Narrow your search
Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Seksistische reclame
Author:
ISBN: 9789033469022 Year: 2008 Publisher: Leuven/Voorburg Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Is dit niet een beetje seksistisch, vraagt een collega en duwt je een advertentie uit een tijdschrift onder de neus. Het feit dat het moet worden gevraagd, zegt veel. Over wat seksistische reclame is, bestaat geen consensus. Velen voelen aan dat er iets niet klopt. Maar een voor iedereen duidelijk kader om met zekerheid te zeggen dit is seksistische reclame en dat niet, is er niet. Het boek neemt je mee op een boeiende en hilarische ontdekkingsreis doorheen een halve eeuw kijken naar vrouwen en mannen in reclame. Is seksistische reclame wel zo seksistisch, vrouwvriendelijke reclame wel zo vriendelijk? En wat denken van male-bashing in reclame? Aan de hand van recent onderzoek naar de representatie van huishoudelijke en professionele arbeid in televisiereclame wordt gezorgd voor een aantal verrassende vaststellingen. Reclamemakers blijken niet de enigen die teruggrijpen naar stereotypen. Ook wie naar reclame kijkt houdt vast aan stereotype ideeën en verwachtingen


Book
Beeldvorming van vrouwen & mannen in de reclame in België.
Author:
Year: 2009 Publisher: Brussel Instituut voor de gelijkheid van vrouwen en mannen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de legislatuur 2003-2007 heeft de Belgische Senaat een resolutie aangenomen over het imago van vrouwen en mannen in de reclame. In navolging van deze resolutie heeft het Instituut voor de gelijkheid van vrouwen en mannen een diepgaand onderzoek laten verrichten naar de beeldvorming van vrouwen en mannen in de reclame. Deze publicatie stelt de resultaten voor van dit onderzoek dat werd uitgevoerd aan de Universiteit Antwerpen In deze publicatie werd, aan de hand van een opiniepeiling bij enerzijds vrouwen- en mannenorganisaties en anderzijds reclamemakers en marketeers, nagegaan waar beide groepen de grens ligt wat betreft vrouw- en man(on)vriendelijke reclame. Verder werd de werking van de bestaande regelingsorganen met betrekking tot beeldvorming van vrouwen en mannen in de reclame onderzocht met het oog op het optimaliseren van de doeltreffendheid ervan. (bron: website IGVM)

Keywords


Book
Medicat 1995 : guide d'applications informatiques médicales
Author:
Year: 1995 Publisher: Antwerpen Micro Press Services

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Het organiseren van toetsen in de les : draaiboek voor PDA, smartphone, tablet of laptop met Google Documenten en toegang via Blackboard
Authors: ---
ISBN: 9789057283550 Year: 2012 Publisher: Antwerpen Universiteit Antwerpen. Departement Politieke en Sociale Wetenschappen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De mobiele sociale wetenschapper : onderzoek naar de kansen en risico's van mobiele onderwijsondersteunende applicaties voor de sociale wetenschapper
Authors: ---
Year: 2012 Publisher: Antwerpen Universiteit Antwerpen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Beeldvorming van vrouwen en mannen in de reclame in België.
Authors: ---
Year: 2009 Publisher: Brussel : Instituut voor de gelijkheid van vrouwen en mannen,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
L'image des femmes & des hommes dans la publicité en Belgique
Authors: ---
Year: 2009 Publisher: Bruxelles Institut pour l'égalité des femmes et des hommes

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Beeldvorming van vrouwen & mannen in de reclame in België.
Authors: ---
Year: 2009 Publisher: Brussel Instituut voor de gelijkheid van vrouwen en mannen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de legislatuur 2003-2007 heeft de Belgische Senaat een resolutie aangenomen over het imago van vrouwen en mannen in de reclame. In navolging van deze resolutie heeft het Instituut voor de gelijkheid van vrouwen en mannen een diepgaand onderzoek laten verrichten naar de beeldvorming van vrouwen en mannen in de reclame. Deze publicatie stelt de resultaten voor van dit onderzoek dat werd uitgevoerd aan de Universiteit Antwerpen In deze publicatie werd, aan de hand van een opiniepeiling bij enerzijds vrouwen- en mannenorganisaties en anderzijds reclamemakers en marketeers, nagegaan waar beide groepen de grens ligt wat betreft vrouw- en man(on)vriendelijke reclame. Verder werd de werking van de bestaande regelingsorganen met betrekking tot beeldvorming van vrouwen en mannen in de reclame onderzocht met het oog op het optimaliseren van de doeltreffendheid ervan. (bron: website IGVM)

Keywords


Book
Reclamecode-onderzoek : onderzoek naar richtlijnen en aanbevelingen inzake de representatie van mannen en vrouwen in reclame
Authors: ---
Year: 2003 Publisher: Wilrijk Universiteit Antwerpen. Centrum voor vrouwenstudies

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
L' image des femmes & des hommes dans la publicité en Belgique
Authors: --- ---
Year: 2009 Publisher: Bruxelles Institut pour l'égalité des femmes et des hommes

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by