Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Leren in beeld brengen : een praktijkboek voor vormingsinstellingen
Author:
Year: 2009 Publisher: Brussel : Socius,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Toetsen verbeteren : Beoordelen in competentiegericht onderwijs.
Author:
Year: 2011 Publisher: Geel Campinia Media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De uitdrukkelijke en ondubbelzinnige keuze van de K.H.Kempen voor competentiegericht onderwijs daagt ons uit om tegelijk een competentiegerichte toetspraktijk te ontwikkelen, als individuele docent, als vakgroep maar zeker ook als opleiding in zijn geheel. Om dat te ondersteunen, heeft de onderwijsraad in het academiejaar 2010-2011 een project rond toetsen in gang gezet. Toetsen vormen immers het sluitstuk van ons onderwijs: we willen dat ze even sterk en kwaliteitsvol zijn als dat onderwijs zelf. Dat zijn we verplicht aan onze studenten en aan onszelf. Met dit boekje willen we er toe bijdragen dat toetsen voorwerp worden van gesprek en beleidsvoering. Het moet er mee toe leiden dat onze kijk op examens en evaluatie instellingsbreed wordt ontwikkeld en gedragen. Jij bent als docent daarin onze onmisbare partner. Jij hebt de vakexpertise om mee te bepalen waar de toetsen over moeten gaan. Jij hebt de werkveldkennis en de academische kennis om toetsen werkelijk relevant te maken. Jij hebt als begeleider van leerprocessen een goed zicht op wanneer en waarover studenten best getoetst worden. We nodigen je bij deze graag uit om bij te dragen aan een sterke, competentiegerichte toetspraktijk in onze hogeschool ...

Keywords


Book
Wijs-op-weg 1994-1995 : een methodiekenmap voor administratie in VVKSM
Author:
Year: 1995 Publisher: Antwerpen VVKSM

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Toetsen verbeteren. : beoordelen in competentiegericht onderwijs.
Author:
Year: 2011 Publisher: Geel Katholieke Hogeschool Kempen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Verstaan
Authors: ---
Year: 2014 Publisher: Brussel Socius

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het drieluik 'Vertellen - Verstaan - Versterken' gaat over maatschappelijk innoveren en de rol die het sociaal-cultureel werk daarin speelt of kan spelen. Maar waar gaat het eigenlijk over? In de publicatie 'Verstaan' wordt gefocust op het wat en hoe van maatschappelijke innovatie vanuit een sociaal-cultureel perspectief. De auteurs stellen de relatie tussen maatschappelijk innoveren en innoverende praktijken en organisaties scherp. Ze schetsen de eigen bijdrage van het sociaal-cultureel werk aan maatschappelijke innovatie, bekijken innoveren vanuit verschillende leertheorieën en ontwikkelen een eigen kader over maatschappelijk leren in de innovatie-arena. Ten slotte hanteren ze drie verschillende perspectieven - dat van de praktijk, de organisatie en de werkers - en verkennen ze maatschappelijke innovatie op deze verschillende niveaus.


Book
Leren in beeld brengen : een praktijkboek voor vormingsinstellingen.
Authors: --- ---
Year: 2009 Publisher: Brussel SoCiuS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Met een dubbele lus : prikkelend nadenken over Sociaal Werk
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789044124460 Year: 2009 Publisher: Antwerpen/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Elk vak heeft zijn eigen trends, zijn eigenheden, zijn onwrikbare principes. Dat is in de sector van het Sociaal Werk niet anders. Maar zijn die trends en principes wel juist of betrouwbaar? Werken ze optimaal? Blijven ze up-to-date in een steeds weer veranderende maatschappij? Hett boek legt deze en andere vragen voor aan sociaal werkers en anderen, om hen te prikkelen tot nadenken en doordenken. Docenten, praktijkwerkers en academici maken in dit boek kanttekeningen bij trends in het Sociaal Werk en verruimen inzichten en perspectieven op professioneel handelen. Het biedt naast blikopeners ook concrete handvatten. De rode draad van de bijdragen is de kracht van verbinding. Theorievorming in het Sociaal Werk, 'evidence based practice': de ziel van de stiel, actief burgerschap, vraaggericht werken, bindkracht en sociale leerprocessen zijn slechts enkele van de thema's die aan bod komen. De auteurs en de redactie nemen doordachte en uitdagende standpunten in, maar laten het laatste woord aan de lezer


Book
Kanttekeningen : bouwen aan kansen op recht en toegang
Authors: --- ---
ISBN: 9053508988 Year: 1999 Publisher: Leuven/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

BMLIK


Book
Maatschappelijk innoveren vanuit sociaal-cultureel perspectief. 2. Verstaan
Authors: --- ---
ISBN: 9789069790008 Year: 2014 Volume: 1 Publisher: Brussel SoCiuS - Steunpunt voor sociaal-cultureel werk

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Innovatie lijkt een toverwoord. Een must! Maar waar gaat het eigenlijk over? In de publicatie Verstaan brengen we innovatie op begrip. Vanuit een sociaal-cultureel perspectief focussen we op maatschappelijke innovatie. We stellen de relatie tussen maatschappelijk innoveren en innoverende praktijken en organisaties scherp. We schetsen de eigen bijdrage van het sociaal-cultureel werk aan maatschappelijke innovatie, bekijken innoveren vanuit verschillende leertheoriën en ontwikkelen een eigen kader over maatschappelijk leren in de innovatie-arena. Ten slotte hanteren we drie verschillende perspectieven - dat van de praktijk, de organisatie en de werkers- en verkennen we maatschappelijke innovatie op deze verschillende niveau's. (Bron: covertekst)


Book
Leren in beeld brengen : een praktijkboek voor vormingsinstellingen
Authors: ---
Year: 2009 Publisher: Brussel Steunpunt voor Sociaal-Cultureel Werk

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by