Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (4)

KU Leuven (2)

AP (1)

EHC (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KBR (1)

UCLL (1)

UGent (1)

Vlaams Parlement (1)


Resource type

book (6)

dissertation (1)


Language

Dutch (5)

English (2)


Year
From To Submit

2023 (1)

2017 (1)

2013 (1)

2007 (1)

2004 (1)

More...
Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Het camouflage-effect : de logica van opvallen
Author:
ISBN: 9789460036378 Year: 2013 Publisher: Amsterdam Balans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De wereld wordt steeds drukker. Dat is een probleem voor alles en iedereen die gekozen wil worden: bedrijven die strijden om marktaandeel, merken en nieuwe producten die aan de lopende band worden geïntroduceerd. Maar ook politici die vechten om aandacht in de overvolle mediaruimte. En wat te denken van alle content die elke dag door de digitale kanalen wordt gedrukt en zijn weg probeert te vinden naar een gewillig publiek ? Of van die miljoenen singles die zichzelf in de kijker proberen te spelen op datingplatforms ? In de zee van concurrerend aanbod is verdrinken gemakkelijker dan komen bovendrijven. Terwijl de schappen en magazijnen uitpuilen, de inboxen en servers volstromen en de kiezer steeds meer te kiezen heeft, rijst de vraag: wat moet je doen om eruit te springen ? Hoe val je duurzaam op in een wereld die steeds drukker wordt ? En hoe zorg je ervoor dat mensen dan voor jou kiezen ? Het antwoord blijkt even simpel als doeltreffend. In dit boek laat topstrateeg en ondernemer Roland van der Vorst zien hoe mensen, merken, systemen en ideeën boven komen drijven door hun concurrenten 'weg te camoufleren'. Luchtig geschreven en met veel voorbeelden, maar minstens zoveel diepgang beschrijft hij de unieke principes van het duurzame opvallen. Het camouflage-effect is een must-have als je wilt begrijpen hoe je boven het maaiveld uit kunt komen. Bron : http://www.uitgeverijbalans.nl


Book
Contrarian branding : stand out by camouflaging the competition
Author:
ISBN: 9789063694630 9063694636 Year: 2017 Publisher: Amsterdam BIS Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The world is busier than ever. One of the major challenges for brands is how to stand out of the competition: brands competing for market share, new brands that are being introduced, and indeed politicians fighting for attention in a crowded arena. What to make of all the brand content being thrust through the digital channels every day by those in search of a willing audience ?In the ocean of competing supply, it's easier to drown than to float to the surface. While warehouses and supermarket shelves overflow, inboxes and servers fill up and everyone has more and more choice, the question arises: What does it take for a brand to stand out ? How do brands consistently get themselves noticed in a world that has more and more to offer ? The answer is certainly not to create more and more messages. Instead, brand managers should be able to craft 'polar' brand associations. In this book, professor, top strategist and entrepreneur Roland van der Vorst shows how brands catch the eye by creating polarity. This goes further than just being different. It's a sophisticated technique to set brands apart from all other competitors in a radical way. This can be done by creating brand associations that radically split a competitive field into absolute opposites or are able to reconcile these in unexpected ways. Lightheartedly and with a wealth of examples, he describes unique ways of guaranteeing brands to create a break through. Contrarian Branding is a must for brands eager to stand out from the crowd.Bron : http://www.bol.com


Book
Nieuwsgierigheid : hoe wij elke dag worden verleid
Author:
ISBN: 9789046803349 Year: 2007 Publisher: Amsterdam Nieuw Amsterdam

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Reikwijdte van het merk : de waarde van merken
Author:
ISBN: 9075270062 Year: 1995 Publisher: Amsterdam Genootschap voor reclame

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
De toekomst is eindeloos : een open blik op digitalisering
Author:
ISBN: 9789025911454 9789025911461 Year: 2023 Publisher: Utrecht Ten Have

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een onmisbaar boek voor iedereen die de huidige tijd wil begrijpen.Een week in de bossen in Noorwegen zonder technologie, vormt voor Roland van der Vorst het startpunt van een filosofische zoektocht naar de gevolgen van digitalisering. Technologie verweeft zich in ons dagelijks leven in een niet bij te houden tempo ? en dat wordt in de toekomst alleen maar intenser. Hiermee gepaard gaat angst voor het onbekende, voor controleverlies en afhankelijkheid. Wie zijn wij nog zonder technologie?https://www.uitgeverijtenhave.nl/boek/de-toekomst-is-eindeloos/


Dissertation
Branding : a systemes theoretic perspective
Authors: ---
ISBN: 909018435X Year: 2004

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Listing 1 - 7 of 7
Sort by