Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (4)

AP (3)

VIVES (2)

FOD Finances (1)

KDG (1)

KU Leuven (1)

Thomas More Kempen (1)

UAntwerpen (1)

UGent (1)

Vlaams Parlement (1)


Resource type

book (8)


Language

Dutch (8)


Year
From To Submit

2024 (1)

2022 (1)

2011 (1)

2010 (1)

2009 (1)

More...
Listing 1 - 8 of 8
Sort by

Book
Innovatie & succes.
Author:
ISBN: 9789001768645 Year: 2009 Publisher: Groningen Noordhoff Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een boek over ondernemingssucces en merkgedreven innovatie. De lezer krijgt heldere uitleg over identiteit & merk, idee & creativiteit, innovatie & marketing en interne organisatie & strategie.

Keywords


Book
Met de stroming mee : Grip op het bouwen van sterke merken en stevige reputaties
Author:
ISBN: 9789001053444 Year: 2024 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met de stroming mee, grip op het bouwen van sterke merken en goede reputaties is een nieuw, handzaam boek waarmee (toekomstige) marketing- en communicatieprofessionals grip krijgen op het merk en de reputatie van een organisatie. Bovendien leren zij hun professionele omgeving te overtuigen van de waarde van merken en reputaties en zo draagvlak te creëren voor een gemeenschappelijke visie, missie en merkstrategie.Op een toegankelijke manier biedt Met de stroming mee overzicht en inzicht aan de hand van vijf merkstromingen (perspectieven) op branding en reputatie. De lezer leert strategisch én pragmatisch gebruikmaken van deze vijf merkstromingen en de daarbij horende theorieën en modellen. (source: publisher's website)

Keywords


Book
Brand oriented innovation
Author:
ISBN: 9789081793704 Year: 2011 Publisher: Rotterdam Van thiel & Company

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Brand-oriented Innovation' is een verhelderend boek over innovatie en meer specifiek het weinig bekende concept van merkgeoriënteerde innovatie. In het boek wordt het 3I model voor (merkgeoriënteerde) innovatie geïntroduceerd en toegelicht. Dit 3I model is voortgekomen uit wetenschappelijke onderzoek dat is uitgevoerd in 2010.Let op: dit boek heeft geen officiële kaft. De achterliggende gedachte van de auteur is dat een boek over innovatie nooit af is en er daarom geen definitieve kaft omheen geplaatst kan worden.De in opdracht van Van Thiel & Company uitgevoerde Nederlandse studie toonde een positieve relatie tussen de mate van merkoriëntatie van een onderneming en de mate van succes van een innovatie geïntroduceerd door die onderneming. Met andere woorden: innovaties die voortkomt uit de merkidentiteit & merkassociaties zijn succesvoller en/of worden sneller geaccepteerd door allerlei stakeholders dan innovaties die geen (of weinig) relatie met het merk hebben.Veel mensen kennen de kracht van merken. En hoewel merken een grote bron van inspiratie zijn, worden ze nauwelijks gebruikt bij business (model) redesign, productontwikkeling en innovatie. Het boek 'Brand-oriented Innovation' biedt een framework om ook bij bedrijfs- en innovatieprocessen de kracht van merken te gebruiken.Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Designmanagement in essentie
Authors: ---
ISBN: 9789001782740 Year: 2010 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek gaat over het analyseren, managen en bewaken van de huisstijl en de visuele identiteit van merken en organisaties


Book
Branding
Authors: ---
ISBN: 9789001734459 Year: 2022 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

• Geeft een actueel en helder overzicht van de verschillende stromingen binnen het vakgebied van branding; • biedt met een canvas praktisch houvast voor het analyseren en activeren van merken; • is goed gestructureerd en kan met diverse lees- en studeerroutes op meerdere manieren worden gebruikt. BRANDING geeft een actueel en volledig overzicht van het vakgebied. Vanuit een brede invalshoek geeft dit boek houvast op het gebied van merkmanagement; ‘The Game of the Name’. Onder meer door de introductie van verschillende stromingen binnen branding. Het boek geeft inzage in zowel bekende als minder bekende strategische modellen en biedt praktische instrumenten (o.a. Brand Coding Canvas) waarmee bestaande merken geanalyseerd kunnen worden en nieuwe tot leven gebracht. Het boek behandelt veel verschillende aspecten van branding, van merkoriëntatie, merkstructurering en naamsontwikkeling tot purposeful branding en iconic moves. Het boek is zeer toegankelijk dankzij het heldere taalgebruik en de sterke verbinding tussen theorie en praktijk. Het boek is doorspekt met herkenbare en inspirerende voorbeelden. Door de opzet in delen kan je zelf bepalen hoe diepgaand het vakgebied branding wordt bestudeerd. Na een eerste verkenning is het mogelijk om een passende lees- en studeerroute te kiezen. In de leeswijzer is extra uitleg te vinden over de verschillende mogelijkheden. BRANDING is met uitstek geschikt voor hbo-opleidingen zoals Commerciële Economie, Communicatie, Creative Business en Bedrijfskunde. Het boek kan worden ingezet vanaf studiejaar 2, de hoofdfase van de opleiding.


Book
Corporate design management
Authors: ---
ISBN: 9001587488 Year: 2006 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Corporate design management
Authors: ---
ISBN: 900158747X Year: 2002 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De basis van designmanagement
Authors: ---
ISBN: 9001587240 Year: 1998 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 8 of 8
Sort by