Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De Praktische cursus samenvatten is een methode om snel door te dringen tot de kern van teksten voor de studie of het toekomstige beroep. In de eerste helft leren studenten tekstkaarten ('bookmaps') te maken om de essentie vast te leggen van wat zij in een tekst hebben gelezen. Een tekstkaart is een ruimtelijke afbeelding van de structuur en de kernideeën van de tekst. De tweede helft behandelt het gebruik van tekstkaarten in de dagelijkse praktijk. Tekstkaarten doen een beroep op het visuele geheugen. Daardoor zijn zij goed te gebruiken ter voorbereiding op tentamens en vormen zij een solide hulpmiddel voor mondelinge en schriftelijke rapportages. Vanuit tekstkaarten maakt de student samenvattingen en eigen teksten op basis van de gebruikte teksten. Het laatste hoofdstuk biedt de kortste complete cursus over titelbeschrijving die er bestaat. (Bron: www.noordhoffuitgevers.nl)
Samenvatten. --- Samenvattingen. --- Study methods --- leren leren --- samenvatten --- studiemethoden --- 450.8 --- 499.5 --- Samenvatten --- Studiemethoden --- samenvatten (ler) --- Methodiek van het studeren --- Schriftelijke communicatie --- (zie ook: Leren leren)
Choose an application
Spellinggids Nederlands voor het hoger onderwijs. Ieder hoofdstuk begint met een illustratieve spellingcheck. Verder zijn in het boek vele oefeningen, eindoefeningen en herhalingsoefeningen opgenomen, waarmee studenten hun spellingsvaardigheden kunnen trainen. Ook bevat het boek een register met alle voorbeeld- en oefenwoorden. Hiermee kunnen studenten alle spellingprincipes en bijzondere afspraken snel terugvinden. Spellen in de praktijk is geschikt voor alle opleidingen binnen het hoger onderwijs. Het ingeschatte referentieniveau voor spelling als onderdeel van het domein taalverzorging, is 4F.
Spelling --- Spelling. --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Spelling; Nederlands
Choose an application
Choose an application
499.4 --- formuleren (ler) --- discussiemethoden --- #KVHA:Formuleren; Nederlands --- formuleren --- schriftelijke communicatie, notuleren --- Nederlands --- schriftelijke communicatie --- communicatie in organisaties --- KVH-AND --- 499.5 --- communicatie, schriftelijk --- 8 --- 007.2 --- 65.012 --- Didactics of secundary education --- mondelinge communicatie --- Teaching aids --- Didactics of Dutch --- argumenteren --- Onderwijsmiddelen --- Didactiek van het Nederlands --- Didactiek van het secundair onderwijs --- 808.1 --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek
Choose an application
Deze module oefent het formuleren van ideeën, voor wie moeite heeft met het formuleren van eigen of andermans gedachten. In deel 1 (parafraseren) krijgt de cursist aanwijzingen en opdrachten om vanuit sleutelwoorden de ideeën van andere schrijvers te parafraseren. In deel 2 (bespreken) gaat het vooral om het onder woorden brengen van eigen ideeën naar aanleiding van een tekst of teksten. De module bevat vele oefeningen, waarbij nu eens individueel, dan weer in tweetallen of in grotere groepen wordt gewerkt. De cursus kan desgewenst ook individueel worden doorgewerkt.
Choose an application
Choose an application
Communicatie compleet voor verpleegkundigen en zorgverleners is een nieuw communicatiehandboek voor verpleegkundigen in opleiding. Dit verfrissende boek biedt theorie en oefenmateriaal waarmee je je kunt bekwamen in alle vormen van communicatie, mondeling en schriftelijk. Bij deze uitgave zit de Campuz Creditcard met een persoonlijke code die je toegang geeft tot digitale ondersteuning op de website behorend bij het boek. Zo haal je nog meer rendement uit je studie.Communicatie compleet voor verpleegkundigen en zorgverleners is uniek omdat het alle facetten van communicatie raakt: van gesprekken tot rapportage, van het omgaan met weerstand tot reflectie op eigen ontwikkeling.Op de bijbehorende website www.communicatiecompleetvoorverpleegkundigen.noordhoff.nl heb je de beschikking over extra studiemateriaal in de vorm van:"Samenvattingen"Uitwerkingen bij opdrachten"Extra vragen en opdrachten"Taaltoetsen, eerste en tweede rondeBron : http://www.managementboek.nl
604.87 --- communicatie --- verpleegkunde --- zorgverlening --- Communicatie --- Gezondheidszorg --- verpleegkundig beroep
Choose an application
450.8 --- 838.5 --- Nederlands --- allochtonen --- anderstaligen --- hoger onderwijs --- methodiek --- schrijven --- studeren --- Methodiek van het studeren --- Nederlands voor Anderstaligen
Choose an application
Van studenten in het hoger onderwijs wordt verwacht dat zij kunnen schrijven op niveau: effectief en zonder fouten. Blijkt echter dat dit voor veel studenten niet vanzelfsprekend is. Het boek is gemaakt om hen te helpen bij de verbetering van hun taalvaardigheid. Aan bod komen: de storende en de meest gemaakte fouten op het gebied van woordkeuze, zinsbouw, alineaindeling, spelling en interpunctie
Taalbeschouwing. --- Nederlands --- taalvaardigheid --- Dutch language --- Didactics of Dutch --- didactiek --- Higher education --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- Grammaire (néerlandais) Spraakkunst (Nederlands) --- Langue néerlandaise Nederlandse taal --- Orthographe (néerlandais) Spelling (Nederlands) --- Sens Zin --- Signes de ponctuation Leestekens --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- 844.6 --- Competenties --- Hoger beroepsonderwijs --- Interpunctie --- Nederland --- Rapporteren --- Schrijfvaardigheid --- Schrijven --- Scripties --- Spelling --- Wetenschappelijk taalgebruik --- Woordkeuze --- Woordleer --- Zinsbouw --- 489.4 --- Handboek --- Hoger onderwijs --- Leestekens --- Nederlands 837 --- Taal --- Taalvaardigheid --- 801 )* NEDERLANDSE TAALKUNDE --- hoger onderwijs --- 473.7 --- Lerarenopleiding --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering * --- 837 Moderne taalkunde --- Didactiek --- Moderne taalkunde --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Taalgebruik --- Taalverwerving --- competenties --- schrijfvaardigheid --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Therapie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Dit boek is ontstaan uit een inventarisatie bij hbo-docenten van de belangrijkste taalproblemen van hun studenten. De analyse van veel voorkomende fouten vormt de grondslag voor dit deel basisvaardigheden taal. Het boek bestaat uit een vijftal hoofdstukken: Duidelijke en correcte woorden (1), zinnen (3) en alinea's (5) en de beide hoofdstukken over spelling (2) en leestekens (4). De 'tips' hebben in elk hoofdstuk een donkerblauwe signaalkleur; op de theorie met voorbeelden volgt in de lichtblauwe signaalkleur de 'niet', maar 'wel' gevallen. Elk hoofdstuk wordt besloten met een checklist en oefeningen. De opbouw, de hoofdstukindeling, de tekst en voorbeelden in de signaalkleuren zijn overzichtelijk en zeer instructief. Op de website van de uitgever staan aanvullende oefeningen en toetsen waarmee schrijfproblemen kunnen worden gesignaleerd. Dit boek besluit met een overzicht van gebruikte taaltermen, met antwoorden en uitwerkingen van de gestelde vragen en opdrachten en een register. Voor studenten hbo, maar ook voor ieder die zijn taalvaardigheid wil vergroten een uitstekende methode. Herziene, sterk uitgebreide herdruk. (Gerard Oevering) © NBD Biblion
Taalvaardigheid. --- Hoger beroepsonderwijs --- Nederland. --- Nederlandse taal --- taalvaardigheid --- spelling --- woordenschat --- zinsleer --- PXL-Central Office 2015
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|