Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Bewegingsopvoeding --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leerplan --- Balanceren --- Klimmen --- Zwaaibeweging --- Springen --- Trampolinespringen --- Lopen --- Jongleren --- Doelspel --- Tikspel --- Didactiek --- Bewegingsonderwijs --- Leerlijnen --- 477.8 --- 796.04 --- Leerplannen --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs ; didactiek --- Didactics of sports and games --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- bewegingsopvoeding
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Bewegingsopvoeding --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leerplan --- Balanceren --- Klimmen --- Zwaaibeweging --- Springen --- Trampolinespringen --- Lopen --- Jongleren --- Doelspel --- Tikspel --- Didactiek
Choose an application
In dit boek worden 12 leerlijnen beschreven met daarbinnen een vergelijkbare bewegingsuitdaging. Deze leerlijnen zijn uitgewerkt in 29 bewegingsthema's met daarbinnen activiteiten uitgewerkt naar vijf verschillende niveaus. Op deze manier kunnen alle leraren in het ZML-onderwijs activiteiten kiezen voor iedere groep met leerlingen tussen de 4 en 18 jaar, ook die groep met erg grote onderlinge verschillen. Speciale aandacht is besteed aan de leerlingen met geringe bewegingsmogelijkheden en leerlingen in een rolstoel. (Bron: covertekst)
Bewegingsopvoeding --- Leerstoornissen ; basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Bewegingsonderwijs --- 460.5 --- 477.8 --- Buitengewoon basisonderwijs --- Bewegingsopvoeding ; buitengewoon onderwijs --- Didactiek --- Schoolbooks - Didactic material --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Klimmen --- Zwaaibewegingen --- Rollen (werkwoord) --- Springen --- Balanceren --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Bijzonder onderwijs --- Jongleren --- Tikspelen --- Motoriek --- Zwaaibeweging --- Kind met een verstandelijke handicap --- Tikspel
Choose an application
In deze samenvatting van het 'Basisdocument bewegingsononderwijs voor het basisonderwijs' worden 12 leerlijnen uitgewerkt. Deze leerlijnen zijn geordend rond overeenkomstige bewegingsproblemen. Tevens worden tussendoçelen voor de verschillende leeftijdsgroepen beschreven, waarmee de longitudinale lijn van 4 tot en met 12 jaar zichtbaar wordt. Ook worden reguleringsdoelen geformuleerd, bijvoorbeeld over hulpverlenen en het maken van afspraken om gezamenlijk bewegen mogelijk te maken De achterliggende uitgangspunten worden beschreven in een vakconcept. De basisinventarislijsten voor speellokaal en gymzaal komen in het laatste hoofdstuk aan de orde. (Bron: covertekst)
Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- 082340.jpg --- Lichamelijke opvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- Bewegingsopvoeding --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Doelen --- Balanceren --- Klimmen --- Zwaaibewegingen --- Balspelen --- Tikspelen --- Springen --- Lopen --- Jongleren --- Doelspelen --- Doelstelling --- Zwaaibeweging --- Balspel --- Tikspel --- Doelspel
Choose an application
Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- 372.879.6 --- basisonderwijs --- lager onderwijs --- didactiek --- kleuterschool --- 477.8 --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding
Choose an application
In het Basisdocument bewegingsonderwijs worden twaalf leerlijnen uitgewerkt. Deze leerlijnen zijn geordend rond overeenkomstige bewegingsproblemen. Tevens worden tussendoelen voor de verschillende leeftijdsgroepen beschreven, waarmee de longitudinale lijn van vier tot en met twaalf jaar zichtbaar wordt. Daarnaast worden reguleringsdoelen geformuleerd, bijvoorbeeld over hulpverlenen en het maken van afspraken om gezamenlijk bewegen mogelijk te maken. De achterliggende uitgangspunten worden beschreven in een vakconcept en er wordt ingegaan op het leerplan. De methodisch-didactische aspecten van de diverse leerlijnen worden uitvoerig beschreven. Alle 31 bewegingsthema's die binnen de leerlijnen worden onderscheiden, komen in dit boek aan de orde. Er zijn beschrijvingen opgenomen over de bewegingsactiviteiten, zoals arrangement, regels en afspraken met de kinderen. Daarnaast komen organisatorische aspecten aan bod, maar ook hoe de activiteit bij de kinderen wordt geïntroduceerd en hoe het hulpverlenen verloopt. Er wordt bovendien veel aandacht besteed aan het geven van leerhulp. Dit is gekoppeld aan de verschillende niveaus van de tussendoelen. Belangrijk uitgangspunt hierbij is dat de leerhulp op maat wordt geboden. Er wordt beschreven hoe leerhulp kan worden gegeven aan de matige bewegers en hoe de leerkracht de beter bewegende kinderen verder kan helpen. Het reguleren van de activiteit door de kinderen vormt een vast, terugkerend onderwerp. (Bron: www.janluitingfonds.nl)
Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- 616.2 --- Bewegingsopvoeding --- Didactiek (Vakdidactiek) --- 471.47 --- 477.8 --- Balanceren --- Basisonderwijs --- Bewegen op muziek --- Dans --- Doelspelen --- Hardlopen --- Jongleren --- Klimmen --- Mikken --- Rollen --- Springen --- Stoeispelen --- Tikspelen --- Zwaaien --- kleuteronderwijs --- 113721.jpg --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- Gymnastiek; algemeen --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Doelen --- Zwaaibewegingen --- Balspelen --- Lopen --- Doelstelling --- Zwaaibeweging --- Balspel --- Tikspel --- Doelspel
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|