Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
De uitdrukkelijke en ondubbelzinnige keuze van de K.H.Kempen voor competentiegericht onderwijs daagt ons uit om tegelijk een competentiegerichte toetspraktijk te ontwikkelen, als individuele docent, als vakgroep maar zeker ook als opleiding in zijn geheel. Om dat te ondersteunen, heeft de onderwijsraad in het academiejaar 2010-2011 een project rond toetsen in gang gezet. Toetsen vormen immers het sluitstuk van ons onderwijs: we willen dat ze even sterk en kwaliteitsvol zijn als dat onderwijs zelf. Dat zijn we verplicht aan onze studenten en aan onszelf. Met dit boekje willen we er toe bijdragen dat toetsen voorwerp worden van gesprek en beleidsvoering. Het moet er mee toe leiden dat onze kijk op examens en evaluatie instellingsbreed wordt ontwikkeld en gedragen. Jij bent als docent daarin onze onmisbare partner. Jij hebt de vakexpertise om mee te bepalen waar de toetsen over moeten gaan. Jij hebt de werkveldkennis en de academische kennis om toetsen werkelijk relevant te maken. Jij hebt als begeleider van leerprocessen een goed zicht op wanneer en waarover studenten best getoetst worden. We nodigen je bij deze graag uit om bij te dragen aan een sterke, competentiegerichte toetspraktijk in onze hogeschool ...
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Het drieluik 'Vertellen - Verstaan - Versterken' gaat over maatschappelijk innoveren en de rol die het sociaal-cultureel werk daarin speelt of kan spelen. Maar waar gaat het eigenlijk over? In de publicatie 'Verstaan' wordt gefocust op het wat en hoe van maatschappelijke innovatie vanuit een sociaal-cultureel perspectief. De auteurs stellen de relatie tussen maatschappelijk innoveren en innoverende praktijken en organisaties scherp. Ze schetsen de eigen bijdrage van het sociaal-cultureel werk aan maatschappelijke innovatie, bekijken innoveren vanuit verschillende leertheorieën en ontwikkelen een eigen kader over maatschappelijk leren in de innovatie-arena. Ten slotte hanteren ze drie verschillende perspectieven - dat van de praktijk, de organisatie en de werkers - en verkennen ze maatschappelijke innovatie op deze verschillende niveaus.
Community organization --- Sociology --- Flanders
Choose an application
Choose an application
Elk vak heeft zijn eigen trends, zijn eigenheden, zijn onwrikbare principes. Dat is in de sector van het Sociaal Werk niet anders. Maar zijn die trends en principes wel juist of betrouwbaar? Werken ze optimaal? Blijven ze up-to-date in een steeds weer veranderende maatschappij? Hett boek legt deze en andere vragen voor aan sociaal werkers en anderen, om hen te prikkelen tot nadenken en doordenken. Docenten, praktijkwerkers en academici maken in dit boek kanttekeningen bij trends in het Sociaal Werk en verruimen inzichten en perspectieven op professioneel handelen. Het biedt naast blikopeners ook concrete handvatten. De rode draad van de bijdragen is de kracht van verbinding. Theorievorming in het Sociaal Werk, 'evidence based practice': de ziel van de stiel, actief burgerschap, vraaggericht werken, bindkracht en sociale leerprocessen zijn slechts enkele van de thema's die aan bod komen. De auteurs en de redactie nemen doordachte en uitdagende standpunten in, maar laten het laatste woord aan de lezer
Sociale welzijnszorg ; sociaalwetenschappelijk onderzoek. --- methoden van het sociaal werk --- sociale participatie --- evidence-based methodiek --- sociaal werk --- Social welfare methods --- Social service --- Social workers --- Belgium --- Handbooks, manuals, etc. --- #SBIB:316.8H30 --- 613.7 --- sociale verpleegkunde --- welzijnswerk --- 321 --- burgerschap --- ethiek --- grondhoudingen --- levenslang leren --- mensenrechten --- sociaal agogisch werk --- sociaal beleid --- sociologisch onderzoek --- wetenschappelijk onderzoek --- Burgerschap --- Levenslang leren --- Maatschappelijk werk: algemeen --- Maatschappelijk werker --- Sociaal werk --- maatschappelijk werk --- Hulpverlening ; beroepsethiek --- Maatschappelijk werk ; ethiek --- Hulpverlening : ethiek --- 364 --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- sociale verpleegkunde, nazorg, kinderverpleging --- Maatschappelijk werk - sociale zorg: algemeen --- 361.3 --- Hulpverlening --- Maatschappelijk werk --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek
Choose an application
BMLIK
vierde wereld --- Nederland --- Maatschappelijk werk. --- welzijnswerk --- Social problems --- hulpverlening --- Social welfare methods --- Marginality, Social --- Social service --- Social work with minorities --- 364.22 --- 364.4 --- armoede --- etnisch-culturele minderheden --- kinderopvang --- Multiculturele samenleving --- Sociaal werk --- verkiezing --- 321.1 --- 321 --- allochtonen --- armoede (kansarmoede) --- asielzoekers --- kinderopvang (crèche) --- laaggeschoolden --- maatschappelijk werk --- schuldbemiddeling --- Sociale uitsluiting --- stemrecht --- vluchtelingen --- kansarmoedebestrijding --- tewerkstelling van kansarmen --- vluchtelingenhulp --- 666.1 Kansarmoede --- #A0003A --- Minorities --- Benevolent institutions --- Philanthropy --- Relief stations (for the poor) --- Social service agencies --- Social welfare --- Social work --- Human services --- Exclusion, Social --- Marginal peoples --- Social exclusion --- Social marginality --- Assimilation (Sociology) --- Culture conflict --- Social isolation --- Sociology --- People with social disabilities --- (zie ook: transculturele verpleegkunde) --- (zie ook: vluchtelingen) --- 339.1 --- 339.13 --- 331.63 --- 362.9 --- Uitsluiting --- Sociale welzijnszorg --- Hulpverlening --- Methodiek --- Toekomstvisies --- Toekomstvisie --- kansarmoede --- maatschappelijk welzijn --- Nederland.
Choose an application
Innovatie lijkt een toverwoord. Een must! Maar waar gaat het eigenlijk over? In de publicatie Verstaan brengen we innovatie op begrip. Vanuit een sociaal-cultureel perspectief focussen we op maatschappelijke innovatie. We stellen de relatie tussen maatschappelijk innoveren en innoverende praktijken en organisaties scherp. We schetsen de eigen bijdrage van het sociaal-cultureel werk aan maatschappelijke innovatie, bekijken innoveren vanuit verschillende leertheoriën en ontwikkelen een eigen kader over maatschappelijk leren in de innovatie-arena. Ten slotte hanteren we drie verschillende perspectieven - dat van de praktijk, de organisatie en de werkers- en verkennen we maatschappelijke innovatie op deze verschillende niveau's. (Bron: covertekst)
volwasseneneducatie --- maatschappelijke ontwikkelingen --- sociaal-cultureel werk --- innovatiemanagement --- Social welfare methods --- 374 --- Samenleving --- Innovatie --- Sociaal-cultureel werk --- Volwasseneneducatie
Choose an application
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|