Listing 1 - 10 of 39 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In Actief leren voor een beroep zijn ruim zestig activiteiten opgenomen waarmee leerlingen op een actieve manier leren voor een beroep. Met alles wat daarbij hoort: stevige vakkennis, vaardigheden en een goede beroepshouding.Per activiteit is uitgewerkt wat deze inhoudt, waarom leerlingen het doen en welke stappen ze moeten zetten. Ook krijgen de leerlingen tips over hoe zij missers kunnen voorkomen en hoe zij variatie in de activiteit kunnen aanbrengen. Na elke activiteit is er aandacht voor het leerproces: de leerlingen evalueren de activiteit en trekken een conclusie voor een volgende keer.Leerlingen kunnen dit boek tijdens de hele opleiding gebruiken als naslagwerk bij opdrachten op school en in de praktijk. Er is aandacht voor lezen, literatuurstudie en theorietoetsen, maar ook voor 'het nieuwe leren': werken in een elektronische leeromgeving, projectmatig werken en het portfolio.
Teaching --- beroepsopleiding --- actief leren --- 454.2 --- 484.2 --- competentiegericht onderwijs --- didactische werkvormen --- didactisch materiaal --- didactisch proces --- informatica --- informatieverwerking --- media --- onderwijs --- praktijkgericht leren --- projectgericht onderwijs --- reflectie --- sociale vaardigheden --- stage --- 371.3 --- 484.21 --- portfolio's --- projecten --- Competentiegerichte kennis --- Didactisch proces (leerproces) --- Leermethoden --- Reflectief denken --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didactische werkvormen --- Education. --- Learning & Instruction. --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Training --- Education
Choose an application
Dit boek helpt verpleegkundigen zich te ontwikkelen tot onderzoekende en reflectieve professionals met zelfkennis, compassie en morele gevoeligheid. Dat doet het met een waaier aan werkvormen en modellen voor reflectie en intervisie. Het is bedoeld om direct mee aan de slag te gaan, individueel of in een groep. Het boek is geschikt voor ervaren verpleegkundigen én verpleegkundigen in opleiding. Reflectie en intervisie door verpleegkundigen: Praktijkboek voor de reflectieve professional geeft een theoretisch kader voor reflectie en intervisie. Het boek behandelt communicatietheorieën die helpen om het eigen gedrag én dat van collega’s beter te begrijpen. De speelse, direct toepasbare werkvormen maken reflectie en intervisie leuk en uitdagend. Ook andere collegiale overlegvormen komen aan bod. Elk hoofdstuk bevat digitale oefenopdrachten en praktische werkbladen. Met dit boek kunnen verpleegkundigen tijdens en na hun opleiding zelfstandig of onder begeleiding reflecteren op stage of werk. Ook kunnen ze samen met collega’s intervisie uitvoeren. Zo komt actief werken met dit boek de kwaliteit van het beroep ten goede.
reflectie --- reflecteren --- intervisie --- verpleegkunde --- KHM
Choose an application
1. Casus de heer Kamminga2. Leertaak: Kennismaking3. Leertaak: Meer dan somber4. Leertaak: Hartfalen5. Leertaak: Eten6. Leertaak: Zelfzorg - ADL7. Leertaak: Een lastige zorgvrager8. Leertaak: Een lange dag9. Leertaak: De klacht van Berend10. Leertaak: Bouwen aan en betere zorg11. Leertaak: Grenzen aan de zorg12. Leertaak: Nederland verzorgingsstaat
Choose an application
Choose an application
Van studenten in het hbo wordt verwacht dat ze zelfstandig kunnen werken. Hierbij wordt het nodige van hun creativiteit verwacht. Hoe maak je een goed werkstuk, hoe houd je een inspirerende presentatie, waaruit bestaat een gedegen onderzoek, hoe bereid je je voor op een interview? In het Handboek Studievaardigheden voor het hbo staan een kleine 70 activiteiten waarmee studenten op een actieve manier leren voor een beroep. Met alles wat daarbij hoort: stevige vakkennis, vaardigheden en een goede beroepshouding. Elke activiteit is uitgewerkt naar inhoud, doel en stappenplan (voorbereiden, uitvoeren en afronden). Bij het onderdeel 'Tips' krijgen studenten adviezen hoe missers te voorkomen en hoe variatie en diepgang in de activiteit aan te brengen. Het schema hbo-competenties geeft per activiteit aan, welke specifieke hbo-competenties de student werkt. Studenten kunnen het Handboek studievaardigheden voor het hbo tijdens de hele studie gebruiken voor studieloopbaanbegeleiding en als naslagwerk bij opdrachten op school en in de praktijk. Er is aandacht voor literatuurstudie en studeren voor een tentamen, maar ook voor werken in een elektronische leeromgeving, onderzoek doen, projectmatig werken en verzamelen van je portfolio. Individueel leren en samenwerken komen beide aan bod.
Informatievaardigheden --- Studiebegeleiding --- Hoger onderwijs --- Studeren --- Literatuuronderzoek --- Studiemethode --- Zelfstudie --- Zelfstandig werken --- Leerprocessen --- Didactische werkvormen --- Studiemethoden --- Hoger onderwijs buiten de universiteit --- Zelfstandig werk (onderwijs) --- Leerproces --- Didactische werkvorm --- Hogeschool
Choose an application
In Handboek studievaardigheden voor het hbo zijn 74 verschillende leeractiviteiten opgenomen met de daarbij horende werkwijze. Hoe bereid je een project, presentatie, tentamen of een stage voor? Hoe geef je constructieve feedback? Iedere activiteit is uitgewerkt naar inhoud, met een doel en stappenplan. En geeft antwoord op tal van vragen over onder andere samenwerken, studeren en projectmatig werken.Uitgebreide beschrijvingIn Handboek studievaardigheden voor het hbo staan 74 verschillende leeractiviteiten opgenomen met de daarbij horende werkwijze. Hoe bereid je een project, presentatie, tentamen of een stage voor? Hoe geef je constructieve feedback? Iedere activiteit is uitgewerkt naar inhoud, met een doel en stappenplan. En geeft antwoord op tal van vragen over onder andere samenwerken, studeren en projectmatig werken. Verder krijg je bij het onderdeel Tips adviezen hoe je missers kunt voorkomen en hoe je variatie en diepgang in de activiteit kunt aanbrengen.Het handboek sluit aan bij actuele onderwijsontwikkelingen zoals de inzet van digitale toepassingen en competentiegericht opleiden. Daarnaast is er aandacht voor literatuurstudie en studeren voor een tentamen, maar ook voor werken in een elektronische leeromgeving, onderzoek doen en verzamelen van je portfolio. Individueel leren en samenwerken komen beiden aan bod.Met deze 2e herziene druk leer je op een actieve manier voor je toekomstige beroep. De speciaal voor deze druk ontwikkelde website biedt de daarbij horende digitale en gebruiksvriendelijke ondersteuning. Met alle kwaliteiten die daarvoor nodig zijn: gedegen vakkennis, praktische vaardigheden en een goede beroepshouding.Handboek studievaardigheden voor het hbo is tijdens je hele studie een waardevol hulpmiddel bij het uitvoeren van opdrachten op school en tijdens je stage. Kortom: een onmisbaar naslagwerk! (Bron: covertekst)
studiemethode --- 371.21 --- Didactic strategies --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- projectmatig werken (maatschappelijk werk) --- didactische werkvormen
Choose an application
Planmatig zorg verlenen kun je niet zomaar - dat moet je leren, of je nu werkt als verzorgende (IG), verpleegkundige, medewerker maatschappelijke zorg of anders opgeleide zorgverlener. Dit boek maakt je wegwijs in de methodiek van het zorg verlenen met behulp van een zorgplan.Het boek geeft: * een stevige onderbouwing vanuit de theorie; * veel voorbeelden uit de praktijk; * een beeld van de manier waarop je samenwerkt met mensen uit verschillende disciplines; * tips en oplossingen voor knelpunten in het planmatig zorg verlenen.Kijken, denken, doen: dat is de volgorde van werken die je moet aanleren om planmatig zorg te kunnen verlenen. En met terugkijken en bijstellen van je acties maak je het planmatig werken compleet. Zo kun je vraaggerichte zorg bieden, zorg waarbij de cliënt centraal staat, zorg die aansluit bij haar of zijn wensen en behoeften. Bovendien snijdt het mes aan twee kanten: * Cliënten ontvangen zorg op maat, behouden de regie over hun leven en ervaren een groter gevoel van eigenwaarde.* Zorgverleners merken dat zij beter kunnen aansluiten bij de wensen en verwachtingen van de zorgvrager en dat geeft hun motivatie en meer plezier in het werk.Het boek beschrijft op systematische wijze en aan de hand van een duidelijk gestructureerd stappenplan hoe iedere zorgverlener, beginnend of ervaren, zich deze kunst van planmatig zorg verlenen eigen kan maken.
Sociology of health --- Hygiene. Public health. Protection --- Nursing --- methodisch ontwerpen --- vraaggestuurde zorg --- zorgprocessen --- SVH (systematisch verpleegkundig handelen) --- verpleegplannen --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- planmatig werken --- Zorgcoördinatie. --- Verpleegplan --- Systematisch verpleegkundig handelen (verpleegproces, svh) --- Zorgplan --- Vraaggerichte zorg --- Zorgverlening --- 603.1 --- planning --- 616-083 --- 616-083 Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing
Choose an application
Planmatig zorg verlenen kun je niet zomaar - dat moet je leren, of je nu werkt als verzorgende (IG), verpleegkundige, medewerker maatschappelijke zorg of anders opgeleide zorgverlener. Dit boek maakt je wegwijs in de methodiek van het zorg verlenen met behulp van een zorgplan.Het boek geeft: * een stevige onderbouwing vanuit de theorie; * veel voorbeelden uit de praktijk; * een beeld van de manier waarop je samenwerkt met mensen uit verschillende disciplines; * tips en oplossingen voor knelpunten in het planmatig zorg verlenen.Kijken, denken, doen: dat is de volgorde van werken die je moet aanleren om planmatig zorg te kunnen verlenen. En met terugkijken en bijstellen van je acties maak je het planmatig werken compleet. Zo kun je vraaggerichte zorg bieden, zorg waarbij de cliënt centraal staat, zorg die aansluit bij haar of zijn wensen en behoeften. Bovendien snijdt het mes aan twee kanten: * Cliënten ontvangen zorg op maat, behouden de regie over hun leven en ervaren een groter gevoel van eigenwaarde.* Zorgverleners merken dat zij beter kunnen aansluiten bij de wensen en verwachtingen van de zorgvrager en dat geeft hun motivatie en meer plezier in het werk.Het boek beschrijft op systematische wijze en aan de hand van een duidelijk gestructureerd stappenplan hoe iedere zorgverlener, beginnend of ervaren, zich deze kunst van planmatig zorg verlenen eigen kan maken.
Sociology of health --- Hygiene. Public health. Protection --- Nursing --- methodisch ontwerpen --- vraaggestuurde zorg --- zorgprocessen --- SVH (systematisch verpleegkundig handelen) --- verpleegplannen --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- planmatig werken
Choose an application
Planmatig zorg verlenen kun je niet zomaar - dat moet je leren, of je nu werkt als verzorgende (IG), verpleegkundige, medewerker maatschappelijke zorg of anders opgeleide zorgverlener. Dit boek maakt je wegwijs in de methodiek van het zorg verlenen met behulp van een zorgplan.Het boek geeft: * een stevige onderbouwing vanuit de theorie; * veel voorbeelden uit de praktijk; * een beeld van de manier waarop je samenwerkt met mensen uit verschillende disciplines; * tips en oplossingen voor knelpunten in het planmatig zorg verlenen.Kijken, denken, doen: dat is de volgorde van werken die je moet aanleren om planmatig zorg te kunnen verlenen. En met terugkijken en bijstellen van je acties maak je het planmatig werken compleet. Zo kun je vraaggerichte zorg bieden, zorg waarbij de cliënt centraal staat, zorg die aansluit bij haar of zijn wensen en behoeften. Bovendien snijdt het mes aan twee kanten: * Cliënten ontvangen zorg op maat, behouden de regie over hun leven en ervaren een groter gevoel van eigenwaarde.* Zorgverleners merken dat zij beter kunnen aansluiten bij de wensen en verwachtingen van de zorgvrager en dat geeft hun motivatie en meer plezier in het werk.Het boek beschrijft op systematische wijze en aan de hand van een duidelijk gestructureerd stappenplan hoe iedere zorgverlener, beginnend of ervaren, zich deze kunst van planmatig zorg verlenen eigen kan maken.
Medicine. --- Family medicine. --- Geriatrics. --- Nursing. --- Medicine & Public Health. --- Nursing. --- Geriatrics/Gerontology. --- General Practice / Family Medicine. --- Professional & Vocational Education.
Choose an application
Begrippen en afkortingen1 Beoordelen, een begripsbepaling2 Competentiegericht toetsen en beoordelen3 De beoordelaar4 Kwaliteit van de examineringBijlage 1 Mbo-competentiesBijlage 2 Checklist voor de beoordelaar volgens de Wacker-methodeBijlage 3 Kwalificatiestructuur Gezondheidszorg en WelzijnBijlage 4 Reflectiemodel volgens KorthagenBijlage 5 STARRT-model om te gebruiken bij de reflectie op ontwikkelingsgerichte toetsenBijlage 6 De ABC-methodeBijlage 7 Beoordelingsformulier: reflectie op het beroepsbekwaam handelen
Evaluatietechnieken ; onderwijs --- Competentiegericht onderwijs --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- 484.4 --- assessment --- competentiegericht onderwijs --- examinering --- competenties --- Evalueren --- kwaliteitszorg --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- verpleegkundige opleiding --- onderwijs --- examen --- kwaliteitsbewaking (audit) --- evaluatie --- 489.4 --- verpleegkunde --- toetsen --- examineren --- beoordelen --- beoordeling --- evaluatie (onderwijs) --- Didactics of medicine --- HO (hoger onderwijs) --- vroedkundige opleiding --- Higher education
Listing 1 - 10 of 39 | << page >> |
Sort by
|