Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Is dit niet een beetje seksistisch, vraagt een collega en duwt je een advertentie uit een tijdschrift onder de neus. Het feit dat het moet worden gevraagd, zegt veel. Over wat seksistische reclame is, bestaat geen consensus. Velen voelen aan dat er iets niet klopt. Maar een voor iedereen duidelijk kader om met zekerheid te zeggen dit is seksistische reclame en dat niet, is er niet. Het boek neemt je mee op een boeiende en hilarische ontdekkingsreis doorheen een halve eeuw kijken naar vrouwen en mannen in reclame. Is seksistische reclame wel zo seksistisch, vrouwvriendelijke reclame wel zo vriendelijk? En wat denken van male-bashing in reclame? Aan de hand van recent onderzoek naar de representatie van huishoudelijke en professionele arbeid in televisiereclame wordt gezorgd voor een aantal verrassende vaststellingen. Reclamemakers blijken niet de enigen die teruggrijpen naar stereotypen. Ook wie naar reclame kijkt houdt vast aan stereotype ideeën en verwachtingen
Seksisme in de reclame. --- Advertising. Public relations --- gender --- reclame --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Belgium --- Sexism --- Women in advertising --- Men in advertising --- Advertising --- #SBIB:309H2821 --- #KVHA:Economie --- #KVHA:Reclame --- reclamecampagnes --- seksisme --- eenentwintigste eeuw --- 766.01 --- 659.1 --- Academic collection --- Beeldvorming --- Ethiek --- Media-invloed --- Reclame --- Seksisme in de reclame --- 659.1 Publicity. Advertising --- Publicity. Advertising --- Reclameboodschap: functies, genres, taalgebruik historiek --- PXL-Business 2015 --- reclamepsychologie --- stereotypen --- Sekseverschillen --- Stereotypen --- Reclame-onderzoek --- Vrouwen --- Gender --- Man-vrouwrelatie --- Seksisme --- Sekseverschil --- Stereotype (vooroordeel) --- Vrouw --- Kunst --- Ondernemerschap --- Poëzie --- Relatie man - vrouw --- Images of men --- Publicity --- Stereotypes --- Images of women --- Book
Choose an application
In de legislatuur 2003-2007 heeft de Belgische Senaat een resolutie aangenomen over het imago van vrouwen en mannen in de reclame. In navolging van deze resolutie heeft het Instituut voor de gelijkheid van vrouwen en mannen een diepgaand onderzoek laten verrichten naar de beeldvorming van vrouwen en mannen in de reclame. Deze publicatie stelt de resultaten voor van dit onderzoek dat werd uitgevoerd aan de Universiteit Antwerpen In deze publicatie werd, aan de hand van een opiniepeiling bij enerzijds vrouwen- en mannenorganisaties en anderzijds reclamemakers en marketeers, nagegaan waar beide groepen de grens ligt wat betreft vrouw- en man(on)vriendelijke reclame. Verder werd de werking van de bestaande regelingsorganen met betrekking tot beeldvorming van vrouwen en mannen in de reclame onderzocht met het oog op het optimaliseren van de doeltreffendheid ervan. (bron: website IGVM)
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
In de legislatuur 2003-2007 heeft de Belgische Senaat een resolutie aangenomen over het imago van vrouwen en mannen in de reclame. In navolging van deze resolutie heeft het Instituut voor de gelijkheid van vrouwen en mannen een diepgaand onderzoek laten verrichten naar de beeldvorming van vrouwen en mannen in de reclame. Deze publicatie stelt de resultaten voor van dit onderzoek dat werd uitgevoerd aan de Universiteit Antwerpen In deze publicatie werd, aan de hand van een opiniepeiling bij enerzijds vrouwen- en mannenorganisaties en anderzijds reclamemakers en marketeers, nagegaan waar beide groepen de grens ligt wat betreft vrouw- en man(on)vriendelijke reclame. Verder werd de werking van de bestaande regelingsorganen met betrekking tot beeldvorming van vrouwen en mannen in de reclame onderzocht met het oog op het optimaliseren van de doeltreffendheid ervan. (bron: website IGVM)
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|