Listing 1 - 10 of 39 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Sociology of cultural policy --- leesgedrag --- lezen --- begrijpend lezen --- Begrijpend lezen. --- Individuele verschillen. --- Sociaal milieu. --- Nederland.
Choose an application
Dit rapport is een beknopte samenvatting van de onderzoeksresultaten die eerder werden gepubliceerd in het proefschrift Reading Comprehension: the Engagement Perspective (van Elsäcker). Het draagt bij tot het in kaart brengen van de mechanismen die een rol spelen bij de ontwikkeling van begrijpend lezen.
Didactics of Dutch --- lezen --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Praktijkboek met suggesties voor werkwijzen en lesmateriaal voor tweede-taalverwerving. Herziene uitgave maart 1994 waarin recente inzichten verwerkt zijn omtrent o.m. eerste opvang, klasse-organisatie, woordenschatonderwijs, voortgezette tweede-taalverwerving enz.
Didactics of Dutch --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Dit boek bevat een integratie van de vijf prototype die ontwikkeld zijn binnen de Taallijn VVE: Gesprekken met peuters, Werken aan woordenschat, Interactief voorlezen van verhalende prentenboeken, Ouderbetrokkenheid in peutergroepen met behulp van een gezinsportfolio, Peuters en ICT. Het biedt achtergrondinfiormatie en praktijkvoorbeelden bij het werken aan taalstimulering. (Bron: voorwoord)
Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- taalactiveringsprogramma's --- Interactief taalonderwijs --- Taalstimulering --- 472.1 --- 051335.jpg --- Kleuterschool: taal --- Taalactiveringsprogramma's --- Kleuteronderwijs --- Peuters --- Kleuters --- Peuter --- Kleuter
Choose an application
Het boek en de map bieden leerkrachten inzichten over interactief lees- en schrijfonderwijs en lesideeën om het lees- en schrijfonderwijs in de groepen 4 tot en met 8 interactiever en motiverender te maken. Het is geen methode, maar kan als aanvulling dienen op gebruikte methoden.
schrijfmethodes --- leesmethoden --- leesonderwijs --- schrijfonderwijs --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- Leesbevordering. --- Schrijven. --- 475.2 --- lezen --- schrijven --- schoolboeken --- 475.26 --- basisonderwijs --- Nederland --- Lezen --- Schrijven --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material
Choose an application
Voor kinderen bij wie de ontwikkeling van het technisch lezen stagneert, heeft het HCO een nieuwe aanpak: het Drie Sterren Lezen. Via individuele aandacht, het aanleren van leesstrategieën én een stimulerend beloningssysteem zorgt deze instructiemethode ervoor dat kinderen weer zin krijgen in lezen. Drie Sterren Lezen is een instructiemethode waarbij kinderen gedurende een periode van gemiddeld tien weken dagelijks door de groepsleerkracht een kwartier individueel begeleid worden bij het lezen. Het kind leert hierbij vooral zélf leesstrategieën te gebruiken. De werkwijze is met name geschikt voor kinderen die de eerste stadia van het aanvankelijk lezen achter de rug hebben en bij wie de ontwikkeling van het lezen stagneert. De aanpak is geschikt voor kinderen in het basisonderwijs en voor kinderen in het speciaal basisonderwijs. Het docentenmateriaal bij Drie Sterren Lezen bestaat uit een uitgebreide handleiding, de lijst Leesproblemen, voorbeelden van strategiekaarten, planningsformulieren en een diploma. Bij het materiaal hoort ook een cd-rom met daarop de bijlagen en een instructiefilmpje.
Choose an application
Dit boek legt op praktische wijze uit hoe taalstimulering plaats kan vinden en is voorzien van veel tips, foto's en illustraties. Het helpt bij het bepalen van haalbare doelstellingen en bij de keuze van activiteiten die aansluiten bij kinderen met een taalachterstand. Er is veel aandacht voor de activiteiten op het gebied van mondelinge communicatie, woordenschat, ontluikende/beginnende geletterdheid en ICT. De activiteiten worden beschreven aan de hand van een vaste opbouw, volgens een steeds weer terugkerende cyclus. Ook de inrichting van de speelleeromgeving komt uitgebreid aan bod. Tenslotte biedt het boek aanwijzingen voor de manier waarop ouders betrokken kunnen worden bij taalstimulering. Het gezinsportfolio speelt daarbij een belangrijke rol. Het boek is bedoeld voor schooladviseurs, opleiders, trainers, leerkrachten, maar vooral ook voor peuterleidsters die dagelijks werken aan taalstimulering.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Basisonderwijs. --- Didactics of Dutch. --- Didactics of primary education. --- Middenbouw (onderwijs). --- Taalonderwijs. --- Taalopvoeding. --- Taalverwerving. --- Didactics of Dutch --- taalverwerving --- taalopvoeding --- Didactics of primary education --- Nederlands --- Vogels --- Winter --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Vogel --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Listing 1 - 10 of 39 | << page >> |
Sort by
|