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Cognitive psychology --- Psycholinguistics --- Developmental psychology --- 159.922.73 --- Cognition --- Perception --- Language, Psychology of --- Language and languages --- Psychology of language --- Speech --- Linguistics --- Psychology --- Thought and thinking --- Supraliminal perception --- Apperception --- Senses and sensation --- Development (Psychology) --- Developmental psychobiology --- Life cycle, Human --- Intellektuele ontwikkeling van het kind --- Psychological aspects --- Cognition. --- Developmental psychology. --- Perception. --- Psycholinguistics. --- 159.922.73 Intellektuele ontwikkeling van het kind
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Discussing (from various viewpoints) problems in theory building and theory evaluation, this book starts from the assumption that theories of development are particular ways of defining the concept of psychological development in terms of a specific conceptual framework, as well as in terms of a specific empirical range (nature of the explained phenomena, prototypical experiments and applications, etc.).The first three parts deal with basic problems in modern developmental psychology, namely ways of describing development and how they direct theory formation; causes and conditions of d
Developmental psychology --- Methodology --- Congresses --- Human Development. --- Psychological Theory. --- Psychology --- -Developmental psychology --- -Development, Human --- Psychology, Developmental --- Development (Psychology) --- Developmental psychobiology --- Life cycle, Human --- Psychologic Theory --- Psychological Theories --- Theories, Psychological --- Theory, Psychological --- Psychologic Theories --- Theories, Psychologic --- Theory, Psychologic --- methods. --- -Congresses --- -Development (Psychology) --- Development, Human --- -methods. --- Human Development --- Psychological Theory --- Methodology&delete& --- methods --- Humans --- Social Cognitive Theory --- Cognitive Theories, Social --- Cognitive Theory, Social --- Social Cognitive Theories --- Theories, Social Cognitive --- Theory, Social Cognitive --- Developmental psychology - Methodology - Congresses --- Developmental psychology - Congresses
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Developmental psychology --- Child psychology --- System theory --- Mathematical models --- Philosophy --- -System theory --- Systems, Theory of --- Systems science --- Science --- Development (Psychology) --- Developmental psychobiology --- Psychology --- Life cycle, Human --- Philosophy. --- System theory. --- Mathematical models. --- Developmental psychology - Mathematical models --- Child psychology - Philosophy
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« Comme toutes les sciences, les sciences cognitives sont confrontées à la variabilité des phénomènes qu'elles étudient, et cherchent à dégager de cette variabilité un ensemble de régularités, d'invariants, sur lesquels ancrer les connaissances. Cette quête d'invariance implique des choix quant aux formes de variabilité à prendre en considération. Certaines, jugées pertinentes pour l'objet d'étude, sont utilisées ou manipulées pour en extraire des invariants, tandis que d'autres, jugées sans importance, sont négligées ou neutralisées. Concernant ces choix, les opinions et les pratiques sont changeantes selon les époques, l'état d'avancement des disciplines ou les courants théoriques au sein d'une même discipline. Des formes de variabilité ignorées à une époque peuvent devenir intéressantes un peu plus tard. Il semble précisément que nous soyons à une époque où le regard porté sur la variabilité évolue, notamment dans les sciences cognitives. La recherche d'universaux a souvent conduit à centrer l'analyse sur les tendances moyennes et à attribuer la variabilité observée autour de ces tendances aux erreurs de mesure ou à des bruits parasites sans grande importance. Or, dans beaucoup de disciplines concernées par la cognition, le rôle reconnu à la variabilité dans les mécanismes adaptatifs et, plus particulièrement, dans les processus d'auto-organisation, conduit à reconsidérer son statut. Cette évolution des idées suscite un regain d'intérêt pour l'étude des différentes formes de variabilité - intra-individuelle, interindividuelle, intergroupes, inter-langues, interculturelles, etc. - et conduit souvent à questionner, repenser, les invariants dans le domaine de la cognition. La recherche de nouvelles formes d'articulation entre les variabilités et les invariants apparaît donc comme un des thèmes émergents autour desquels peuvent se nouer - entre les sciences cognitives - des échanges fructueux aux plans épistémologique, théorique et méthodologique. »
Mental Processes --- Brain --- Models, Psychological --- Cognitive science --- Variability (Psychometrics) --- Analysis of variance --- physiology --- Statistical methods --- Analysis of variance. --- Statistical methods. --- ANOVA (Analysis of variance) --- Variance analysis --- Mathematical statistics --- Experimental design --- Difference (Psychology) --- Psychometrics --- Science --- Philosophy of mind --- Mental Processes - congresses --- Brain - physiology - congresses --- Models, Psychological - congresses --- Cognitive science - Statistical methods --- sciences cognitives --- sciences du langage --- variabilités --- sociologie
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Infant psychology --- Infants --- -Babies --- Infancy --- Children --- Child psychology --- Development --- Psychology --- Conferences - Meetings --- -Development --- -Infants --- Babies
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