Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
De visie op (hoger) onderwijs is fundamenteel veranderd. Vandaag worden studenten zelf verantwoordelijk gesteld voor hun leerproces. Leren kan immers maar gebeuren op een (inter)actieve manier. Het is niet langer de docent die als expert beslist wat en hoe studenten leren. Wel moet hij een krachtige leeromgeving creëren die actief en coöperatief leren oproept en waarbinnen hij zelf optreedt als coach van de student. Activerend hoger onderwijs daadwerkelijk realiseren in de dagdagelijkse onderwijspraktijk is niet evident. Dit boek wil docenten daartoe de nodige handvatten aanreiken. Naast tips en tricks, gebaseerd op de meest recente theoretische inzichten, gaat er veel aandacht naar voorbeelden en volledig uitgewerkt illustratiemateriaal. Niet alleen het eigenlijke activerende lesgeven komt daarbij aan bod. De auteur gaat ook uitvoerig in op de uitwerking van (groeps)opdrachten en ondersteunend cursusmateriaal en op de keuze voor een gepaste klassieke dan wel alternatieve toetsmethode. Een activerend vormgegeven opleidingsonderdeel komt uiteraard maar tot zijn recht binnen een goed gestructureerd en uitgebalanceerd opleidingscurriculum
Hoger onderwijs --- Didactiek. --- Activerend onderwijs. --- Hoger onderwijs. --- Didactics --- HO (hoger onderwijs) --- higher education --- didactiek --- Higher education --- 371.012 --- 378 --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Hoger onderwijs --- 371.3 --- hoger onderwijs --- onderwijskunde --- activerend onderwijs --- onderwijs --- 489.4 --- 378.1 --- Activerende didactische werkvormen --- Begeleid zelfstandig leren --- Curricula --- Toetsen --- begeleid zelfstandig leren --- didactisch proces --- leeromgeving --- lesgeven --- 489 --- Didactiek ; hoger onderwijs --- Lesgeven --- 37.02 --- Didactiek --- Doceren : hoger onderwijs --- Hoger onderwijs; Vlaanderen --- Onderwijskwaliteit --- Onderwijsstrategieën --- activerend hoger onderwijs --- evaluatietechniek --- studiemateriaal --- 101538.jpg --- Hoger onderwijs ; didactiek --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- organisatie van het hoger onderwijs --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Hoger onderwijs; algemeen --- Education [Higher ] --- Practice --- Conseils pratiques, recettes, trucs, etc. --- Didactische werkvormen --- hoger onderwijs : didactiek (ler) --- zelfstandig leren (ler) --- departement Gezondheidszorg 10 --- onderwijsinnovatie --- Opvoeding en onderwijs --- Studiebegeleiding --- Leeromgeving --- Opvoeding --- Onderwijs
Choose an application
Kwaliteitszorg --- Zelfevaluatie --- Onderwijs
Choose an application
Begeleid zelfstandig leren kan je zonder twijfel in elk vak integreren en in elk lokaal stimuleren. Toch kiezen veel scholen ervoor om een 'open leercentrum' in te richten: een ruim lokaal waarin leerlingen of studenten zelfstandig of in groepjes aan de slag kunnen gaan, waar ze toegang hebben tot diverse informatiebronnen, het internet, computers, een elektronische leeromgeving, ? Een ruimte bij uitstek waarin leerlingen hun eigen weg kunnen zoeken en hun leerzelfstandigheid kunnen oefenen. Dit boek wil scholen en leerkrachten inspireren bij de uitbouw van een open leercentrum en de ontwikkeling van een didactiek van begeleid zelfstandig leren. Enkele aanstekelijke praktijkvoorbeelden uit het basis-, secundair en hoger onderwijs, tonen hoe je in een open leercentrum kan werken en welke meerwaarde een open leercentrum te bieden heeft. Ook de praktische kant van de zaak komt aan bod: hoe kan je, met beperkte middelen, toch een open leercentrum inrichten? Enkele voorbeelden tonen welke infrastructurele en architecturale keuzes andere scholen maakten. De implementatie van begeleid zelfstandig leren en van een open leercentrum vergt ten slotte een sterk schoolbeleid met voldoende beleidsvoerend vermogen. Welke factoren binnen het schoolbeleid zorgen voor een succesvolle implementatie? En welke ondersteuning is welkom vanuit het onderwijsbeleid?
Didactiek. --- Openleercentra. --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- schoolbeleid --- zelfgestuurd onderwijs --- #PBIB:+SLO 220.92 --- 371.31 --- begeleid zelfstandig leren --- open-leermateriaal --- 454.2 --- didactiek --- onderwijsstrategieën --- open leercentra --- 371.212 --- 371.3 --- 454.21 --- 454.23 --- 484 --- Begeleid zelfstandig leren --- Contractwerk --- Hoekenwerk --- Lager onderwijs --- Leeromgeving --- Leerstrategieën (Studiewijzers) --- Lerarenopleiding --- Open leercentra --- Secundair onderwijs --- leercentrum --- leeromgeving --- lerarenopleidingen --- onderwijsleermiddelen --- onderwijsorganisatie --- onderwijsvernieuwing --- openleercentrum --- secundair onderwijs --- Basisonderwijs --- Open school --- Studiebegeleiding --- Zelfstudie (zelfstandig leren) --- 484.21 --- open leercentrum --- zelfstandig leren (ler) --- Leerprocessen --- Open leercentrum --- basisonderwijs --- leerkrachtenopleiding --- leerlingenbegeleiding --- studentenbegeleiding --- zelfstudie --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Leeromgeving --- Didactische werkvormen --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen. --- Didactische principes --- Didactiek --- Onderwijsstrategieën --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- ICT --- Hoger onderwijs --- 454 --- 458.2 --- zelfstandig leren --- Didactic strategies. --- didactische werkvormen. --- schoolbeleid. --- zelfgestuurd onderwijs. --- #gsdbP --- Open leercentum --- Didactische werkvorm
Choose an application
Kwaliteitszorg --- Zelfevaluatie --- Schooldoorlichting --- Onderwijs --- Vlaanderen --- Inspectie
Choose an application
Choose an application
Begeleid zelfstandig leren --- Actief leren --- Didactiek --- Onderwijsvernieuwing --- Coöperatief leren --- Leren leren --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Hoger onderwijs --- Leeromgeving --- Leerpsychologie
Choose an application
Begeleid zelfstandig leren --- Actief leren --- Didactiek --- Onderwijsvernieuwing --- Coöperatief leren --- Leren leren --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Hoger onderwijs --- Leeromgeving --- Leerpsychologie
Choose an application
Begeleid zelfstandig leren --- Actief leren --- Didactiek --- Onderwijsvernieuwing --- Coöperatief leren --- Leren leren --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Hoger onderwijs --- Leeromgeving --- Leerpsychologie
Choose an application
Begeleid zelfstandig leren --- Actief leren --- Didactiek --- Onderwijsvernieuwing --- Coöperatief leren --- Leren leren --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Hoger onderwijs --- Leeromgeving --- Leerpsychologie
Choose an application
Begeleid zelfstandig leren --- Actief leren --- Didactiek --- Onderwijsvernieuwing --- Coöperatief leren --- Leren leren --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Hoger onderwijs --- Leeromgeving --- Leerpsychologie
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|