Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Is lezen iets wat moet? Of iets wat mag? Plezier in lezen is het beste startpunt voor leerlingen om veel leeskilometers te gaan maken en zo hun leesvaardigheid bijna moeiteloos te verbeteren. In de aanpak Vrij lezen staat leesplezier centraal. Scholen die deze aanpak hebben ingevoerd, zien de leesmotivatie van hun leerlingen opvallend toenemen. In Leeskilometers maken op school wordt stap voor stap beschreven hoe u de aanpak Vrij lezen op school kunt invoeren, inclusief inspirerende ervaringsverhalen van andere scholen.
lezen --- studiemethoden --- leesvaardigheden --- moedertaalonderwijs --- Didactics of Dutch --- leesopvoeding --- Leesbevordering ; basisonderwijs --- Leesbevordering ; secundair onderwijs --- Didactiek van het Nederlands --- 433.7 --- #PBIB:+111.15 --- Lezen --- Leesbevordering --- leesonderwijs --- leesbevordering --- Vakdidactiek --- Leesopvoeding --- Vakdidactiek : Nederlands : Secundair onderwijs --- Contains audio-visual material --- Onderwijs --- Basisonderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Schrijven --- Spel --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Lezen --- Leesbevordering --- Onderwijs --- Basisonderwijs --- Beroepssecundair onderwijs
Choose an application
Het is van groot belang dat leerlingen leren hun ideeën, gedachten en gevoelens schriftelijk helder te verwoorden. Hoe zorgen leraren ervoor dat leerlingen leren om juist en begrijpelijk schriftelijk te formuleren? Hoe verbeteren ze hun schrijfonderwijs? Dit boek beschrijft een procesgericht vijffasenmodel, waarmee leraren hun schrijfonderwijs zó kunnen vormgeven dat leerlingen schrijven leuker gaan vinden, zich competenter voelen en betere teksten produceren. Met veel concrete voorbeelden en praktische tips.
schrijfprocessen --- teksten schrijven --- schrijfvaardigheid --- ontluikende geletterdheid --- schriftelijke communicatie --- schrijfonderwijs --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Didactic strategies --- Mass communications --- Schrijven --- Schriftelijke taalvaardigheid --- Schriftelijke communicatie --- Didactiek --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs
Choose an application
Het Europees Referentiekader (ERK) beschrijft wat taalleerlingen moeten kennen en kunnen om een taal te kunnen gebruiken voor communicatie en welke kennis en vaardigheden zij moeten ontwikkelen om daarbij doeltreffend te kunnen handelen. In deze publicatie staan voorbeelden voor de niveaus Gespreksvaardigheid A1 en A2. Een groot gedeelte van deze publicatie bevat taaltaken waarmee taalleerlingen kunnen oefenen. Veel aandacht wordt besteed aan klassenmanagement, didactiek en specifieke werkvormen. Ook worden de hulpmiddelen beschreven waarmee de vorderingen gemeten kunnen worden.
Didactics of languages --- Secondary education --- Adult education. Lifelong learning --- Phonetics --- Dutch language
Choose an application
Taal en rekenen hebben terecht een prominente plaats in het onderwijs. Bij de overstap van primair naar voortgezet en vervolgonderwijs spelen de basisvaardigheden een niet te onderschatten rol. Taalvaardige leerlingen zijn in staat om (vak)kennis op te doen door te lezen, luisteren, spreken en schrijven. Ook de beheersing van rekenvaardigheden is cruciaal voor een succesvolle schoolloopbaan en een goede maatschappelijke redzaamheid. Het vormgeven van een doorlopende leerlijn taal en rekenen, zoals vastgelegd in het referentieniveau taal en rekenen, zorgt ervoor dat de lees-en rekenvaardigheden van leerlingen worden verbeterd en dat de overgang tussen de verschillende onderwijssectoren soepel verloopt. Over de actuele situatie is al veel gezegd en geschreven; een groot deel van de leerlingen in het huidige onderwijs presteert ondermaats. Veel onderwijsinstellingen herkennen deze problematiek en nemen initiatieven om de doorlopende leerlijn taal en rekenen te verbeteren. In deze publicatie laten we zien wat onderwijsinstellingen doen om de doorlopende leerlijnen in hun scholen concreet vorm te geven en beschrijven we de succesfactoren om te komen tot blijvend resultaat.
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|