Listing 1 - 10 of 39 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In Vlaanderen is iets gebeurd dat waakzame aandacht vraagt en verregaande gevolgen kan hebben op onderwijsgebied. De Vlaamse Onderwijsraad (VLOR) brengt een document uit dat de pretentie heeft een totaalvisie op onderwijs te willen zijn voor beleid en praktijk. De auteur van dit document brengt een vernietigende kritiek uit op dit document. Onderwijs gezien als een louter maatschappelijke functie geeft onvoldoende draagkracht en biedt onvoldoende garanties voor de toekomstige ontwikkeling binnen het Vlaamse onderwijs. De VLOR graaft niet diep genoeg. Er bestaat, gelukkig, een waardig alternatief. De auteur baseert zich daarbij op het pedagogisch grondbegrip 'zelfvorming-in-dialoog', van aard om een nieuwe en verfrissende kijk te verkrijgen op het onderwijs van de (triadische) dialoog. Politieke gevolgen kunnen niet uitblijven, want de monopoliepositie van de VLOR staat nu op de helling. Een nieuw decreet op de adviesorganen dringt zich op. (Bron: covertekst)
Pedagogiek en onderwijskunde --- Onderwijsbeleid. --- School management --- onderwijspolitiek --- Vlaamse Onderwijsraad --- Flanders --- 371 <493-17> --- #A0204A --- 720 Onderwijs --- #KVHA:Onderwijs; Vlaanderen --- 451.3 --- Bildungsidee --- Europa --- Onderwijs --- Onderwijspolitiek --- Vlaanderen --- Vlor --- 073672.jpg --- Onderwijs ; Vlaanderen --- 371 <493-17> Onderwijs. Schoolwezen--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Onderwijs. Schoolwezen--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Onderwijsvernieuwing --- (zie ook: teleonderwijs)
Choose an application
Teacher education. Teacher's profession --- onderwijsstrategieën --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- 454 ) Didactiek - algemeen --- didactiek --- pedagogiek
Choose an application
Het onderwijs is allereerst praxis. Wat doet de empirische onderwijskunde daarmee? Respecteert die wetenschap de praxis en dus het werk van de leraren? De auteur komt tot de conclusie dat dit niet het geval is. Daarbij komt ook het negeren van pedagogiek, cultuur en filosofie, waardoor de onderwijskunde zich totaal in een impasse wringt. Komt met de inbreng van de pedagogiek ditmaal de praxis wel tot zijn recht? De lezer kan zelf tot duidelijke conclusies komen. (Bron: www.academiapress.be)
onderwijskunde --- pedagogiek --- 073685.jpg --- Pedagogie --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Pedagogiek --- Teaching --- didactiek --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Onderwijs --- Onderwijspsychologie --- Onderwijskunde. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Handboeken en inleidingen.
Choose an application
Onderwijs --- Pedagogiek --- Humanisme --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Educational sciences --- Personality development --- Social policy and particular groups --- Kinderpsychologie --- Psychologie de l'enfant --- 371.03 --- Christian education of children --- Parenting --- -Child development --- Child psychology. --- #GBIB:CBMER --- #GSDBP --- #GROL:SEMI-37.017 --- #GBIB:IDGP --- pedagogiek --- didactiek --- personalisme --- onderwijs --- C6 --- opvoeding --- ethiek --- Behavior, Child --- Child behavior --- Child study --- Children --- Pediatric psychology --- Psychology, Child --- Child development --- Developmental psychology --- Psychology --- Child psychiatry --- Child rearing --- Educational psychology --- Development, Child --- Developmental biology --- Developmental psychobiology --- Parent behavior --- Parental behavior in humans --- Parent and child --- Parenthood --- Vorming van persoonlijkheid. Algemene ontwikkeling. Karaktervorming --- Religious aspects --- -Catholic Church --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Development --- Catholic Church --- -Church of Rome --- Roman Catholic Church --- Katholische Kirche --- Katolyt︠s︡ʹka t︠s︡erkva --- Römisch-Katholische Kirche --- Römische Kirche --- Ecclesia Catholica --- Eglise catholique --- Eglise catholique-romaine --- Katolicheskai︠a︡ t︠s︡erkovʹ --- Chiesa cattolica --- Iglesia Católica --- Kościół Katolicki --- Katolicki Kościół --- Kościół Rzymskokatolicki --- Nihon Katorikku Kyōkai --- Katholikē Ekklēsia --- Gereja Katolik --- Kenesiyah ha-Ḳatolit --- Kanisa Katoliki --- כנסיה הקתולית --- כנסייה הקתולית --- 가톨릭교 --- 천주교 --- Education --- Child development. --- Christian education of children. --- Catholic Church. --- 371.03 Vorming van persoonlijkheid. Algemene ontwikkeling. Karaktervorming --- -Education --- Child psychology --- Religious aspects&delete& --- Education. --- Personalité --- Enfants--Psychologie --- Personaliteit --- #BSCH: vak: sociologie --- Schoolbooks - Didactic material --- Church of Rome
Choose an application
Secondary education --- VSO (vernieuwd secundair onderwijs) --- onderwijs --- opvoeding --- pedagogiek --- onderwijsvernieuwing --- School management --- Belgium --- Enseignement secondaire --- Middelbaar onderwijs --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- 371.014.3 --- #SBIB:316.334.1O230 --- #SBIB:AGGR --- #GSDBP --- vernieuwd secundair onderwijs (VSO) (x) --- vorming --- kritiek --- na 1945 (x) --- 373.5.014.3 <493> --- #C9202 --- 483 --- VSO --- onderwijsvernieuwing: sec. ond. --- Onderwijshervorming. Onderwijsvernieuwing --(algemeen) --- Geplande onderwijsverandering --- Education, Secondary --- 371.014.3 Onderwijshervorming. Onderwijsvernieuwing --(algemeen) --- onderwijsvernieuwing: sec. ond
Choose an application
Educational sciences --- Politics and education --- Onderwijsfilosofie --- Mensbeeld --- Onderwijsbeleid --- Nederland --- Kust
Listing 1 - 10 of 39 | << page >> |
Sort by
|