Narrow your search
Listing 1 - 10 of 21 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Basisdocument bewegingsonderwijs : leerlijnen, tussendoelen en methodisch/didactische uitwerkingen
Authors: --- ---
ISBN: 9072335368 Year: 2004 Publisher: Zeist Jan Luitingfonds


Book
De samenwerking tussen vakleerkrachten bewegingsonderwijs en groepsleerkrachten
Authors: ---
Year: 1998 Publisher: Enschede : instituut voor leerplanontwikkeling,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Leerlingvolgsysteem bewegingsonderwijs : gebaseerd op de richtlijnen en tussendoelen uit het Basisdocument bewegingsonderwijs
Authors: --- ---
Year: 2001 Publisher: Zeist Jan Luiting Fonds

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Werkboek voor de buurtsportcoach : naschoolse bewegingsactiviteiten voor kinderen van vier tot twaalf jaar
Authors: --- ---
ISBN: 9789072335647 Year: 2016 Publisher: Nieuwegein Zeist Arko Sports Media Jan Luiting Fonds

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Basisdocument bewegingsonderwijs.
Authors: --- ---
Year: 2001 Publisher: Zeist Jan Luiting Fonds

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Digital
Basisdocument bewegingsonderwijs : leerlijnen, tussendoelen en methodisch/didactische uitwerkingen [cd-rom]
Authors: --- ---
ISBN: 9072335368 Year: 2001 Publisher: Zeist Jan Luiting Fonds

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Bewegingsonderwijs aan ZML
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789072335456 Year: 2009 Publisher: Zeist Jan Luiting Fonds

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek worden 12 leerlijnen beschreven met daarbinnen een vergelijkbare bewegingsuitdaging. Deze leerlijnen zijn uitgewerkt in 29 bewegingsthema's met daarbinnen activiteiten uitgewerkt naar vijf verschillende niveaus. Op deze manier kunnen alle leraren in het ZML-onderwijs activiteiten kiezen voor iedere groep met leerlingen tussen de 4 en 18 jaar, ook die groep met erg grote onderlinge verschillen. Speciale aandacht is besteed aan de leerlingen met geringe bewegingsmogelijkheden en leerlingen in een rolstoel. (Bron: covertekst)


Book
Basisdocument : bewegingsonderwijs voor het basisonderwijs : de samenvatting
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789072335463 Year: 2007 Publisher: Zeist Jan Luiting Fonds

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze samenvatting van het 'Basisdocument bewegingsononderwijs voor het basisonderwijs' worden 12 leerlijnen uitgewerkt. Deze leerlijnen zijn geordend rond overeenkomstige bewegingsproblemen. Tevens worden tussendoçelen voor de verschillende leeftijdsgroepen beschreven, waarmee de longitudinale lijn van 4 tot en met 12 jaar zichtbaar wordt. Ook worden reguleringsdoelen geformuleerd, bijvoorbeeld over hulpverlenen en het maken van afspraken om gezamenlijk bewegen mogelijk te maken De achterliggende uitgangspunten worden beschreven in een vakconcept. De basisinventarislijsten voor speellokaal en gymzaal komen in het laatste hoofdstuk aan de orde. (Bron: covertekst)


Multi
Basisdocument : bewegingsonderwijs voor het basisonderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789072335517 Year: 2011 Publisher: Zeist Jan Luiting Fonds

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het Basisdocument bewegingsonderwijs worden twaalf leerlijnen uitgewerkt. Deze leerlijnen zijn geordend rond overeenkomstige bewegingsproblemen. Tevens worden tussendoelen voor de verschillende leeftijdsgroepen beschreven, waarmee de longitudinale lijn van vier tot en met twaalf jaar zichtbaar wordt. Daarnaast worden reguleringsdoelen geformuleerd, bijvoorbeeld over hulpverlenen en het maken van afspraken om gezamenlijk bewegen mogelijk te maken. De achterliggende uitgangspunten worden beschreven in een vakconcept en er wordt ingegaan op het leerplan. De methodisch-didactische aspecten van de diverse leerlijnen worden uitvoerig beschreven. Alle 31 bewegingsthema's die binnen de leerlijnen worden onderscheiden, komen in dit boek aan de orde. Er zijn beschrijvingen opgenomen over de bewegingsactiviteiten, zoals arrangement, regels en afspraken met de kinderen. Daarnaast komen organisatorische aspecten aan bod, maar ook hoe de activiteit bij de kinderen wordt geïntroduceerd en hoe het hulpverlenen verloopt. Er wordt bovendien veel aandacht besteed aan het geven van leerhulp. Dit is gekoppeld aan de verschillende niveaus van de tussendoelen. Belangrijk uitgangspunt hierbij is dat de leerhulp op maat wordt geboden. Er wordt beschreven hoe leerhulp kan worden gegeven aan de matige bewegers en hoe de leerkracht de beter bewegende kinderen verder kan helpen. Het reguleren van de activiteit door de kinderen vormt een vast, terugkerend onderwerp. (Bron: www.janluitingfonds.nl)

Listing 1 - 10 of 21 << page
of 3
>>
Sort by