Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Lang is gedacht dat differentiëren in het voortgezet onderwijs niet nodig is. leerlingen gaan na de basisschool immers al naar diverse schooltypes. Maar veel docenten weten inmiddels beter: er zijn wel degelijk verschillen tussen leerlingen in één klas, bijvoorbeeld in prestatie, motivatie of leervoorkeur. Hoe stemt u af op die verschillen en hoe haalt u het maximale uit uw leerlingen? Dit praktische boek geeft handvatten, voorbeelden en toepassingsmogelijkheden om differentiatie in uw lessen vorm en inhoud te geven. De auteurs beschrijven toegankelijk en concreet hoe u differentiëert in instructie, leerstof en leertijd. Ook is er aandacht voor leervoorkeuren, toetsing en differentiatie schoolbreed. Dit boek maakt duidelijk dat differentiëren in het voortgezet onderwijs - hoe ingewikkeld soms ook - écht mogelijk is. Als u de kunst van het differentiëren eenmaal verstaat, draagt u bij aan betere leeropbrengsten en vergroot u de kansen van al uw leerlingen. Ervaringen van docenten die differentiëren: "Ik heb meer tijd voor de leerlingen die het echt nodig hebben." "Ik ben minder moe na het geven van mijn lessen." "De leerlingen zijn actief en enthousiast!" "De leerlingen zijn meer taakgericht bezig." (flaptekst)
Secundair onderwijs --- Differentiatie --- Didactiek. --- Secundair onderwijs. --- basisonderwijs --- Didactics --- talentmanagement --- Educational psychology --- differentiële opvoeding --- School management --- Didactic strategies --- didactiek --- Differentiatie ; secundair onderwijs --- Secundair onderwijs ; didactiek --- 451.2 --- onderwijs --- differentiërend onderwijs --- differentiatie --- onderwijsbeleid --- onderwijsvernieuwing --- opvoeding --- secundair onderwijs --- #PBIB:+110.61 --- onderwijs België - politiek, wetgeving en organisatie --- Onderwijs : Didactiek : Secundair onderwijs : Algemeen --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Differentiëren is te leren! (vo/mbo) maakt duidelijk dat differentiëren in het voortgezet en het middelbaar beroepsonderwijs ? hoe ingewikkeld soms ook ? écht mogelijk is. Als je de kunst van het differentiëren eenmaal verstaat, draag je bij aan betere leeropbrengsten en vergroot je de kansen van al je leerlingen.Per januari 2024 geven we een herziene, geactualiseerde, versie van Differentiëren is te leren! (vo/mbo) uit. We hebben het boek aangescherpt naar aanleiding van drie andere herzieningen die we hebben uitgebracht: Formatief handelen in de les, De zes rollen van de leraar in de praktijk en De leercoach. Naast het verwerken van recent onderzoek van de Inspectie van het Onderwijs hebben we naar aanleiding van onze ervaring in de trainingen her en der een aanscherping gedaan en extra toelichting gegeven. En uiteraard hebben we ook de ICT-middelen geactualiseerd.Lang is gedacht dat differentiëren in het voortgezet en het middelbaar beroepsonderwijs niet nodig is. Leerlingen gaan na de basisschool immers al naar diverse schooltypes. Maar veel docenten weten inmiddels beter: er zijn wel degelijk verschillen tussen leerlingen in één klas, bijvoorbeeld in beheersingsniveau, motivatie, interesse, tempo of leervoorkeur.Hoe stem je af op die verschillen en hoe haal je het maximale uit de leerlingen? Differentiëren is te leren! (vo/mbo) geeft handvatten, voorbeelden en toepassingsmogelijkheden om differentiatie in je lessen vorm en inhoud te geven. De auteurs beschrijven hoe je differentieert in instructie, verwerking en leertijd. Ook is er aandacht voor leervoorkeuren, toetsing, differentiatie met ICT en differentiatie schoolbreed.https://cps-uitgeverij.nl/uitgaven/differentieren-is-te-leren-vo-mbo/
Educational psychology --- School management --- Didactic strategies --- talentmanagement --- basisonderwijs --- didactiek --- differentiële opvoeding --- Differentiatie --- Secundair onderwijs --- Didactiek --- Secondary education
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|