Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek geeft een aanzet om zingevingsvragen in het geschiedenisonderwijs aan te pakken. Jongeren leren dat mensen - in alle tijden en op alle plaatsen - steeds denken, handelen, voelen en leven vanuit een bepaald mens-, wereld- en godsbeeld. Dat gebeurt misschien niet altijd even bewust. Het expliciteren van dat beeld en het reflecteren erover is een opdracht van het onderwijs. Het boek knoopt aan bij bestaande leerplannen en ontwikkelt een algemene visie over zingeving en geschiedenis. Een aantal concrete voorbeelden en lessen gevan aan hoe je als leraar met de ruimte voor zingeving en levensbeschouwing kan omgaan. (Bron: covertekst)
Didactics of secundary education --- geschiedenisonderwijs --- Didactics of history --- Christian church history --- 372.893 --- 901 --- geschiedenis --- zingeving --- 485.52 --- Handboek/cursus --- 456.6 --- Zingeving --- Geschiedenis --- Levensvragen --- Onderwijs --- 372.893 Geschiedenisonderwijs --(niet-universitair onderwijs) --- Geschiedenisonderwijs --(niet-universitair onderwijs) --- geschiedenisfilosofie --- Didactiek --- 060317.jpg --- Geschiedenis: didactiek secundair onderwijs --- #GGSB: Filosofie --- #GGSB: Filosofie van de geschiedenis --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Filosofie --- Filosofie van de geschiedenis
Choose an application
1 Integraal personeelsbeleid1.1 Selectie1.2 Opvang van nieuwe leraren1.3 Taakverdeling1.4 Prestatiebeoordeling1.5 Nascholing: Het functioneringsgesprek als leerkans met leerwinst1.6 Promotie- en compensatiebeleid1.7 Ontslag1.8 Communicatie1.9 Onderwijsinnovatie2 Een valide en betrouwbaar beoordelingssysteem ontwikkelen2.1 Het pedagogisch project en de functiebeschrijving in de schijnwerpers2.2 De evaluatieprocedure, focus op vijf stappen2.3 Zelf een evaluatie-instrument ontwerpen 3 Hebben evaluatoren supporters?3.1 Met de eigen gesprekstechnieken voor de spiegel3.2 Evaluaties van leerkrachten: een schrikwekkend vooruitzicht of met gejuich onthaald? De directeur maakt het verschil3.3 Personeelsleden van scholen evalueren dagelijks leerlingen.3.4 Functioneringsgesprekken: kwaliteitszorg voor de directeur ᆳ kwaliteitszorgen van de directeur 3.5 Integraal personeelsbeleid in school en scholengemeenschap op de weegschaal3.6 Functiebeschrijvingen en evaluaties in het onderwijs3.7 Personeelsevaluatie: een volgende stap in de juridisering?4 Surplus, support en andere toemaatjes4.1 Gesprekstechnieken om het bereik en het effect van communicatie te verhogen4.2 Strategie en instrumenten van het Markland College (2002-2007) om leraren `gericht voorbereid' te laten deelnemen aan een functioneringsgesprek4.3 Evaluatie van de leraar door de leerling4.4 Prestatiebeoordeling en ontwikkelingsdoelen in een bedrijf en in het onderwijs, een wereld van verschil?4.5 Terugtredende overheid en marktwerking in de non-profitsector in Nederland
Personeelsbeoordeling. --- Teacher education. Teacher's profession --- evaluatie (onderwijs) --- lerarenberoep --- personeelsbeoordeling --- aanwerving en selectie --- personeelsmanagement --- Employees [Rating of ] --- Belgium --- Handbooks, manuals, etc. --- Personnel management --- Cross-cultural studies --- 331.3 --- 331.33 --- 371.13 --- onderwijs --- personeelsbeleid --- personeelsevaluatie --- schoolmanagement --- 458.1 --- HRM --- Evaluatie --- Personeelsbeleid --- Personeelsbeleid ; onderwijs --- Personeelsbeleid ; onderwijs ; Vlaanderen --- Personeelsbeleid. Human resources management. Strategisch HRM --- Beoordeling --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- schoolmanagement, directieraden, klassenraden, ouderavonden, oudercommissies, ouderparticipatie, schoolparlementen en schoolraden --- human resources management --- Organisatie - Management --- departement Algemeen 09 --- Schoolmanagement --- Personeelsmanagement --- 366.4 --- 367.2 --- beoordelingsschaal --- evaluatie --- gesprekstechnieken --- schoolbeleid
Choose an application
Geschiedenis --- Secundair onderwijs. --- secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- Didactics of history --- geschiedenis --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- #BSCH: vak: geschiedenis --- #BSCH: niv.: middelbaar onderwijs --- schoolboeken --- Europa --- 485.6 --- 485.6 ) Geschiedenis - Maatschappijleer - s.o. --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- 485.6 ) Geschiedenis - Maatschappijleer - s.o --- 5e leerjaar secundair onderwijs --- 18e eeuw --- 19e eeuw --- 20e eeuw --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
geschiedenis --- secundair onderwijs (x) --- C3 --- 485.6 --- Geschiedenis --- tijdsbalken --- secundair onderwijs --- Kunst en cultuur --- Geschiedenis-Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2017 --- handboeken secundair onderwijs --- didactisch materiaal
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|