Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
General ethics --- Business management --- Managementethiek --- Management --- Dienstverlening --- Economische sociologie --- Sales management --- Ondernemingsethiek --- Salesmanagement
Choose an application
Als teamcoach help je teams bij het verbeteren van hun samenwerking, onderlinge communicatie of manier van werken. Jij hebt de rol om in het team het proces zo te begeleiden waardoor die onderwerpen op tafel komen, ze goed besproken worden en het team daardoor beter wordt. De teamdynamiek waarin dat gebeurt kan helpend zijn, maar heel vaak zijn er momenten in de dynamiek die het bereiken van de doelen juist in de weg staan. Dan staan teampatronen of individuele emoties de inhoudelijke discussies in de weg. Het team wil er niet aan, teamleden hebben tegengestelde meningen en volharden daarin, een emotionele uitbarsting tussen verschillende teamleden, of teamleden die rechtstreeks kritiek op jou uiten. Allemaal situaties die zich in het hier-en-nu van de dynamiek voordoen. Op zulke momenten moet je het inhoudelijke programma even loslaten, en de wereld van het proces induiken: procesbegeleiden dus!Bron : https://www.businezz.nl/product/100-9029_Handboek-procesbegeleiden-voor-teamcoaches
coaching --- 658.31 --- Social psychology --- teamwork --- communicatie --- feedback --- groepsdynamica --- leidinggeven --- Teamwerk --- Coaching --- Procesbegeleiding --- Samenwerken --- Methodiek --- Trainen --- Groepsdynamiek --- Management --- Teamontwikkeling --- Patronen --- Groepsgedrag --- Veranderingsmanagement --- Samenwerking --- Trainen (sport) --- Patroon --- Jongere
Choose an application
1. Introductie; 2. Fasen en crises in teamontwikkeling; 3. Conflicten in de vier fasen van teamontwikkeling; 4. Hoe benut u teamconflicten?; 5. Hoe escaleert een conflict?; 6. Interventies wanneer het conflict in uw team escaleert
Choose an application
Teams staan onder grote druk. Er moet gepresteerd worden en dat tegen lagere kosten, met minder mensen. Samenwerken is de sleutel tot succes, maar waar samen gewerkt wordt ontstaan ook problemen. In onze praktijk zien we veel teams, teammanagers en teamcoaches worstelen met tal van vragen: - Hoe zet ik gedoe en onrust om in plezier en succes. - Hoe bevorder ik de inbreng van teamleden? - Hoe zorg ik voor efficiënte en inspirerende vergaderingen. - Hoe zorgen we ervoor dat we besluiten nemen waar iedereen achter staat? - We hebben binnenkort een teamdag, hoe kan ik die zo invullen dat de dag leuk én effectief is? Ook zien wij de tendens om meer zelf te doen, minder externen in te huren. Daarom is er nu dit boek. Een route-map naar de juiste interventie voor iedere situatie op het juiste moment. Met concrete werkvormen en adviezen om van je team een topteam te maken!Bron : http://www.bol.com
Choose an application
De samenleving verandert steeds sneller, dataverkeer groeit exponentieel, het laatste nieuws bereikt ons binnen twee seconden: de wereld is een woonwijk geworden, waar we voortdurend en overal in verbinding met elkaar staan. Al deze ontwikkelingen hebben een grote impact op onze samenwerking. Er is steeds minder tijd voor teamontwikkeling, medewerkers zijn vaak lid van meerdere teams tegelijk, ze werken minder fysiek samen en wisselen sneller van functie. In dit boek tonen de auteurs hoe de teams van de toekomst eruit zien. Wat zijn de nieuwe dilemma's in teams, hoe werkt de virtuele realiteit door in teams, hoe kunnen we in de toekomst effectief aan teamontwikkeling werken en hoe geven we leiding aan het nieuwe samenwerken?
PXL-Business 2014 --- communicatie --- teammanagement --- samenwerking --- leidinggeven --- Teamwerk --- Leidinggeven --- Management --- Personeelsmanagement --- Organisatieleer --- Leiderschap
Choose an application
Personnel management --- teamwork --- management --- Equipe Team --- Collaboration Samenwerking --- Belbin
Choose an application
De druk op teams neemt steeds verder toe. Ze moeten steeds meer met steeds minder presteren. Er is steeds minder tijd voor teamontwikkeling, medewerkers wisselen sneller dan ooit van functie, zijn vaak lid van meerdere teams tegelijkertijd en werken niet alleen meer fysiek samen, maar ook online. Lineaire teamontwikkeling behoort tot het verleden. Hoe zijn de teams van de toekomst dan nog te managen? Kan een team zich snel genoeg aanpassen aan een steeds sneller veranderende omgeving? Ook in een context waarin het naast winst maken ineens tegelijkertijd over duurzaamheid en waarde toevoegen gaat? Waarin nieuwe diensten en producten steeds vaker in cocreatie, dus in teamverband met de klant, tot stand komen? Economische, demografische en digitale ontwikkelingen zullen in de nabije en verre toekomst een enorme impact hebben op het werken van teams. Teams van de toekomst geeft een volledig overzicht van al die veranderingen waar teams mee te maken zullen krijgen. Als gevolg van die veranderingen zal het traditionele denken over teams en groepsdynamica niet meer voldoen. Dit vraagt om een heroriëntatie op het werken in teams en de manier waarop er leiding gegeven kan of moet worden. Om nog effectief samen te werken in teams is het dus noodzakelijk onze visie op het werken met teams te herzien. In dit boek laten Jaco van der Schoor en Guido van de Wiel zien hoe de teams van de toekomst eruit zullen zien en geven ze antwoord op de nieuwe vragen die dat oproept: *Wat zijn de nieuwe dilemma's in teams? *Hoe werkt de virtuele realiteit door in teams? *Hoe kunnen we in de toekomst effectief aan teamontwikkeling werken? *Hoe geven we eigenlijk leiding aan het nieuwe samenwerken? Teams van de toekomst schetst de mogelijkheden voor teamontwikkeling in de toekomst. De basis hierbij wordt gevormd door het bestaansrecht, de inrichting, de dynamiek en de externe omgeving van teams. Ook wordt ingegaan op wat deze ontwikkeling betekent voor de leidinggevenden van teams. Aan het einde van het boek wordt een aantal toekomstscenario's geschetst en worden de tien geboden van teams voor de toekomst gegeven. Teams van de toekomst wil antwoorden geven op vragen waar veel teams in de toekomst steeds meer tegenaan zullen lopen. Via veel praktijkvoorbeelden en een robuust nieuw model ten aanzien van teamontwikkeling tonen de auteurs aan hoe succesvolle teams er in de toekomst uitzien en hoe deze het verschil maken. Managers en leidinggevenden die tegen de moderne ontwikkelingen aanlopen bij het aansturen van hun team. Trainers, adviseurs en coaches die teams begeleiden in hun zoektocht naar effectieve samenwerkingspatronen. Daarnaast iedereen die regelmatig werkt in een team en meer grip op, en begrip van, het teamwerk van morgen wil krijgen.
Primary groups --- Organization theory --- Personnel management --- personeelsmanagement --- teamwork --- coaching
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|