Narrow your search
Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
Reclamepsychologie.
Author:
ISBN: 9789001803261 Year: 2011 Publisher: Groningen Noordhoff Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Is elk reclame-idee van een reclamemaker of marketeer daadwerkelijk het beste mogelijke idee? Weerspiegelt dat idee de in de doelgroep beleefde behoeftes en emoties? Voelt de reclamemaker aan wat de tijdgeest is en heeft hij inzicht in alle stimulusmogelijkheden? En kan de marketeer de uitgestippelde marketingcommunicatiestrategie samen met de reclamemaker vertalen in de best mogelijke strategie? Oftewel: wordt de breinbox verleid of niet? Over deze vragen gaat de uitgave Reclamepsychologie. Dit nieuwe studieboek biedt inzicht in de werking van de breinbox gerelateerd aan gedragsmodellen, reclamedoelstellingen, reclame-appeals, reclame-effecten, reclamevormen en stijlen en artistieke uitgangspunten. De auteur start vanuit reclameperspectief met een visie op gedrag en de werking van het brein, en hoe het proces van marketingstrategie naar reclamecreatie verloopt. Vervolgens komen in het deel over reclame-appeals de invloed vanuit de psychologie en sociologie, respectievelijk special appeals als humor, seks en angst aan de orde. Tot slot komen de reclame-effecten aan bod, en gaat de auteur dieper in op toepassingen met ondermeer een hoofdstuk 'Twenty ways to seduce a buyer'. In dit fraai geïllustreerde full color boek is de tekst rijkelijk voorzien van recent beeldmateriaal uit marketingcommunicatiecampagnes en van opdrachten. Op de bijbehorende website www.reclamepsychologie.noordhoff.nl wordt verwezen naar het boek en extra cases en opdrachten.


Book
Operationele verkoopcyclus
Author:
ISBN: 9789001834289 Year: 2017 Publisher: Groningen : Noordhoff,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Operationele verkoopcyclus
Author:
ISBN: 9789001788711 Year: 2010 Publisher: Groningen : Noordhoff,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Operationele Verkoopcyclus
Author:
ISBN: 9789001298760 Year: 2021 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Operationele Verkoopcyclus beschrijft op heldere en toegankelijke wijze het operationele deel van salesmanagement en maakt het verkoopproces inzichtelijk. Het richt zich op de individuele verkoopmedewerker van de binnen- en buitendienst. Operationele Verkoopcyclus leert studenten om zelf een operationeel verkoopplan op te stellen. Het boek gaat uit van verkoop als een cyclisch proces en behandelt zowel de interne verkoopcyclus als de externe verkoopcyclus. Alle procesfasen komen aan bod, van analyse en forecasting tot orderrealisatie en klantbehoud. In deze vernieuwde derde editie van Operationele Verkoopcyclus zijn de praktijkvoorbeelden volledig geactualiseerd. Daarnaast zijn de teksten over online marketing en sales geüpdatet aan de hand van de laatste ontwikkelingen op dit terrein. Ook zijn in deze nieuwe editie leerdoelen toegevoegd. Operationele Verkoopcyclus is zeer geschikt voor hbo-opleidingen als Commerciële Economie, Bedrijfskunde, Ondernemerschap en Retailmanagement en Technische Bedrijfskunde. Het boek is in te zetten vanaf de propedeutische fase.

Keywords


Book
Strategisch en operationeel salesmanagement : handboek voor het hoger economisch onderwijs
Author:
ISBN: 9789046903230 Year: 2012 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Na een commerciële opleiding komen studenten vaker terecht in sales dan in marketing. Uiteraard moeten studenten beide disciplines beheersen om goed voorbereid te zijn op hun toekomstig beroep. Strategisch en operationeel salesmanagement biedt een uitgebreide inleiding in de sales volgens de gefaseerde managementcyclus. De analysefase, de beslisfase, de implementatiefase en de evaluatiefase worden in de vier delen van dit boek achtereenvolgens behandeld. In de analysefase wordt uitgelegd hoe een bedrijf kan vaststellen welke sterktes en zwaktes op salesterrein in de organisatie aanwezig zijn. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen een interne en externe salesanalyse. In de beslisfase komt aan de orde hoe de gegevens van deze analyses kunnen resulteren in een salesoptie. In de implementatiefase wordt beschreven wat een bedrijf op korte termijn moet doen om de gekozen optie te realiseren. In deel vier, de evaluatiefase wordt uitgelegd hoe een bedrijf kan meten of door de gekozen optie en de implementatie ervan de doelen zijn bereikt. Aan de hand van de lesopdrachten en casuïstiek aan het eind van elk hoofdstuk leert de student een strategisch en operationeel verkoopplan te schrijven. Op de bijbehorende website wordt aanvullend materiaal aangeboden, zoals een inventarisatieschema, waarmee de sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen in kaart worden gebracht. Bron : http://www.coutinho.nl


Book
Sales zakboek
Author:
ISBN: 9789062286140 Year: 2007 Publisher: Doetinchem Reed Business Information

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

XVI, 758 p.


Book
Marketing zakboek.
Author:
ISBN: 9062284159 Year: 2002 Publisher: Doetinchem Elsevier Bedrijfsinformatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Salesmanagement
Authors: --- ---
ISBN: 9789001761677 Year: 2008 Publisher: Groningen : Noordhoff,


Book
Salesmanagement
Authors: --- ---
ISBN: 9789001767677 Year: 2008 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Sales management.
Authors: --- ---
ISBN: 900176911X Year: 2002 Publisher: Groningen : Wolters-Noordhoff,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 10
Sort by