Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Onderwijs en toetsen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. . Toetsen sluiten doorgaans een onderwijsperiode af. Toetsen maken echter ook deel uit van het onderwijsproces. Een toets kan studenten in staat stellen doelmatiger te leren. Indien toetsen op een zorgvuldige wijze in het onderwijs worden geconstrueerd, vormen ze een middel om het leerproces van studenten te sturen. Met andere woorden, toetsen moeten niet worden gezien, en behandeld, als iets losstaands van onderwijs, ze vormen een integraal onderdeel van het onderwijsproces. Zicht op toetsen volgt een groep docenten die voor de taak staat een toets te construeren die aansluit op het gegeven onderwijs. Iedere stap van het toetsconstructie proces wordt uitgebreid besproken. Het constructieproces begint met het formuleren van de eindtermen en eindigt met het versturen van de uitslag aan studenten en de opleiding. Alle stappen van het constructieproces worden op een uitputtende manier behandeld.Dit boek is bedoeld voor docenten in het hoger onderwijs die op een zorgvuldige manier een toets willen construeren. Het is geen theoretisch boek; voorkennis is nauwelijks vereist. Noodzakelijke termen worden op een duidelijke manier uitgelegd met steeds een link naar de onderwijspraktijk van alledag.. Henk van Berkel heeft vijfentwintig jaar ervaring als onderwijskundige in het hoger onderwijs en is als universiteit hoofddocent werkzaam bij de Universiteit Maastricht. Hij heeft zijn inspiratie voor de inhoud van dit boek gehaald uit de talloze workshops die hij heeft gegeven in het hoger onderwijs. Daardoor is hij bekend met de praktische problemen die docenten ervaren bij het toetsconstructieproces. De inhoud van het boek biedt de oplossingen. (Bron: covertekst)
Evaluation Evaluatie --- Examens Examens --- Tests Tests --- 489.54 --- Evaluatie --- Hoger onderwijs --- Toetsen --- 37 --- 371.27 --- 373.6 --- Evaluatie (Beoordeling) --- Evaluatie van leerlingen (klassenraad, schoolrapport, toetsen) --- Evaluatiegesprekken --- Examen --- Examens --- Examineren --- Feedback --- Normen --- Onderwijs --- Tests --- Vraagtechnieken --- Zelfevaluatie --- Evaluatietechnieken: hoger onderwijs --- Examens: hoger onderwijs --- evaluatie van leerlingen --- hoger onderwijs --- s20110108.jpg --- (zie ook: Schoolrapporten) --- 371.21 --- 378 --- Evaluatie. --- Evaluation Evaluatie. --- Examens Examens. --- Hoger onderwijs. --- Tests Tests. --- Toetsen. --- Examens. --- (zie ook: Schoolrapporten). --- 371.21. --- 378.
Choose an application
Didactic evaluation --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- evaluatie (onderwijs)
Choose an application
Sinds de verschijning van de eerste druk van Toetsen in het hoger onderwijs in 2002 is er veel veranderd op toetsgebied. Door nieuwe doelen, eisen en onderwijsvormen in het hoger onderwijs moeten opleidingen nog meer aandacht besteden aan de wijze waarop studenten worden getoetst. Toetsen in het hoger onderwijs gaat in op alle actuele ontwikkelingen. In deze tweede herziene druk komen daarom niet alleen de gebruikelijke toetsen met de computer, overalltoetsen, toetsen met portfolio's en voortgangstoetsen aan de orde. Omdat scholieren steeds meer gebruikmaken van bronnen op internet, is er bijvoorbeeld een hoofdstuk toegevoegd over het opsporen van plagiaat. Daarnaast zijn er hoofdstukken toegevoegd over de EVC-procedure (Erkenning Verworven Competentie) en over de gevolgen van het toenemende aanbod van vraaggestuurd en competentiegericht onderwijs. Tot slot is de literatuur aan het einde van elk hoofdstuk geüpdatet en uitgebreid. Dit inspirerende boek geeft docenten antwoord op alle vragen die te maken hebben met de kwaliteitscriteria, de beoordeling, de wijze van nakijken en de zak/slaaggrens van toetsen. Door de praktische hulpmiddelen als antwoordmodellen, specificatietabellen en checklists is Toetsen in het hoger onderwijs onmisbaar voor de lespraktijk van docenten in het hbo.
Didactic evaluation --- multiple-choice vragen --- vragen stellen --- evaluatie (onderwijs) --- Higher education --- Evaluatietechnieken ; hoger onderwijs --- Competenties ; hoger onderwijs --- Toetsen (onderwijs) --- 489.54 --- Evaluatie --- Hoger onderwijs --- Toetsen --- Examens --- 371.26 --- 378.012 --- Evaluation de la formation Training evaluation --- Examens Examens --- Tests Tests --- EVC (elders verworven competenties) --- competenties --- computers --- didactiek --- evaluatie --- hoger onderwijs --- overall-toets --- plagiaat --- portfolio's --- stage --- toetsen --- Evaluatie van leerlingen (klassenraad, schoolrapport, toetsen) --- 450.6 ) toetsen --- 489.59 --- hoger onderwijs : evaluatie (ler) --- toetsbeleid --- toetsen: hoger onderwijs --- Assessment --- Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Onderwijsresearch: hoger onderwijs. --- Examens (hoger onderwijs) --- Evaluatietechnieken --- 371.26 Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Didactische evaluatie --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- departement Gezondheidszorg 08 --- toetsconstructie --- portfolio --- competentiegericht onderwijs --- vraaggestuurd onderwijs --- Onderwijsresearch: hoger onderwijs
Choose an application
Psychology --- School management --- Didactics --- Teaching aids --- Teaching --- Photography --- assessing --- portfolios [groups of works]
Choose an application
Administrative law --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- didactiek --- evaluatie (onderwijs) --- onderwijsrecht --- Netherlands
Choose an application
Colloques --- Colloquia --- Enseignement --- Flandre --- Nederland --- Onderwijs --- Pays-Bas --- Vlaanderen --- Education --- -#SBIB:316.334.1O130 --- #SBIB:HIVA --- #A9410A --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Research --- -Congresses --- Methoden van onderwijsonderzoek --- Lerarenopleiding --- Congresses. --- algemeen --- algemeen. --- #SBIB:316.334.1O130 --- Research&delete& --- Congresses --- Algemeen.
Choose an application
De studierendementen in het hoger onderwijs staan onder druk. Studenten doen veel langer over hun studie dan zou moeten. In dit boek zijn onderzoeken samengebracht die zich richten op studiesucces. Aan bod komen de volgende vragen: welke maatregelen kunnen opleidingen nemen om hun studierendement te verhogen en welke evidentie is er? Hoe kan het dat er nog steeds sprake is van een rendementsprobleem terwijl we er eigenlijk al zoveel van weten. In Studiesucces bevorderen: het kan en is niet moeilijk wordt deze laatste vraag beantwoord door te wijzen op de noodzaak van een integrale aanpak. Het boek kan daarom ook gebruikt worden bij het ontwikkelen van deze gewenste integrale aanpak binnen opleidingen en instellingenhttp://www.boomlemma.nl/onderwijskunde-didactiek/catalogus/studiesucces-bevorderen-het-kan-en-is-niet-moeilijk-1
studievaardigheden --- motiverend onderwijs --- studiebegeleiding --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- #KVHB:Studiebegeleiding --- #KVHB:Hoger onderwijs --- 489.5 --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- 489 --- Hoger onderwijs --- hoger onderwijs --- Studie en studieresultaten --- Hoger onderwijs; algemeen --- PXL-Central Office 2014 --- studieresultaten --- Studiemethoden --- Studieresultaten --- Studiemethode --- Studieresultaat
Choose an application
Dit boek geeft een breed overzicht van toets- en beoordelingsvormen in het hoger onderwijs. Ook beschrijft het verschillende aspecten van toetsen en het toetsproces. Het boek geeft handreikingen en praktijkvoorbeelden. Daarmee is het een praktische en inspirerende informatiebron voor opleidingen, examencommissies, toetscommissies en (aankomende) docenten.In deze vierde druk staan nieuwe hoofdstukken over onder meer de kwaliteitspiramide, het samenwerken bij toetsontwikkeling, het toetsen van creativiteit en over de rechtsbescherming van examinandi. De hoofdstukken over digitaal toetsen en ervaringscertificaten (EVC) zijn herschreven. Bijvoorbeeld met extra informatie over flexibel onderwijs. In ieder hoofdstuk is veel aandacht voor de rol van de docent.Toetsen in het hoger onderwijs kan gebruikt worden om een goed toetsbeleid op te zetten en uit te voeren. Daarmee is het geschikt om het certificaat Basiskwalificatie Examinering (BKE) en het Seniorkwalificatie Examinering (SKE) te behalen. Het boek is toegankelijk en daarom ook goed bruikbaar voor toetsconstructie in het voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs.
Didactic evaluation --- multiple-choice vragen --- vragen stellen --- evaluatie (onderwijs) --- Higher education --- hoger onderwijs --- examens --- PXL-Tech 2018 --- Examens --- Hoger onderwijs --- Normwaarden --- Wetenschappelijk onderzoek --- Informatica --- Casestudies --- Gezondheidszorg --- Toetsen --- Toetsinstrumenten --- Education, Higher --- Educational evaluation --- Educational assessment --- Educational program evaluation --- Evaluation research in education --- Instructional systems analysis --- Program evaluation in education --- Self-evaluation in education --- Evaluation --- College students --- Postsecondary education --- Universities and colleges --- Education --- Education. --- Teaching. --- Teaching and Teacher Education. --- Didactics --- Instruction --- Pedagogy --- School teaching --- Schoolteaching --- Instructional systems --- Pedagogical content knowledge --- Training --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- PXL-Ebooks --- Normen --- Evaluatietechnieken --- Hoger onderwijs. --- Examen --- Norm (standaard) --- Casestudy --- Toets --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Toetsing in het hoger onderwijs staat meer dan ooit volop in de belangstelling. Sinds de verschijning van de eerste druk van Toetsen in het hoger onderwijs in 2002 is er veel veranderd op toetsgebied. Door nieuwe inzichten in hoe toetsen het leergedrag van studenten sturen en door veel strengere accreditatie-eisen zijn opleidingen en docenten er van doordrongen dat toetsbeleid en goed toetsen onontkoombaar zijn. Van elke opleiding wordt vereist dat deze én beschikt over een adequaat systeem van toetsing en kan aantonen dat de beoogde eindkwalificaties worden gerealiseerd. Daarom besteden opleidingen en docenten steeds meer aandacht aan de wijze waarop studenten worden getoetst. Nadat in de tweede herziene druk in 2006 onderwerpen als digitaal toetsen, het opsporen van plagiaat, en EVC (Erkenning Verworven Competenties) zijn toegevoegd is de derde druk verder geactualiseerd.In deze derde druk zijn nieuwe onderwerpen opgenomen die de kwaliteit van toetsing beïnvloeden, zoals: toetsbeleid, toetsprogramma's, formatief toetsen, rubrics, toetsen van onderzoeksvaardigheden, performance assessment, competentietoetsing en landelijke kennistoetsen. Bestaande hoofdstukken en literatuurlijst zijn geactualiseerd.Toetsen in het hoger onderwijs bevat veel praktische hulpmiddelen en voorbeelden. Het is een bron van inspiratie voor individuele docenten en opleidingen in het hoger onderwijs, voor examencommissies en toetscommissies.
Didactic evaluation --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- evaluatie (onderwijs) --- Evaluatie --- Hoger onderwijs --- Toets --- Evaluatietechniek --- Onderwijs --- hoger onderwijs. --- toetsen. --- multiple-choice vragen --- vragen stellen --- Evaluatietechnieken ; hoger onderwijs --- hoger onderwijs --- toetsen
Choose an application
Toetsing in het hoger onderwijs staat meer dan ooit volop in de belangstelling. Sinds de verschijning van de eerste druk van Toetsen in het hoger onderwijs in 2002 is er veel veranderd op toetsgebied. Door nieuwe inzichten in hoe toetsen het leergedrag van studenten sturen en door veel strengere accreditatie-eisen zijn opleidingen en docenten er van doordrongen dat toetsbeleid en goed toetsen onontkoombaar zijn. Van elke opleiding wordt vereist dat deze én beschikt over een adequaat systeem van toetsing en kan aantonen dat de beoogde eindkwalificaties worden gerealiseerd. Daarom besteden opleidingen en docenten steeds meer aandacht aan de wijze waarop studenten worden getoetst. Nadat in de tweede herziene druk in 2006 onderwerpen als digitaal toetsen, het opsporen van plagiaat, en EVC (Erkenning Verworven Competenties) zijn toegevoegd is de derde druk verder geactualiseerd.In deze derde druk zijn nieuwe onderwerpen opgenomen die de kwaliteit van toetsing beïnvloeden, zoals: toetsbeleid, toetsprogramma's, formatief toetsen, rubrics, toetsen van onderzoeksvaardigheden, performance assessment, competentietoetsing en landelijke kennistoetsen. Bestaande hoofdstukken en literatuurlijst zijn geactualiseerd.Toetsen in het hoger onderwijs bevat veel praktische hulpmiddelen en voorbeelden. Het is een bron van inspiratie voor individuele docenten en opleidingen in het hoger onderwijs, voor examencommissies en toetscommissies.
Didactic evaluation --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- evaluatie (onderwijs)
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|