Narrow your search

Library

UGent (1)

ULiège (1)


Resource type

dissertation (2)


Language

English (2)


Year
From To Submit

2019 (1)

2013 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Dissertation
An appraisal analysis of UK print press coverage of the 2012 London Olympics
Authors: --- ---
Year: 2013 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstellingen: Deze masterproef doet onderzoek naar de persverslaggeving over de Olympische Spelen van 2012 in Londen en dit zowel in de populaire- als in de kwaliteitskranten. Kwaliteitskranten omvatten de Guardian, de Independent, de Daily Telegraph en de Times; in het populaire segment werden The Express, de Daily Mirror, de Daily Mail en The Sun onderzocht. Het corpus werd samengesteld op basis van krantenartikelen die een link hadden met de Olympische Spelen van 2012 in Londen. Middelen of methode: Het onderzoek werd gedaan op basis van "appraisal theory". De drie categorieën ("affect", "judgement" en "appreciation") werden onderzocht, alsook de journalistieke formulering die werd gebruikt in de krantenartikelen. In deze studie, werd het boek "The language of evaluation: Appraisal in English" van Martin & White (2005) gebruikt als referentiepunt. De theorie werd toegepast als een evaluatie-instrument voor de taal die gehanteerd werd in de krantenartikelen in zowel de populaire- als de kwaliteitskranten. Bovendien werd ook onderzocht of bepaalde stereotiepe beelden die deel uitmaken van de Britse identiteit bevestigd, aangepast of verworpen worden in het corpus. Resultaten: In het algemeen, bevestigt deze studie dat er een verschil bestaat tussen de populaire- en kwaliteitskranten. De populaire pers gebruikt een meer subjectieve verslaggeving terwijl de kwaliteitspers objectiever is. Er is wel een afwijking binnen het kwaliteitssegment: vaak zijn de artikels veel subjectiever dan de norm is van een kwaliteitskrant. Aan de andere kant zijn er ook gelijkenissen binnen de krantenartikelen. Er staan namelijk een aantal thema's centraal die ons een duidelijk beeld geven van de waarden en doelstellingen van de Olympische Spelen binnen de Britse maatschappij. Bovendien bevestigen heel wat krantenartikelen de stereotiepe beelden om de Britse identiteit te benadrukken. Ten slotte werd met de Olympische Spelen van 2012 in London niet enkel een economische boost verwacht, er werd ook een invloed verwacht op de perceptie van sport in het algemeen en op de politieke, culturele en sociale waarden van het Verenigd Koninkrijk.


Dissertation
The effectiveness of online and offline touchpoints for campaigns (in relation to the ROI)
Authors: --- --- --- ---
Year: 2019 Publisher: Liège Université de Liège (ULiège)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The aim of this project is to improve the effectiveness of touchpoints during marketing campaigns. Two main themes have been identified as issues needing to be addressed in order to improve the performance of touchpoints. On the one hand, the webshop has a low conversion and retention rate. On the other hand, marketing campaign reporting is not optimal and does not allow the marketing team to adapt campaigns in real time and draw clear conclusions once they are completed.
In order to improve the conversion and retention of the webshop, it was decided to conduct a qualitative and quantitative study to identify which barriers prevent operators from making a greater proportion of their purchases through this channel. Once these barriers had been identified, a benchmark was carried out to find out what solutions already exist on the market. Recommendations were then drafted on the basis of the data extracted from the survey and additional sources. 
To obtain a clearer reporting of marketing campaigns, it was decided to create an interactive dashboard. The purpose of this dashboard is to display key data from each touchpoint.
The dashboard was created via Google Data Studio and includes key figures in four different sections: "Key figures" which presents the overall campaign figures, "Touchpoints performance" which presents the details of each touchpoint, "Engagement" which describes how operators have interacted with the content of the campaigns and lastly "Audience information" which presents the available information on the operators reached.
Recommendations for improving the effectiveness of the webshop include the benefits offered by the webshop, its speed, the user experience, communication about the existence and benefits of this channel. As for the dashboard, the recommendations are oriented towards data collection, in order to make it as easy as possible for the marketing department to use

Listing 1 - 2 of 2
Sort by