Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
attitude --- wetenschappelijk onderzoek --- Quantitative methods in social research --- vragenlijsten --- meetinstrumenten (psychologie) --- sociale psychologie --- onderzoeksmethoden --- enquêtes --- #SBIB:303H32 --- #SBIB:303H10 --- Waarneming en participerende waarneming, gecontroleerde observatie, groepsdiscussie (vragenlijsten, interviews, experimenten) --- Methoden en technieken: algemene handboeken en reeksen --- Lerarenopleiding --- (vak)didactiek menswetenschappen --- (vak)didactiek menswetenschappen.
Choose an application
Qualitative methods in social research --- Sociology of culture --- gedrag (mensen) --- opinieonderzoek --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- attitude --- enquêtes --- samenleving --- gedragsbeoordeling --- #SBIB:303H32 --- Waarneming en participerende waarneming, gecontroleerde observatie, groepsdiscussie (vragenlijsten, interviews, experimenten). --- Waarneming en participerende waarneming, gecontroleerde observatie, groepsdiscussie (vragenlijsten, interviews, experimenten)
Choose an application
Beïnvloeding gebeurt om verschillende redenen en op verschillende manieren. In Overreden en verleiden, de psychologie van de beïnvloeding, worden de belangrijkste beïnvloedingsmechanismen, besproken. Daarbij gaan de auteurs in op zowel directe als minder directe beïnvloedingsstrategieën. Beïnvloeding is een breed begrip, en in dit boek belichten de auteurs dan ook verschillende facetten van beïnvloeding. Zo wordt er ingegaan op factoren die bepalen of en wanneer informatie overtuigt en inderdaad leidt tot andere meningen, voorkeuren en gedrag. Ook bespreken de auteurs sociale aspecten van beïnvloeding: informatie komt van anderen en wie dat zijn bepaalt natuurlijk ook hoe we met die informatie omgaan. Diverse beïnvloedingsmechanismen worden geïllustreerd met voorbeelden uit het dagelijks leven in verschillende situaties waarin beïnvloeding relevant is. Hierbij wordt de lezer een inzicht geboden in allerlei niveaus van beïnvloeding. Van reclame en marketing, maar ook in beïnvloeding in de context van gezondheid, en het brede gebied van handhaving waarin actoren als de overheid, de leiding van scholen en verkeersregelaars proberen te bewerkstelligen dat mensen zich aan de regels houden. Ten slotte staan de auteurs ook stil bij de diverse kanalen waarover beïnvloeding kan plaatsvinden, variërend van massamedia, social media of gewoon interpersoonlijke interactie. DoelgroepOverreden en verleiden, de psychologie van de beïnvloeding is geschreven voor bachelor studenten wetenschappelijk onderwijs aan de opleidingen (Sociale) Psychologie, Communicatiewetenschappen, Marketing, Politicologie en opleidingen op het gebied van bestuurs- en beleidswetenschappen en gezondheidvoorlichting en preventie.Daarnaast is het boek geschikt voor hogere jaars hbo-studenten aan de opleidingen, Toegepaste psychologie, MWD, SPH en opleidingen op het gebied van communicatie en marketing.Bron : http://www.pearsoneducation.nl
Consumer behavior --- gedragspsychologie --- straffen en belonen --- attitudetraining --- beïnvloeding --- cognitieve psychologie --- 159.9 --- overtuigen --- communicatie --- Psychologie --- PXL-Business 2016 --- toegepaste psychologie --- gedrag --- reclamepsychologie --- communicatieprocessen --- Communicatieve vaardigheden --- Argumenteren --- Beïnvloeding --- Man --- Volwassene --- Communicatie --- Manipulatie --- Beïnvloeden --- Beïnvloeden
Choose an application
This book presents an overview of the processes involved in radicalization and terrorism, and introduces a systematic framework which captures the most crucial individual and social factors involved in determining these processes. The authors begin by considering the role played by prejudice, economic deprivation, and discrimination, and the cognitive responses and emotions they can trigger. These responses tend to emphasize the importance of group membership, and promote intergroup differentiation and polarization, a process which is often accompanied by more pronounced and more extreme religious and ideological beliefs. The book also explores the role of cultural values and social climate in processes of radicalization, as well as personality and demographic factors like age and marital status. As for violent terrorist action itself, this final most radical stage is elicited by a number of group factors such as groupthink, isolation, and leadership. Certain cognitive mechanisms - for example, dehumanizing the target and deflecting responsibility - can also provide excuses for violence. The book examines why some groups turn to violence and others don't, and it addresses the processes of disengagement, deradicalization programs, and other methods used to inhibit the spread of radicalization and terrorism.
Terrorism --- Radicalism --- Political violence --- Terrorisme --- Radicalisme --- Violence politique --- Psychological aspects. --- Religious aspects --- Aspect psychologique --- Aspect religieux --- Psychological aspects --- Political violencePsychological aspects --- Terrorism - Psychological aspects --- Radicalism - Religious aspects
Choose an application
Attitude (Psychology) --- Decision making --- Attitude (Psychologie) --- Prise de décision --- Attitudes (Psychology) --- sociale cognitie --- sociale cognitie. --- Sociale cognitie. --- Social psychology --- Attitude (Psychology). --- Decision making. --- Sociale psychologie
Choose an application
Survey-onderzoek speelt een belangrijke rol in onze samenleving. Het leert ons hoe we denken over het regeringsbeleid, over verschillende politieke partijen en hun leiders en over tal van organisaties en instellingen. Survey-onderzoek leert ons ook hoe we onze vrije tijd doorbrengen, wat we vinden van de nieuwe generatie smartphones, de vernieuwde chocoladehagel en de criminaliteitsbestrijding. Dit boek gaat in op de geschiedenis van survey-onderzoek en geeft aanwijzingen hoe survey-onderzoek moet worden uitgevoerd. Hoe kom je van een onderzoeksvraag naar een concreet onderzoek? Hoe benader je respondenten: telefonisch, op de meubelboulevard of via internet? Hoe stel je een steekproef samen? Hoe ontwikkel je zelf een goed meetinstrument? Hoe formuleer je de vragen? Hoe presenteer je de antwoordmogelijkheden? Hoe ga je om met vertrouwelijkheid van de antwoorden die je hebt gekregen? Hoe rapporteer je je onderzoek? Dit boek levert een theoretische basis en veel praktische aanwijzingen over hoe je een survey-onderzoek moet ontwerpen, uitvoeren en rapporteren. Het boek richt zich op studenten in de gedrags- en maatschappijwetenschappen en is eveneens bruikbaar in de hogere jaren van het hoger beroepsonderwijs.
Qualitative methods in social research --- Sociology of culture --- gedrag (mensen) --- opinieonderzoek --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- attitude --- enquêtes --- samenleving --- gedragsbeoordeling
Choose an application
Social psychology --- Mass psychology --- Psychology, Social --- Human ecology --- Psychology --- Social groups --- Sociology --- Cognitive psychology --- Political sociology --- Social psychology. --- Sociale psychologie --- sociale cognitie. --- Addresses, essays, lectures --- Social perception --- nederland --- politiek --- pays bas --- politique --- 32
Choose an application
Due process of law. --- Law --- Sociological jurisprudence. --- Psychological aspects.
Choose an application
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|