Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
cultuursociologie --- communicatie --- mondiale vorming --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.8H30 --- #SBIB:309H023 --- 328.7 --- 614.1 --- allochtonen --- communicatie (leesbaarheid) --- culturele antropologie (antropologie) --- cultuur --- muziek --- transculturele verpleegkunde --- intercultureel onderwijs --- 008 --- 007 --- 374 --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- Interculturele en internationale communicatie --- (zie ook: transculturele verpleegkunde) --- Interculturele communicatie --- Multiculturele samenleving --- Interculturele communicatie. --- Multiculturele samenleving. --- Sociology of culture --- multiculturele samenleving --- Didactics of social education --- Sociology of social care --- Sociology of minorities --- Philosophy and psychology of culture --- Higher education
Choose an application
Hulpverleners hebben in hun dagelijkse praktijk geregeld te maken met mensen die een ziekte of beperking hebben. Daarnaast spelen hulpverleners een rol bij de vroegtijdige onderkenning van ziekten. Hiervoor moeten zij beschikken over kennis van de verschillende aspecten van ziekte en gezondheid. Het boek biedt (aankomende) hulpverleners deze kennis. Naast medisch-technische informatie, biedt het boek ook inzichten in de persoonlijke en maatschappelijke aspecten van ziekten en beperkingen. In 6 delen behandelt de auteur de normale ontwikkeling van de mens, de bouw en functie van de verschillende orgaansystemen, de oorzaken, aard en gevolgen van ziekten en beperkingen, gezondheidsvoorlichting en -opvoeding, en de transculturele gezondheidszorg.Verkorte inhoudsopgave: Deel 1/ Lichamelijke aspecten van groei en ontwikkeling: het kind; de jongere; de volwassene; de oudere; de dood - Deel 2/ Pathologie: algemene pathologie; speciële pathologie - Deel 3/ De mens met een beperking: motorische beperkingen; auditieve beperkingen; visuele beperkingen; medische handelingen verricht door hulpverleners; lichamelijke aspecten van de hulpverlening; hulpverlening aan mensen met een beperking - Deel 4/ De zieke mens: ziekte en gezondheid; hoe werkt een arts; hulpverleners en chronisch zieken; psychosomatische verbanden; somatische invloeden op gedrag; geneesmiddelenleer - Deel 5/ Gezondheidszorg en GVO: gezondheidszorg; alternatieve geneeswijzen; gezondheidsvoorlichting en -opvoeding (GVO) - Deel 6/ Transculturele aspecten van gezondheidszorg; transculturele aspecten van gezondheidszorg; specifieke gezondheidsproblemen bij migranten; visies op geneeskunde; transculturele psychiatrie; transculturele aspecten van hulpverlening aan migranten; omgaan met migranten
604 --- S20090126.JPG --- geneeskunde --- gezondheidsopvoeding --- interculturele hulpverlening --- medisch maatschappelijk werk --- Algemene ziektekunde --- 61 --- 362.1 --- 362.9 --- 362.11 --- Hulpverlening --- Gezondheidszorg --- Ziekte --- Hygiene. Public health. Protection --- medische terminologie --- gezondheidszorg --- hulpverlening
Choose an application
Zorg- en hulpverleners kunnen in hun werk geconfronteerd worden met gedrag dat zij niet begrijpen en dat voorkomt uit gebruiken en waarden die zij niet kennen. Dit boek laat zien hoe verschillende culturen in onze multiculturele samenleving omgaan met geboorte, ziekte en dood.
ritueel --- geboorte --- ziekte --- dood --- multiculturalisme --- psychologie van leven en dood --- ziektebeleving --- Ethnology. Cultural anthropology --- rituelen --- Sociology of culture --- interculturele hulpverlening --- Hygiene. Public health. Protection --- multiculturele samenleving --- Godsdienst --- Rituelen --- Geneeskunde en cultuurverschillen --- Gezondheidszorg ; migranten --- Multiculturele samenleving --- 906.1 --- 234 --- allochtonen --- godsdienst --- huwelijk --- sterven --- uitvaart --- volkscultuur --- wereldgodsdiensten --- 392 --- Culturele antropologie --- Transculturele geneeskunde (migrantengezondheidsproblemen, interculturele geneeskunde) --- Transculturele verpleegkunde (interculturele verpleegkunde) --- 601.4 --- gezondheidszorg (gez) --- rituelen (gez) --- sociologie (gez) --- Cultuurverschillen --- Dood --- Geboorte --- Ziekten --- hulpverlening --- zorgverlening --- Cultuurgeschiedenis --- huiselijk en maatschappelijk leven - geboorte, huwelijk en dood --- Liturgie --- departement Algemeen 11 --- samenlevingsvormen --- culturele diversiteit --- multiculturele zorgverlening --- Gewoonten --- Volksgebruiken --- Symbolen --- Antillen --- Aruba --- Suriname --- Indonesië --- Joden --- Nederland --- Marokkanen --- Turken --- Somalië --- Chinezen --- Ethiopië --- Ghana --- Ritueel --- Gewoonte --- Ziekte --- Volkscultuur --- Symbool --- Kunst --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Onderwijs --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Man --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Sport --- Maatschappij --- Turkije --- Minderheid --- Oudere --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur
Choose an application
Ziekteleer --- 610 )* GENEESKUNDE --- farmacologie --- geneeskunde specialismen --- gezondheidsopvoeding --- gezondheidszorg --- gezondheidszorg [Nederland] --- ontwikkeling --- ziektebeleving --- ziekteleer --- 61 --- Gezondheid --- Gezondheidszorg --- Migranten --- Pathologie --- Personen met een handicap --- Transcultureel --- Ziekten --- 364.444 --- 616 --- 613 --- Gehandicapten : hulpverlening --- Maatschappelijk werk en gezondheidszorg --- Transculturele hulpverlening --- Hygiene. Public health. Protection --- medische terminologie --- hulpverlening
Choose an application
Elk contact is transcultureel en iedereen heeft transculturele contacten. Dat is de rode draad in dit boek. Voor elke professional in dienstverlening, gezondheidszorg, bedrijfsleven of onderwijs, is het van belang de mensen met wie hij werkt te bekijken met 'nieuwe ogen'. Elk mens heeft naast zijn groepscultuur ook nog een persoonlijke cultuur en is dus een unieke persoonlijkheid. Dat klinkt als een open deur, maar mensen vergeten vaak dat er niet alleen cultuurverschillen bestaan tussen mensen uit westerse en bijvoorbeeld islamitische culturen, maar dat elk mens een andere socialisatie heeft doorgemaakt. Om goed te kunnen samenwerken en communiceren met mensen die ander waarden en opvattingen hebben, is kennis omtrent cultuurverschillen niet voldoende. Het gaat erom een transculturele attitude te verwerven.
#KVHB:Cross-culturele psychologie --- 301.173 --- 130 --- 372.83 --- 301.52 --- 301.183 --- 373.3.147 --- interculturaliteit --- muziek --- 305.81 --- 392 --- Culturele antropologie --- 328.7 --- casestudies (gez) --- communicatie (gez) --- culturele antropologie (gez) --- transculturele verpleegkunde (gez) --- multiculturele samenleving --- sociologie, cultuur --- diversiteit --- 316.7 --- Communicatie --- Cultuur --- Cultuurverschillen --- Ideologieën --- Migranten --- Racisme --- Transcultureel --- 905.2 --- Transculturele communicatie --- communicatie --- cultuur --- interculturele communicatie --- mondiale vorming --- S20073.JPG --- Sociologie van de cultuur --- Cultuurfilosofie. Cultuurpsychologie --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Sociologie van sociale dienstverlening --- Sociologie van de minderheden --- Didactiek van het lager onderwijs --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit --- 007 --- 008 --- 374
Choose an application
Ieder mens is een unieke persoonlijkheid. Er bestaan dan ook niet alleen cultuurverschillen tussen mensen uit verschillende landen, maar ook tussen mensen met verschillende sociale achtergronden. Voor (toekomstige) professionals werkzaam in de dienstverlening, de gezondheidszorg of het bedrijfsleven is het niet voldoende kennis te nemen van sociale en culturele verschillen. Zij zullen zich een andere houding eigen moeten maken: "met nieuwe ogen" leren kijken naar hun werkomgeving.
Sociology of culture --- culturele diversiteit --- multiculturele samenleving --- Didactics of social education --- Sociology of social care --- Sociology of minorities --- Philosophy and psychology of culture --- Higher education --- Intercultureel onderwijs --- Multiculturele samenleving --- Internationalisering --- Uitwisselingsprojecten --- Culturele identiteit --- Cultuurverschillen --- Communicatie --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Hoger onderwijs --- Didactiek --- 328.7 --- diversiteit --- transcult --- Allochtone groepen --- Nederland --- Hoger beroepsonderwijs --- transculturele zorg --- sociologie, cultuur --- 316.7 --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuursociologie --(algemeen) --- Uitwisselingsproject --- Cultuurverschil --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- cultuurverschillen --- sociale achtergrond
Choose an application
Cultuurverschillen komen niet alleen voor tussen mensen uit verschillende landen, maar ook tussen mensen uit verschillende milieus, tussen mannen en vrouwen of homo- en heteroseksuelen. Om met al die verschillende mensen te kunnen werken, is het belangrijk dat professionals in de dienstverlening, de gezondheidszorg of het bedrijfsleven kennis hebben van sociale en culturele verschillen, en zich bovendien ook een bepaalde houding eigengemaakt hebben: ze moeten 'met nieuwe ogen' leren kijken naar hun werkomgeving. De auteur wil studenten de belangrijke basiskennis over cultuur en cultuurverschillen bijbrengen. Daarnaast leren ze met dit werkboek een transculturele attitude te ontwikkelen door middel van het reflecteren op eigen ideeën. Via verschillende situaties wordt beschreven hoe cultuurverschillen zich kunnen uiten en hoe een professional hiermee zou moeten omgaan. Het boek bestaat uit 3 hoofdstukken. Elk hoofdstuk wordt voorafgegaan door leerdoelen en afgesloten met (reflectie-)opdrachten; de theorie is verrijkt met veel voorbeelden
Sociology of culture --- culturele diversiteit --- multiculturele samenleving --- Didactics of social education --- Sociology of social care --- Sociology of minorities --- Philosophy and psychology of culture --- Higher education --- Multiculturele samenleving --- Interculturele communicatie --- Cultuurverschillen --- Interculturele opvoeding --- Cultuur --- Intercultureel onderwijs --- Hulpverlening --- Cultuurverschil --- Toerisme
Choose an application
Choose an application
Medische kennis voor hulpverleners biedt de (aanstaande) werker in de sociaal-agogische hulpverlening die benodigde basis. Het boek beperkt zich niet tot puur medische kennis, maar schenkt ook veel aandacht aan de persoonlijke en maatschappelijke aspecten die onlosmakelijk met ziekte en gezondheid samenhangen. In zes modules komen zaken aan de orde als: groei en ontwikkeling, pathologie, stoornissen en beperkingen, gezondheidsvoorlichting en -opvoeding en transculturele gezondheidszorg. Dit veelomvattende boek is zeer toegankelijk door de vele illustraties, praktijkvoorbeelden en verwijzingen naar kunst en literatuur. Het is niet alleen geschikt als leerboek, maar kan door het uitgebreide register ook dienen als naslagwerk voor hen die al in de hulpverleningspraktijk werkzaam zijn.
Choose an application
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|