Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
De grondtoon van dit oeuvre is zonder meer de natuur. De romantiek van de kunstenaar die erop uit trekt en in de bossen leert kijken, maar, zoals gezegd, zijn bevindingen terug meeneemt naar de bewoonde wereld. Zelfs zijn voedselwerken begonnen met een epifanie die hij tijdens een houthakcursus had waarin een dennentak zich aan hem openbaarde als gebraden kippenvlees. Daarnaast is de natuur, de openlucht, ook de ideale omgeving (de wereld een sokkel) om dit werk te presenteren. Als het niet in winkeltjes wordt aangeboden, neemt het vaak momentaal zijn plaats in tussen de bomen van het Middelheim-park of op de Bijlokesite waar hij nog school liep. De natuur is het oermateriaal dat steeds opnieuw en op nieuwe manieren ontgonnen moet worden. Zij het de tekeningen van bomen die hij uit Spanje meebracht, of de stenen tafel die hij samen met compagnon de route Liesbeth Henderickx aan de Zweedse kustlijn achterliet. De mens laat zijn sporen na. De kunstenaar doet dit net iets gestileerder. De scoutsjongen van weleer heeft zijn overlevingsarsenaal uitgebreid. Niet langer legt hij slechts knopen in touw of weet hij hoe een vuur te stoken; dit boek is er het bewijs van dat hij er de afgelopen tien jaar in geslaagd is zijn fantasieën en de beelden die hij bij elkaar sprokkelde aan elkaar te knopen tot steeds openlijker poëtische gebaren die zich even lichtvoetig als handzaam laten vervoeren in een rugzak gemaakt van schors. In de hoop ze in de bewoonde wereld gesleten te krijgen. –Michaël Van Remoortere
Sculpture --- De Vos, Kasper --- sculpture [visual works] --- installations [visual works] --- artists' books [books] --- assemblages [archaeological artifacts] --- 7.07 --- De Vos, Kasper °1988 (°Antwerpen, België) --- Belgische kunstenaars --- Kunstenaars met verschillende disciplines, niet traditioneel klasseerbare, conceptuele kunstenaars A - Z --- assemblages [sculpture] --- Vos, De, Kasper
Choose an application
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|