Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Bijzonder onderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Education [Special ] --- Enfants inadaptés -- Éducation --- Enfants à besoins éducatifs particuliers --- Enfants à besoins éducatifs spéciaux --- Enseignement adapté --- Enseignement spécial --- Enseignement spécialisé --- Exceptional children -- Education --- Onderwijs [Bijzonder ] --- Onderwijs [Buitengewoon ] --- Psycho-éducation --- Psychoéducation --- Pédagogie curative --- Pédagogie curative et spécialisée --- Pédagogie spécialisée --- Speciaal onderwijs --- Special education --- Écoles pour enfants handicapés --- Éducation spéciale --- Éducation spécialisée --- 460.9 --- geluk --- kunst --- onderwijs --- verhalen --- Overige onderwerpen orthopedagogiek --- Art --- Psychological aspects
Choose an application
**OnderWijsTijd** is een veelzijdig vaktijdschrift gericht op innovatie en verbetering van de lespraktijk, de integrale leerlingenzorg en leerbegeleiding in Nederland en Vlaanderen. Het slaat een brug tussen onderzoek en praktijk en biedt bruikbare en toegankelijk geschreven artikelen voor het onderwijs en het netwerk van zorg daaromheen. **OnderWijsTijd** richt zich tot leraren, welzijnswerkers, zorgcoördinatoren, jeugdtherapeuten, leerlingenbegeleiders, hulpverleners en iedereen die zich direct of indirect bezighoudt met leerlingenbegeleiding, met welzijn en gezondheid of met eender welk zorgverbredingproject.
Pupil counseling. Pupil guidance --- inclusief onderwijs --- welzijnswerk --- leerlingenbegeleiding --- jeugdhulpverlening --- Onderwijsinnovatie --- Periodicals --- School ; innovatie. --- Leerlingenbegeleiding --- Onderwijs & Pedagogie --- Zorgverbreding ; onderwijs --- Onderwijs & Pedagogie
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
De volkswijsheid 'Kleine kinderen, kleine zorgen -Grote kinderen, grote zorgen' gaat eigenlijk ook op in het onderwijs. Als een kind in het voortgezet onderwijs nog niet op het goede spoor is gebracht, is er met recht sprake van een hardnekkig probleem. Nu scholen voor voortgezet onderwijs niet meer zo herkenbaar voorkomen op de lijst van scholen, is het goed dat de aandacht groeit voor speciale onderwijszorg in het hele voortgezet onderwijs, onder meer op het gebied van leerwerktrajecten, loopbaanoriëntatie en -begeleiding, doorstroomvraagstukken, VMBO/ROC, NT2, structurele vormgeving van leerwegondersteunend onderwijs in het VMBO en specifieke vraagstukken in het studiehuisDit boek behandelt belangrijke thema 's uit de leerlingenzorg die elke dag spelen in het voortgezet onderwijs. Uit de inhoud: C. Terlouw: Orthopedagogisch-didactisch centrum -R. Kleijnen: Meten van effecten van remediaal handelen -J. Jeninga: Planmatig handelen bij gedragsproblemen -L. Ario: Wat moet een leerling weten om zich te kunnen redden in de Nederlandse samenleving -R. Jasperse: KAGAL: Kennis Als Gereedschap, Activerend Leren -N. ten Brink: School Video Interactie Begeleiding -C. Sebregts: Remedial teaching en de Internationale Schakelklassen -A. Smits & P. van der Helm: Dyslexie en software. (Bron: www.maklu.be)
Leerlingbegeleiding --- Nederland --- Zorgverbreding --- Buitengewoon onderwijs --- Remediërend onderwijs --- Gedragsproblemen --- Sociale vorming --- Kinderen --- Leraren --- Professionalisering --- Software --- Kennis Als Gereedschap - Activerend Leren (project) --- Kennis --- Zelfsturend leren --- Feuersteinmethode --- Adaptief onderwijs --- Constructivisme --- Leerproblemen --- Leesproblemen --- Secundair onderwijs --- 032299.jpg --- Leerlingbegeleiding: secundair onderwijs --- Speciale onderwijszorg: secundair onderwijs --- Gedragsprobleem --- Sociale vaardigheidstraining --- Kind --- Leraar --- Feuerstein methode --- Leerprobleem --- Leesprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Directie --- Verpleegkunde --- Informatica --- Literatuur
Choose an application
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|