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Stochastic analysis.. --- Anàlisi estocàstica --- Analysis, Stochastic --- Mathematical analysis --- Stochastic processes --- Anàlisi matemàtica --- Processos estocàstics --- Càlcul de Malliavin --- Equacions integrals estocàstiques --- Integrals estocàstiques
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The book constitutes an introduction to stochastic calculus, stochastic differential equations and related topics such as Malliavin calculus. On the other hand it focuses on the techniques of stochastic integration and calculus via regularization initiated by the authors. The definitions relies on a smoothing procedure of the integrator process, they generalize the usual Itô and Stratonovich integrals for Brownian motion but the integrator could also not be a semimartingale and the integrand is allowed to be anticipating. The resulting calculus requires a simple formalism: nevertheless it entails pathwise techniques even though it takes into account randomness. It allows connecting different types of pathwise and non pathwise integrals such as Young, fractional, Skorohod integrals, enlargement of filtration and rough paths. The covariation, but also high order variations, play a fundamental role in the calculus via regularization, which can also be applied for irregular integrators. A large class of Gaussian processes, various generalizations of semimartingales such that Dirichlet and weak Dirichlet processes are revisited. Stochastic calculus via regularization has been successfully used in applications, for instance in robust finance and on modeling vortex filaments in turbulence. The book is addressed to PhD students and researchers in stochastic analysis and applications to various fields.
Mathematical analysis --- Operational research. Game theory --- Probability theory --- Mathematics --- analyse (wiskunde) --- waarschijnlijkheidstheorie --- stochastische analyse --- wiskunde --- kansrekening
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Le présent ouvrage présente des recommandations pratiques en matière de conception de formation continue en ligne. Il s'appuie sur une revue de la littérature issue de diverses disciplines, comme la psychologie, l'éducation ou la communication, et en fait une synthèse structurée selon un cadre conceptuel intégrateur inspiré de deux modèles d'évaluation de formation (Kirkpatrick, 1994 et Moore, 2003). Après une présentation générale de la démarche d'élaboration d'une formation continue en ligne, les chapitres suivants abordent à tour de rôle les critères retenus pour évaluer une formation : – La satisfaction de l'apprenant : l'apprenant est-il intéressé par les sujets proposés et satisfait de la formation reçue ? – L'apprentissage : l'apprenant a-t-il acquis de nouvelles connaissances ? – Le changement d'attitude : l'attitude de l'apprenant a-t-elle été modifiée positivement, le cas échéant ? – Le changement de comportement : le contenu de la formation est-il transféré concrètement dans la pratique professionnelle ? Des exemples sont également présentés pour illustrer de quelle façon les notions abordées peuvent être utilisées en pratique. Enfin, au terme de chacun des chapitres, des éléments-clés à retenir permettent de résumer les contenus principaux. S'adressant aux chercheurs, aux pédagogues et aux étudiants, cette contribution vise à soutenir ceux qui désirent se familiariser davantage avec la conception de formation continue en ligne ou qui sont engagés dans une telle démarche.
Medicine --- Education, Distance --- Health Personnel --- education --- Distance education --- Enseignement à distance. --- Médecine --- Formation en ligne. --- Personnel médical --- Personnel de santé publique --- Study and teaching. --- Étude et enseignement. --- Étude et enseignement. --- Formation en cours d'emploi. --- Medicine - education --- Health Personnel - education
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Don de Jean-Paul Haton
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