Narrow your search

Library

DocAtlas (3)

Arteveldehogeschool (2)

Hogeschool Gent (2)

KDG (1)

UCLL (1)


Resource type

book (6)


Language

Dutch (5)

Undetermined (1)


Year
From To Submit

2016 (1)

2014 (1)

2013 (2)

2012 (2)

Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
De gids over hoogbegaafde kids : 80 praktische opvoedtips
Author:
ISBN: 9789491687020 Year: 2013 Publisher: Z.p. Scrivo Media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inhoud: Algemeen - Gevoelsleven - Communicatie - Mindset - Leren leren - School - Praktische vaardigheden - Meer weten - Websites.


Book
Handleiding denkspellen inzetten in de klas
Author:
ISBN: 9789491510861 Year: 2014 Publisher: Z.p. Eduforce

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze handleiding geeft een inleiding en overzicht van hoe commerciële spelletjes kunnen ingezet worden in het onderwijs, o.a. bij verschillende soorten leerlingen met leerproblemen zoals onderpresteren, faalangst, of een gebrek aan organisatie of motivatie. Het verwijst hierin ook voornamelijk naar theorieën als die van executieve functies en mindset. Enkele van de spelletjes zijn beschikbaar in de spelkoffers executieve functies voor kleuter, lager en secundair ontleenbaar in docAtlas.


Book
Leren leren : Verrijkingswerk voor de groepen 6, 7 en 8
Author:
ISBN: 9789491510090 Year: 2012 Publisher: [S.l.] : Uitgeverij Eduforce,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
De gids over hoogbegaafde kids : 80 praktische opvoedtips
Author:
Year: 2013 Publisher: Bennekom Scrivo Media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Denken en voelen
Author:
ISBN: 9789491510076 Year: 2016 Publisher: Drachten Eduforce

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit werkboek gaat over het omgaan met gedachten en gevoelens. Aan de orde komen onder andere positief denken, relativeren en de invloed van je eigen stemming en die van anderen. Blokken tekst worden afgewisseld door opdrachten. Aan het einde van elke paragraaf wordt datgene wat in de tekst is behandeld in de praktijk toegepast door middel van een individuele opdracht en een groepsopdracht. Afhankelijk van de beschikbare tijd en de gewenste werkvorm kan er ook voor worden gekozen alleen de individuele opdracht of alleen de groepsopdracht te doen. Het werkboek is erop gericht om leerlingen zelfstandig te laten werken. Achter in het werkboek staan wel nog suggesties waarmee dieper op het thema kan worden ingegaan. In de lijst met suggesties staan boeken, spellen en activiteiten. Voor deze opdrachten is wel vaak extra materiaal nodig.


Book
Leren leren : verrijkingswerk voor de groepen 6, 7 en 8
Author:
Year: 2012 Publisher: [Drachten] Uitgeverij Eduforce

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wil je wel leren, of is leren iets dat moet? Hoe kun je leren handig aanpakken? Om deze vragen draait het werkboek Leren leren. Het staat vol met weetjes en trucjes waarmee je leren makkelijker en leuker kunt maken. Het werkboek is geschikt als verrijkingswerk voor het 4e t/m 6e leerjaar en is erop gericht om leerlingen zelfstandig te laten werken. De leerlingen hebben daarvoor geen toegang tot internet of een bibliotheek nodig. Geschikt als verrijkingswerk voor het vierde tot en met zesde leerjaar. In de beknopte handleiding lees je meer over de aanpak, het soort opdrachten en de bedoeling van de opdrachten.

Keywords

Didactics --- Orthopedagogics

Listing 1 - 6 of 6
Sort by