Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Iedereen wordt geboren met scheppingsdrang. Guillaume Van der Stighelen legt uit waarom velen die creativiteit vervolgens kwijtraken en hoe we deze kunnen terugvinden. Iedereen wordt met scheppingsdrang geboren, en als kind zijn we verrukt over onze eigen creaties. Maar we geraken vervreemd van onze eigen creativiteit. De enkelingen die wel creatief zijn, worden in onze hedendaagse maatschappij als bijzonder beschouwd, en vaak geadoreerd. Hoe komt dat ? Waarom zijn zo weinigen onder ons creatief, en vanwaar die belangstelling ? Guillaume Van der Stighelen staat even stil bij deze vragen, maar geeft vooral praktische oefeningen. Deze oefeningen vormen geen handleiding om sneller en vaker ideeën te krijgen; wel helpen ze je om iemand te worden die de creativiteit van je hersenen als aangenaam ervaren.Bron : http://www.uitgeverijluster.be
creativiteit --- creativity --- Industrial psychology --- Creatief vermogen --- Creatieve vermogens --- Creative ability --- Créativité --- Pouvoir créatif --- Scheppingsdrang --- Scheppingsvermogen --- Créativité Creativiteit --- 005.22 --- 159.954.4 --- creatief denken --- Creativiteit --- managementmethoden en technieken --- Reclame --- Créatique --- Esprit créatif --- Invention (Psychologie) --- Bedrijfspsychologie --- toegepaste psychologie --- Musiceren
Choose an application
In zijn toegankelijke en persoonlijke stijl neemt de bekende reclameman en opiniemaker Guillaume Van der Stighelen ons mee op zijn zoektocht naar wat echt en onecht is.Over alles denkt hij na. Over de oerknal en hoe die leidt tot zaken als vriendschap en vreugde. Over het vermogen van de mens om zich in gedachten los te maken van de beperkingen van het aardse en het werkelijke. Over hoe de mens zichzelf daardoor als onecht gaat ervaren en vragen stelt over wat dan wel echt is.In dit boek geeft hij een verklaring waarom we zo vaak met onszelf in de knoei liggen en waarom daar heel weinig aan te doen is. Bron : http://www.lannoo.be
filosofie --- Philosophy --- spiritualiteit --- Reclame --- Marketing --- Trendwatching --- Trends --- Trend --- Financiewezen
Choose an application
Guillaume Van der Stighelen bundelde alle ervaring die hij als reclamemaker opdeed in een boek dat intussen een standaardwerk werd voor iedereen die professioneel met communicatie te maken heeft.In enkele sterke beelden vat hij samen hoe wij mensen graag aan elkaar vertellen wat onze ervaringen zijn met merken en hoe marketeers daar verstandig op kunnen inspelen als ze de mechanismen kennen. Van der Stighelen doorprikt de gedachte dat reclamemensen en marketeers eender wat verkocht krijgen en dat zij en zij alleen het merkimago kunnen bepalen.Hoe de beeldvorming dan toch in goede banen kan geleid worden, legt hij uit met herkenbare voorbeelden en hij geeft er ook een handige methode bij.Intussen liet de auteur de reclamesector achter zich. Hij is nu een bekend columnist in verschillende kranten en tijdschriften, waar hij schrijft over het leven en over het samenleven. Maar zijn boek blijft actueel en wordt nog dagelijks toegepast.Bron : http://www.lannoo.be
Reclame. --- Applied marketing --- marketingstrategie --- Product strategy --- merkimago --- Dutch literature --- Marketing --- Reclame --- Merken --- Bedrijfsimago --- Productstrategie --- Toegepaste marketing --- #KVHB:Marketing --- #KVHB:Merken --- #KVHB:Reclame --- marketing --- reclame --- imago --- 658.8 --- PXL-Business 2015 --- marketingcommunicatie --- merken --- consumentengedrag --- Merkbeleid --- Merkstrategieën --- Positionering --- Branding --- Merk --- Merkstrategie
Choose an application
Een moderne handleiding voor al wie Europa zijn thuis wil noemen, van vluchtelingen tot verwarde Europeanen zelf Nu de westerse seculiere waarden belaagd worden door religieuze fanatici en door onze eigen gemakzucht, steekt Guillaume Van der Stighelen zijn licht op bij actuele denkers en geestelijke leiders voor de belangrijkste reclameopdracht van zijn leven: een eigentijdse aanprijzing van onze verlichte waarden. Iedereen wordt gelijk behandeld, iedereen is vrij en iedereen zorgt voor elkaar. De bekroonde reclamemaker en columnist keert terug naar zijn roots om vol overgave een 'klant' met een ongelukkige merknaam te verdedigen: de seculiere samenleving. Wie kent nog de Franse verlichtingsdenkers die de lont aan het vuur staken van een samenleving waarin kerk en staat gescheiden zijn en iedereen gelijk is? En wie weet nog dat België als een van de eerste landen een grondwet op basis van diezelfde verlichte idealen kreeg? En nog veel belangrijker: waarom liggen die gedachten aan de basis van ons geluk en dat van onze kinderen? Hij breekt daarbij met de gedachte dat de seculiere samenleving alleen maar een 'tolerante' samenleving is waarbij levensbeschouwingen elkaar maar moeten leren verdragen. Hij ziet ze als een 'prikkelende' samenleving waarin verschillende gedachten elkaar uitdagen en wakker houden. Bron : http://www.bol.com
Political philosophy. Social philosophy --- Samenleving --- Europa --- Secularisatie --- Waarden --- Verdraagzaamheid --- Sociologie --- Cultuursociologie --- Waarde (ethiek) --- Crisis --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- 330 --- migratie --- democratie --- rechten van de mens --- politieke wetenschappen --- politologie
Choose an application
Master Marketeer Guillaume Van der Stighelen ontsluiert de mechanismen achter heldenverering, en legt uit hoe je die mechanismen in je voordeel kunt gebruiken. Hij illustreert kleurrijk hoe CEO's, marketingmensen en reclamemakers het verhaal van hun merk op zo'n manier kunnen verspreiden dat het tot het collectieve geheugen gaat behoren. En het kan je helpen om je eigen persoonlijk verhaal in een gunstig daglicht te stellen.
Merken. --- Reclame. --- reclame --- marketingcommunicatie --- adverteren --- Advertising. Public relations --- merken --- Advertising --- Reclame. Public relations --- Marketing Marketing --- 659.1 --- 659.1.01 --- Merken ; merkwaarde ; merk en ontwerp --- Reclame ; handboeken ; theorie ; praktijk --- Reclame ; opvattingen ; misvattingen ; technieken --- Reclamebureaus ; België --- Van der Stighelen, Guillaume --- 369.1 --- 658.8 --- 659 --- 369.4 --- Duval Guillaume --- merkenbinding --- reclameboodschappen --- reclamebureaus --- 659 Publicity. Information work. Public relations --- Publicity. Information work. Public relations --- 658.8 Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Publiciteit. Reclame --- Reclamemethoden en -methodieken --- bedrijfseconomie, reclame, algemeen --- Publiciteit, reclame, adverteren --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 11 --- marketing-communicatie-strategie --- 658.81.5 --- 007 communicatie --- 658.8 marketing --- communicatie --- marketing --- Reclame. Advertising. Merchandising --- Merken --- Positionering --- Merkstrategieën --- Reclame --- Creativiteit --- Branding --- advertising --- Merk --- Merkstrategie --- Musiceren --- 766.31.01 --- Grafische industrie en ontwerp ; beeld ; reclame ; theorie, filosofie, esthetica
Choose an application
Het verhaal van Gwillemke, een verlegen jongetje dat in de negentiende eeuw in een armoedig gezin wordt geboren, maar er in de twintigste eeuw in slaagt carrière te maken. Even eigengereid als sympathiek, even dwars als meegaand. Maar als de dood nadert, blijkt de rijke ondernemer vooral een oude man vol verborgen leed en schuldgevoelens.Inspiratie vond Guillaume Van der Stighelen in historische archieven, foto?s, enkele persoonlijke familiedocumenten en veel vage herinneringen aan wat vroeger op familiefeesten werd verteld over de overgrootvader naar wie hij werd vernoemd.https://www.standaarduitgeverij.be/product/rozeke-9789022339749/
literatuur --- roman --- litríocht --- književnost --- literatura --- literature --- szépirodalom --- kirjallisuus --- letteratura --- letërsi --- λογοτεχνία --- littérature --- Literatur --- књижевност --- literatúra --- kirjandus --- литература --- literatūra --- litteratur --- literatură --- proza --- runo --- romaan --- poema --- krásná literatura --- ordsprog --- lirika --- romaani --- drámaírás --- költészet --- poemë --- drama --- slovesnost --- novel --- poezija --- prózaírás --- písemnictví --- poezie --- literární dílo --- novelë --- поезија --- luuletus --- beletrie --- romanas --- proverbio --- роман --- báseň --- dramaturģija --- román --- eilėraštis --- драма --- novela --- poem --- próza --- Armoede --- Jeugd (levensfase) --- 19e eeuw --- Levensloop --- Schuldgevoel --- 20e eeuw --- Loopbaan --- Romans --- Dutch literature
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|