Narrow your search
Listing 1 - 10 of 40 << page
of 4
>>
Sort by

Multi
Development of reading comprehension: the engagement perspective: a study of reading comprehension, vocabulary, strategy use, reading motivation, and leisure time reading of third- and fourth-grade students from diverse backgrounds in the Netherlands
Author:
ISBN: 9090155708 9789090155708 Year: 2002 Publisher: Place of publication unknown publisher unknown

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Begrijpend lezen: een onderzoek naar de invloed van strategiegebruik, leesmotivatie, vrijetijdslezen en andere factoren op het begrijpend lezen van eerste en tweede taalleerders in de middenbouw van het basisonderwijs
Author:
ISBN: 907587023X Year: 2002 Publisher: Amsterdam Stichting Lezen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit rapport is een beknopte samenvatting van de onderzoeksresultaten die eerder werden gepubliceerd in het proefschrift Reading Comprehension: the Engagement Perspective (van Elsäcker). Het draagt bij tot het in kaart brengen van de mechanismen die een rol spelen bij de ontwikkeling van begrijpend lezen.


Book
Kijk op de tweede-taal praktijk. Een praktisch handboek voor de tweede-taal verwerving in het basisonderwijs
Author:
Year: 1994 Publisher: Den Haag H.C.O./C.O.A.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Praktijkboek met suggesties voor werkwijzen en lesmateriaal voor tweede-taalverwerving. Herziene uitgave maart 1994 waarin recente inzichten verwerkt zijn omtrent o.m. eerste opvang, klasse-organisatie, woordenschatonderwijs, voortgezette tweede-taalverwerving enz.


Book
Peuters interactief met taal : de taallijn VVE : taalstimulering voor jonge kinderen
Authors: ---
ISBN: 9077529098 Year: 2005 Publisher: Nijmegen Expertisecentrum Nederlands

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek bevat een integratie van de vijf prototype die ontwikkeld zijn binnen de Taallijn VVE: Gesprekken met peuters, Werken aan woordenschat, Interactief voorlezen van verhalende prentenboeken, Ouderbetrokkenheid in peutergroepen met behulp van een gezinsportfolio, Peuters en ICT. Het biedt achtergrondinfiormatie en praktijkvoorbeelden bij het werken aan taalstimulering. (Bron: voorwoord)


Multi
Interactief lezen en schrijven: naar motiverend lees- en schrijfonderwijs in de midden- en bovenbouw van het basisonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9055541680 9077529128 9789077529126 Year: 2001 Publisher: Nijmegen Expertisecentrum Nederlands

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek en de map bieden leerkrachten inzichten over interactief lees- en schrijfonderwijs en lesideeën om het lees- en schrijfonderwijs in de groepen 4 tot en met 8 interactiever en motiverender te maken. Het is geen methode, maar kan als aanvulling dienen op gebruikte methoden.


Book
Drie Sterren Lezen. Een instructiemethode voor zwakke lezers
Authors: ---
Year: 2008 Publisher: Den Haag HCO

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voor kinderen bij wie de ontwikkeling van het technisch lezen stagneert, heeft het HCO een nieuwe aanpak: het Drie Sterren Lezen. Via individuele aandacht, het aanleren van leesstrategieën én een stimulerend beloningssysteem zorgt deze instructiemethode ervoor dat kinderen weer zin krijgen in lezen. Drie Sterren Lezen is een instructiemethode waarbij kinderen gedurende een periode van gemiddeld tien weken dagelijks door de groepsleerkracht een kwartier individueel begeleid worden bij het lezen. Het kind leert hierbij vooral zélf leesstrategieën te gebruiken. De werkwijze is met name geschikt voor kinderen die de eerste stadia van het aanvankelijk lezen achter de rug hebben en bij wie de ontwikkeling van het lezen stagneert. De aanpak is geschikt voor kinderen in het basisonderwijs en voor kinderen in het speciaal basisonderwijs. Het docentenmateriaal bij Drie Sterren Lezen bestaat uit een uitgebreide handleiding, de lijst Leesproblemen, voorbeelden van strategiekaarten, planningsformulieren en een diploma. Bij het materiaal hoort ook een cd-rom met daarop de bijlagen en een instructiefilmpje.


Book
Peuters Interactief met Taal
Authors: ---
Year: 2005 Publisher: Sardes

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek legt op praktische wijze uit hoe taalstimulering plaats kan vinden en is voorzien van veel tips, foto's en illustraties. Het helpt bij het bepalen van haalbare doelstellingen en bij de keuze van activiteiten die aansluiten bij kinderen met een taalachterstand. Er is veel aandacht voor de activiteiten op het gebied van mondelinge communicatie, woordenschat, ontluikende/beginnende geletterdheid en ICT. De activiteiten worden beschreven aan de hand van een vaste opbouw, volgens een steeds weer terugkerende cyclus. Ook de inrichting van de speelleeromgeving komt uitgebreid aan bod. Tenslotte biedt het boek aanwijzingen voor de manier waarop ouders betrokken kunnen worden bij taalstimulering. Het gezinsportfolio speelt daarbij een belangrijke rol. Het boek is bedoeld voor schooladviseurs, opleiders, trainers, leerkrachten, maar vooral ook voor peuterleidsters die dagelijks werken aan taalstimulering.


Book
De grote reis : kennisgebieden in samenhang : groep 1/2 : themahandleiding I : thuis : verhuizen, omgaan met buren, gezin en familie
Authors: ---
Publisher: 's-Hertogenbosch Malmberg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Eén en al oor : een intercultureel voorleesprogramma voor de onderbouw
Authors: ---
ISBN: 9073102022 Year: 1999 Publisher: Den Haag Haag Centrum voor Onderwijsbegeleiding-ICOgroep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Zie je ze vliegen? : de taallijn voor groep 3 en 4
Authors: --- ---
ISBN: 9789077529232 9077529233 Year: 2007 Publisher: Nijmegen Expertisecentrum Nederlands

Listing 1 - 10 of 40 << page
of 4
>>
Sort by