulations --- Traffic safety --- Toxicomanie --- Contrôles routiers de la sobriété --- Circulation --- Sécurité routière --- Law and legislation --- Dépistage --- Droit
Choose an application
Dit boek nodigt taaldocenten uit om creatieve schrijfopdrachten een vooraanstaande plaats te geven in hun lessen en op deze manier de creatieve mogelijkheden van jongeren te verruimen. Creatief proza is in de eerste plaats bedoeld voor voortgezet/secundair onderwijs, maar is ook uitermate geschikt voor schrijfdocenten en cursisten, studenten in de lerarenopleiding en leraren in de hoogste jaren van het basisonderwijs.
Prose literature --- Technique --- Didactics of Dutch --- Didactics of secundary education --- Stilistics
Choose an application
Choose an application
In De stuntelende mens voert Greet Van Thienen een klein onderzoek langsheen onze angsten, hoop, fabricagefouten en illusies. Want de oude filosofische vraag naar wat ons menselijk maakt, moeten we steeds weer in de tijd gooien. Haar persoonlijke zoektocht verloopt via filosofen, schrijvers, eigen ervaringen en fascinaties. Hoe gaan we om met de vreselijke oncontroleerbaarheid van de dingen? Waarom verlangen we naar onsterfelijkheid? Is het lichaam uit de tijd? Dit boek wordt mee aangedreven door het besef dat alles het waard is om opnieuw bekeken te worden. Greet Van Thienen is radiomaker bij Klara. Ze presenteert de filosofische podcast Kant, en Klaar! waarin ze met denkers als Martha Nussbaum en Susan Neiman praatte. Ze is gefascineerd door hoe filosofische vragen nieuw licht kunnen werpen op een complexe werkelijkheid, door literatuur, reizen en ontmoetingen, en alles menselijks. Ze publiceerde eerder een reisjournaal uit India (Thee met Himalaya) en schreef samen met Jeanne Devos een boek over haar leven en werk in India (In naam van alle kinderen).
Dutch literature --- Filosofie. --- #gsdbF
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 481 | << page >> |
Sort by
|