Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Sociology of education --- Primary education --- Secondary education --- Flanders
Choose an application
Taal, onderwijs en de samenleving is een kritiek op recente beleidsontwikkelingen in het taalonderwijs. Het toont dat het beleid gebaseerd is op perceptie, niet op feiten, en dat de verhoogde nadruk op grammatica, spelling, uitspraak, talige correctheid enzovoort, nefast is. Dit boek biedt meteen ook een aanzet tot een taalpedagogie die de heiligheid van de standaard afbreekt. Een taalpedagogie die rekening houdt met diversiteiten van allerlei aard, en die échte gelijke kansen garandeert. De klemtoon ligt daarbij op taalgebruik en communicatie eerder dan op taalstructuur.
Sociolinguistics --- Language and languages --- Study and teaching. --- Taalbeleid --- Taalonderwijs --- Taalsociologie. --- Vlaanderen. --- onderwijsbeleid --- taalvaardigheid --- talenonderwijs --- sociolinguïstiek --- onderwijssociologie --- Didactics of Dutch --- School management --- Flanders --- PLURIFORMITEIT -- 375.1 --- Language and education --- Social aspects --- Belgium --- 800.5 --- 803.2 --- Communicatie --- Geletterdheid --- Maatschappij --- Meertaligheid --- Nederlands --- Onderwijs --- Sociolinguïstiek --- Taal --- Taalgebruik --- onderwijs --- taal --- taalonderwijs --- 456.2 --- Leeromgeving --- 81'272 --- communicatie --- taalbeleid --- taalgebruik --- België --- #KVHA:Sociolinguïstiek --- #KVHA:Taalbeleid --- #KVHA:Taalkunde --- #KVHA:Taalonderwijs --- 641 Taalbeleid --- Language and society --- Society and language --- Sociology of language --- Language and culture --- Linguistics --- Sociology --- Integrational linguistics (Oxford school) --- toegepaste sociolinguistiek. taalbeleid --- sociolinguïstiek, taalachterstand, taalminderheden, tweetaligheid --- Sociological aspects --- Vlaanderen --- Therapie --- Interactief onderwijs --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Emigratie --- Sociolinguïstiek --- sociolinguïstiek --- België --- #KVHA:Sociolinguïstiek --- sociolinguïstiek, taalachterstand, taalminderheden, tweetaligheid --- Language and languages - Study and teaching.
Choose an application
Choose an application
Brede school --- Relatie school - ouder --- Vlaanderen --- Gelijke onderwijskansen
Choose an application
What is required to achieve civic integration and citizenship in nation states across the world? Should language testing be a part of it? This book addresses the urgent need to develop a fuller conceptual and theoretical basis for language testing than is currently available, to enable widespread discussion of this theme and the concomitant linguistic and cultural requirements.The policy proposals for civic integration have so far been conducted almost entirely at a national level, and with little regard for the experiences of a countries with long traditions of migration, such as the USA, Canada, the UK or Australia. At the same time, EU enlargment and the ongoing rise in the rate of migration into and across Europe suggest that these issues will continue to grow in importance.This book raises the level of discussion to take account of international developments and to promote a more coherent and soundly based debate. It will appeal to researchers and academics working in sociolinguistics and language education, as well as those working on language policy.
Tests linguistiques --- Émigration et immigration --- Citoyenneté --- Sociolinguistics --- Émigration et immigration
Choose an application
Choose an application
Wetenschappelijk onderzoek toont het belang aan van kwaliteitsvol onderwijs in de eerste levensjaren voor de sociale, cognitieve en emotionele ontwikkeling van kinderen. Daarom wil de KBS bijdragen aan het doorbreken van kinderarmoede en sociale ongelijkheid. In het kader van het subactiedomein Kleine kinderen, grote kansen voerde de UGent een actieonderzoek uit dat tot doel had om toekomstige leraren in het kleuteronderwijs beter toe te rusten in het creëren van gelijke onderwijskansen voor kansarme kleuters.Dit actieonderzoek, mede gesteund door de Vlaamse overheid (Departement Onderwijs) geeft inzicht in de wijze waarop lerarenopleidingen toekomstige leraren kunnen voorbereiden op het omgaan met diversiteit en kansarmoede en formuleert hiervoor geïntegreerde curricula die de nodige competenties een plaats geven in de kern van het curriculum. Verder worden goede voorbeelden in kaart gebracht en lessen getrokken uit de praktijk (zie ook Hoe omgaan met kinderarmoede op school?) en het project uit het Innovatiefonds van de lerarenopleiding van de Vlaamse overheid
Social problems --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics of Kindergarten --- didactiek --- armoede --- kleuteronderwijs --- lerarenopleiding --- leraren --- Sociology of culture --- Didactics of social education --- Primary education --- Secondary education --- Leraar kleuteronderwijs --- Lerarenopleiding --- Armoede --- Diversiteit --- Onderwijsbeleid --- Onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Kansarmoede --- Armoedebeleid --- 37.061 --- Ongelijkheid --- Armoedebestrijding --- Armoede en kinderen --- 471.9 --- armoedebestrijding --- 339.1 --- 371.1 --- 339.13 --- Kansarme kinderen ; kleuteronderwijs
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Social problems --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics of Kindergarten --- didactiek --- armoede --- kleuteronderwijs --- lerarenopleiding --- leraren
Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|