Narrow your search
Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Even denken... denkgesprekken met kinderen
Authors: ---
ISBN: 9789058191625 9058191621 Year: 2014 Publisher: CED-groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inspiratiebron voor het voeren van denkgesprekken met kinderen, gebaseerd op DGM van Marion Blank. Het boek bevat uitgeschreven activiteiten waarbij telkens suggesties worden gegeven voor denkvragen, die prikkelen tot nadenken en praten. Er zijn denkvragen op vier niveaus. De vragen op de hogere niveaus doen een beroep op de taal-denkontwikkeling. Voorop staat dat de kinderen plezier beleven aan de activiteiten.


Book
DGM in de praktijk. Een handboek bij de Denkstimulerende Gespreksmethodiek van Marion Blank
Authors: ---
Year: 2002 Publisher: Rotterdam Uitgeverij Partners

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Denkstimulerende Gespreksmethodiek leert een kind om op een steeds hoger abstractieniveau denkwerk te verrichten, waardoor het zijn waarnemingen en ervaringen beter kan rangschikken en de wereld om zich heen beter kan structureren. Als middel om denkprocessen te ontwikkelen wordt taal gebruikt. In DGM in de praktijk is de methodiek toegankelijk gemaakt voor iedereen die te maken heeft met kinderen met een achterstand in hun taal- en cognitieve ontwikkeling: logopedisten, leerkrachten, intern begeleiders en remedial teachers. In het handboek wordt de theorie kort uiteengezet. Daarna volgen er werkbladen met verschillende onderwerpen aan de hand waarvan zogenaamde 'denkgesprekjes' met kinderen kunnen worden gevoerd.


Book
Kinderen en hun sociale talenten : kijkwijzer bij de praatplaten
Authors: ---
ISBN: 9789031725007 9789031724932 9789031724987 9789031724970 9789031724994 9789031724963 9789057882241 9789031724956 Year: 2008 Publisher: Amersfoort Kwintessens

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Volgende thema's komen voor : 1a. Ik mag alleen thuis blijven - 1b. De slappe lach - 2a. Ik kan het beter, maar... - 2b. Paprika of zout? - 2c. Jij kunt zo goed... - 3a. Zullen we hiermee spelen? - 3b. Mag ik dat even gebruiken? - 3c. Ik heb daar geen zin in! - 3d. Dat doet een vriend toch niet? - 4a. Klopt het wel? - 4b. We maken een uitnodiging - 5a. Ik kan goed... - 5b. Een echt toneelstuk! - 6a. Sorry, dat is uitverkocht - 6b. Net te laat - 7a. Ik kwam toch spelen? - 7b. Ik spring uit mijn vel! - 8a. Maar dát wist ik niet - 8b. Ik ga zwemmen, mam! - 8c. Maar mijn idee is juist leuk!

Keywords

jezelf presenteren --- keuzes maken --- 371.67 --- 373.3 --- #PBIB:+108.31 --- C3 --- activiteiten --- gedragscode --- gedragsstoornissen --- lager onderwijs (x) --- methodologie --- lager onderwijs --- leerboeken --- sociale competentie --- sociale vaardigheden --- sociale vorming --- 478.9 --- basisonderwijs --- didactiek --- sociaal-emotionele opvoeding --- Lager onderwijs --- Relationele opvoeding --- Schoolboeken --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale ontwikkeling --- Sociale opvoeding --- Sociale vaardigheden --- 433.4 ) Sociale vaardigheden --- aardig doen --- ervaringen delen --- omgaan met ruzie --- opkomen voor jezelf --- samen spelen --- samen werken --- taken uitvoeren --- zesde leerjaar --- Handboek/cursus --- Relationele opvoeding ; basisonderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding ; ba.o. --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- Sociale vaardigheden ; basisonderwijs --- 478.8 --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- Kunst en cultuur --- didactiek basisonderwijs - overige vormingsgebieden --- #PBIB:+108.21 --- kleuteronderwijs --- 471.44 --- Kleuteronderwijs --- 471.44 ) Sociale en emotionele opvoeding --- emotionele opvoeding --- kleuters --- sociale opvoeding --- tweede kleuterklas --- Sociaal-emotionele opvoeding ; kleuteronderwijs --- Sociale ontwikkeling ; k.o. --- Sociale opvoeding ; kleuteronderwijs --- Sociale vaardigheden ; kleuteronderwijs --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Kleuteronderwijs : Algemeen --- didactiek kleuteronderwijs - sociale en emotionele opvoeding --- vierde leerjaar --- derde leerjaar --- eerste leerjaar --- tweede leerjaar --- vijfde leerjaar --- Sociaal-emotionele opvoeding ; ba.o --- Sociale ontwikkeling ; k.o --- Talenten --- 4-jarigen --- Talent --- 4-jarige --- Didactics of social education --- Primary education


Book
Kinderen en... hun sociale talenten : bovenbouw
Authors: ---
ISBN: 9057880873 Year: 2003 Publisher: Hilversum Kwintessens

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Thema's groep 7 : De klassenavond - O, dat heb ik ook wel eens meegemaakt - Je hoort er ook bij - Basketbaltraining - Dat gaat te ver! - Wie doet wat? - Wie kan het hoogst? - Mag ik dat lenen? - Jij helpt niet mee - Hoe moet dat? - Fouten maken - Hoe kies ik? - Ik mag kiezen! - Hoe pak ik het aan? - Mijn smaak - Wat gaat goed? - Hoe zeg ik dat? - Stel je niet aan! - Knal! - Over smaak valt niet te twisten Thema's groep 8 : Vasten - De sportdag - Wat hoort - Zit mijn haar goed? - Ik vind jou... - Ik vind het geen goed idee - We komen er niet uit - Nieuwe vrienden - Afspraak is afspraak - Hoe zal ik dat doen? - Hoe heb ik het gedaan? - Het verboden woord - De Vriendenclub - Jij kiest toch voor mij? - Verkeerd gekozen? - Ho eens even - Lekker uit - Ruzie in de buurt - Wat is er aan de hand? - Wat gaat te ver?


Book
Kinderen en hun sociale talenten : handleiding activiteitenmap 3e kleuterklas
Authors: ---
ISBN: 9789057882241 9789031724949 Year: 2007 Publisher: Averbode Averbode Educatief

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Volgende thema's komen voor : 1a. Ik mis je nu al - 1b. Waar is die knikker? - 2a. Ik speel met jou - 2b. Wat een mooie tekening zeg! - 2c. Niet bang zijn - 3a. Jij mag straks - 3b. Ik heb dat ook nodig - 3c. Ik wil best meedoen - 3d. Wie speelt de baas? - 4a. Wat een haast! - 4b. Alles op z'n plek - 5a. Ik speel graag met... - 5b. Gefeliciteerd! - 6a. Wat trakteer ik? - 6b. Wat is een leuk cadeautje? - 7a. Dat vind ik niet aardig! - 7b. Nee he, daar is tante - 8a. Vechten om een stoel? - 8b. Ik ging toch met jou spelen? - 8c. Maak nu geen ruzie -


Book
Kinderen en hun sociale talenten : [activiteitenmap].
Authors: ---
Year: 2007 Publisher: Averbode : Averbode Educatief,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kinderen en hun sociale talenten - 2e kleuterklas
Authors: --- ---
Year: 2007 Publisher: Averbode Altiora Averbode

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met deze activiteitenmap kan planmatig gewerkt worden aan de sociale competentie van kinderen uit de 2e kleuterklas. De lessen zijn gestructureerd opgezet en ze behandelen alle bouwstenen waaruit sociaal competent gedrag is opgebouwd. Elke les beslaat een periode van twee weken, waarin er in en buiten de les aandacht besteed wordt aan het onderwerp. De ringmap bevat een handleiding met een uiteenzetting over de visie en de werking van de methode; een overzicht van de lesopbouw met daarbij telkens vermelding van categorie, onderwerp, context, tijd en werkvormen, ontwikkelings- en leerplandoelen. Achteraan in de handleiding vindt men voorbeeldbrieven om de ouders over de lessen te informeren. Daarna volgen 20 uitgewerkte lessen met een vaste opbouw. De lesgever kan zelf de volgorde van de lessen bepalen, in overeenstemming met de behoeften van de groep. De map bevat ook pictogramkaarten die de acht gedragscategorieën voorstellen waaruit sociaal competent gedrag bestaat.

Keywords


Book
Kinderen en hun sociale talenten - 3e kleuterklas
Authors: --- ---
Year: 2007 Publisher: Averbode Altiora Averbode

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met deze activiteitenmap kan planmatig gewerkt worden aan de sociale competentie van kinderen uit de 3e kleuterklas. De lessen zijn gestructureerd opgezet en ze behandelen alle bouwstenen waaruit sociaal competent gedrag is opgebouwd. Elke les beslaat een periode van twee weken, waarin er in en buiten de les aandacht besteed wordt aan het onderwerp. De ringmap bevat een handleiding met een uiteenzetting over de visie en de werking van de methode; een overzicht van de lesopbouw met daarbij telkens vermelding van categorie, onderwerp, context, tijd en werkvormen, ontwikkelings- en leerplandoelen. Achteraan in de handleiding vindt men voorbeeldbrieven om de ouders over de lessen te informeren. Daarna volgen 20 uitgewerkte lessen met een vaste opbouw. De lesgever kan zelf de volgorde van de lessen bepalen, in overeenstemming met de behoeften van de groep. De map bevat ook pictogramkaarten die de acht gedragscategorieën voorstellen waaruit sociaal competent gedrag bestaat.

Keywords

Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by