Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Economie --- 3e graad secundair onderwijs --- Doorstroomfinaliteit --- Dubbele finaliteit
Choose an application
Economie --- Doorstroomfinaliteit --- Algemeen secundair onderwijs --- Economische wetenschap --- Technisch secundair onderwijs --- Bedrijfswetenschap --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- leerboeken --- secundair onderwijs --- economie --- 485.8 --- Economie - Recht --- Domeinoverschrijdende doorstroomfinaliteit --- Domeingebonden doorstroomfinaliteit --- Economie ; secundair onderwijs ; leermiddelen
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Iedereen zou het recht moeten hebben om te kunnen functioneren in een maatschappij met behoud van de eigen identiteit: heteroseksueel of homoseksueel, christen of niet-christen, Belg of niet-Belg, ... . Als individu is dat echter heel moeilijk om te gaan bewerkstelligen, daarvoor is een volledige samenleving nodig. Dit betekent concreet dat de overheid moet zorgen dat de wet op het verbod van discriminatie ook daadwerkelijk wordt nageleefd, met sancties op overtredingen als voorbeeld voor de omgeving. Dat is een eerste stap die heel wat reacties met zich zou kunnen meebrengen. Een tweede stap gaat veel gerichter. In het onderwijs is het belangrijk dat leerlingen grenzen aangereikt krijgen, maar dat bepaald gedrag ook wordt beloond en bestraft wanneer nodig. Dit is een onderdeel van het leerproces dat jongeren doormaken als individu om hun eigen identiteit te vormen en vast te zetten in plaats van te verliezen. Net zoals leerkrachten hun leerlingen begeleiden, moet ook de directie de leerkrachten begeleiden en ondersteunen. Homoseksualiteit is volop in ontwikkeling, maar toch heerst er in het onderwijs (en daarbuiten) nog heel wat taboe rond. Zowel leerlingen als leerkrachten hebben het alsmaar moeilijker om zichzelf te kunnen zijn als zijnde holebi in een schoolteam en schoolcultuur. De media speelt hier vaak een grote en belangrijke rol in wat betreft berichtgeving omtrent homoseksualiteit. In dit onderzoeksproject grijpen wij, Sarah Schrauwen en Michael Van Deun, de kans om in het onderwijs ons steentje bij te dragen om elk individu (zowel leerling als leerkracht) zijn eigen identiteit te laten ontdekken, vormen, vastzetten, behouden en uiten om volwaardig te kunnen deelnemen aan de samenleving. Hierbij ligt de nadruk voornamelijk op sensibilisatie van jongeren omtrent de actuele en maatschappelijke problematiek van discriminatie, homofobie en gay-bashing bij jongeren. Door leerlingen te laten kennismaken met verschillende achtergronden naast de ervaring...
Choose an application
Iedereen zou het recht moeten hebben om te kunnen functioneren in een maatschappij met behoud van de eigen identiteit: heteroseksueel of homoseksueel, christen of niet-christen, Belg of niet-Belg, ... . Als individu is dat echter heel moeilijk om te gaan bewerkstelligen, daarvoor is een volledige samenleving nodig. Dit betekent concreet dat de overheid moet zorgen dat de wet op het verbod van discriminatie ook daadwerkelijk wordt nageleefd, met sancties op overtredingen als voorbeeld voor de omgeving. Dat is een eerste stap die heel wat reacties met zich zou kunnen meebrengen. Een tweede stap gaat veel gerichter. In het onderwijs is het belangrijk dat leerlingen grenzen aangereikt krijgen, maar dat bepaald gedrag ook wordt beloond en bestraft wanneer nodig. Dit is een onderdeel van het leerproces dat jongeren doormaken als individu om hun eigen identiteit te vormen en vast te zetten in plaats van te verliezen. Net zoals leerkrachten hun leerlingen begeleiden, moet ook de directie de leerkrachten begeleiden en ondersteunen. Homoseksualiteit is volop in ontwikkeling, maar toch heerst er in het onderwijs (en daarbuiten) nog heel wat taboe rond. Zowel leerlingen als leerkrachten hebben het alsmaar moeilijker om zichzelf te kunnen zijn als zijnde holebi in een schoolteam en schoolcultuur. De media speelt hier vaak een grote en belangrijke rol in wat betreft berichtgeving omtrent homoseksualiteit. In dit onderzoeksproject grijpen wij, Sarah Schrauwen en Michael Van Deun, de kans om in het onderwijs ons steentje bij te dragen om elk individu (zowel leerling als leerkracht) zijn eigen identiteit te laten ontdekken, vormen, vastzetten, behouden en uiten om volwaardig te kunnen deelnemen aan de samenleving. Hierbij ligt de nadruk voornamelijk op sensibilisatie van jongeren omtrent de actuele en maatschappelijke problematiek van discriminatie, homofobie en gay-bashing bij jongeren. Door leerlingen te laten kennismaken met verschillende achtergronden naast de ervaring...
Choose an application
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|