Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Sinds het begin van de jaren tachtig timmert Mooss aan een grondig onderbouwde kunsteducatie. Wij zijn ervan overtuigd dat het belangrijk is om inzicht te hebben in de processen die zich voordoen wanneer kinderen, jongeren en hun begeleiders werken rond kunst en erfgoed. Als je niet weet wat er echt speelt, zal je als begeleider van deze processen enkel kunnen terugvallen op praktijkervaring, op systemen die hun deugdelijkheid hebben bewezen, maar die je niet kan vernieuwen en moeilijk kan aanpassen aan complexe situaties omdat je niet op de hoogte bent van de wezenlijke componenten en onderliggende methodiek. De kern van deze publicatie bestaat uit de methodiek die indertijd door Jan De Braekeleer werd vastgelegd voor Mooss en Wisper. Ondertussen zijn we echter zowat een kwarteeuw verder en hebben we ons werkterrein en aanpak aan de veranderende tijden aangepast met een verruiming naar musea en erfgoed, gezinnen, kunsteducatieve producten, participatieprojecten en festivals.
socio-artistieke projecten --- cultureel erfgoed --- Didactics of the arts --- kunstopvoeding --- didactiek --- Flanders --- Cultureel erfgoed --- Kunsteducatie --- educatie --- methodiek --- 612 --- S20100070.JPG --- kunstzinnige jeugdvorming --- sociaal-cultureel werk, methoden --- Erfgoededucatie --- Mooss, Leuven --- #PBIB:+116.14 --- #PBIB:+118.10 --- Erfgoed --- Kunst --- Theater --- Audiovisuele media --- Dans --- Muziek --- Beeldende kunsten --- 159.95 --- kunsteducatie --- Methodiek --- Begeleiding --- Activiteitenbegeleiding --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - Muziekpedagogiek in Vlaanderen --- 374.3 --- 374 --- Kunst : Kunsteducatie : algemeen --- Erfgoed en geschiedenis : Algemeen --- methodiek. --- Educatie --- Methodiek.
Choose an application
Choose an application
De centrale vraag in deze publicatie is hoe je op een degelijke en onderbouwde manier leerprocessen met betrekking tot kunst en erfgoed kunt begeleiden. In het eerste hoofdstuk wordt kort de werking van Mooss besproken om een beeld te geven van het kader waarbinnen deze methodiekbundel tot stand kwam. Daarbij aansluitend vind men een overzicht van de verschillende artistieke disciplines en de werkvormen en -soorten die hieruit voortvloeien. Hoofdstuk 2 richt zich op de fundamentele vraag in verband met kunstactiviteiten: waarom is de doelstelling van een activiteit zo belangrijk? Vervolgens krijgt men in hoofdstuk 3 een uiteenzetting van verschillende manieren waarop mensen kunnen leren. Hierbij staat de leefwereld van het individu centraal. Hoofdstuk 4 formuleert een antwoord op de vraag hoe je als begeleider een kunsteducatief leerproces kunt sturen. Tenslotte wordt alle waardevolle informatie nog eens hapklaar geserveerd via praktijkfiches achteraan in het boek.
Choose an application
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|