Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Om scholen te ondersteunen om tot een evenwichtig aanbod van dranken en tussendoortjes te komen, ondertekenden in 2016 de toenmalige Vlaamse minister van Onderwijs en minister van Welzijn, samen met verschillende partners uit de voedingsindustrie, de koepel van automatleveranciers, vertegenwoordigers voor (drink)water, cateraars, het Vlaams Instituut Gezond Leven vzw en onderwijspartners een engagementsverklaring.Dit engagement had als doel scholen te motiveren en te ondersteunen om tegen het schooljaar 2020-2021 een evenwichtig en gevarieerd aanbod van dranken en tussendoortjes te voorzien. De doelstelling was dat scholen tegen 2021 geen suikerrijke dranken en suikeren vetrijke tussendoortjes meer aanbieden uit de uitdoofcategorie van de aanbevelingen rond dranken en tussendoortjes, en dat basisproducten uit het aanmoedigingsbeleid ruim beschikbaar zijn in scholen.Om na te gaan of deze doelstellingen werden behaald bracht Het Vlaams Instituut Gezond Leven vzw in 2018 en in 2021 het aanbod van dranken en tussendoortjes in basis- en secundaire scholen in kaart. Dit rapport is een samenvatting van de resultaten in 2021.
Choose an application
Choose an application
De folders richten zich op verschillende leeftijdsgroepen, maaltijdmomenten en zetten je met tips en tricks op weg om stap voor stap gezonder te eten, gezonder te kiezen, en gezonder te koken. Tot slot leren ze dat gezond eten niet duur hoeft te zijn.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Met Happy Snacks versterk je het mentaal welbevinden van leerlingen in de klas. De dood bevat 48 kaartjes met krachtige methodieken. Ze versterken competenties om te kunnen bouwen aan geluk. Via de driehoeksmeting leg je vasdt waaraan je precvies wil werken. Op elk kaartje vind je een QR-code die verwijst naar een webpagina met al het materiaal om met de methodiek aan de slag te gaan. De Happy Snacks...-zijn gebaseerd op de geluksdriehoek, een wetenschappelijk en onderbouwd model voor mentaal welbevinden. - bevatten 48 kant-en-klare methodieken voor in de klas - voorzien een gevarieerd aanbod van actieve, creatieve en reflectieve methodieken. - ondersteunen leerkrachten om mentaal welbevinden bespreekbaar en tastbaar te maken in de klas. -maken deel uit van een bredere project "geluk in de klas" (Bron: covertekst)
Lager onderwijs --- Mentaal welbevinden --- 415 --- mentaal welbevinden --- algemene psychologie --- Didactics of social education --- lager onderwijs (doelgroep) --- psychische kwetsbaarheid --- SO (secundair onderwijs) --- GGZ (geestelijke gezondheidszorg) --- WO (wereldoriëntatie) --- geluk
Choose an application
Visitekaartje
Choose an application
Choose an application
This edited volume aims to widen the discussion about the diversity of human-nature relationships and valuation methods and to stimulate new perspective that are needed to build a more sustainable future, especially in face of ongoing socio-environmental changes. Conceptual and empirical approaches, including qualitative, quantitative, and mixed methodologies have been used to highlight the importance of an integrative understanding of socio-ecological systems, where healthy ecosystems underpin the quality of life and societal activities largely drive environmental changes. Readers will obtain a comprehensive overview of the many and diverse ways the relationships between people and nature can be characterized. This includes understanding how people assign values to nature, discuss how human-nature interactions are shaped and provide examples of how these values and interactions can be systematically assessed across different land systems in Europe and beyond. This open access book is produced by internationally recognized scientists in the field but written in an accessible format to be of interest to a large audience, including prospective students, lecturers, young professionals and scientists embarking to the interdisciplinary field of socio-ecological research and environmental valuation.
Biodiversitat --- Medi ambient --- Ecologia aplicada --- Protecció --- Ecologia --- Natura --- Protecció ambiental --- Protecció mediambiental --- Protecció del medi ambient --- Ciències ambientals --- Enginyeria ambiental --- Qualitat ambiental --- Política ambiental --- Diversitat biològica --- Diversitat ecològica --- Biologia --- Heterogeneïtat ecològica --- Conservació --- Human nature interactions --- Nature's benefits to society --- Science-policy interface --- Scale and gradient analyses --- Environmental and human impacts --- Spatial planning and conservation --- Urban Geography and Urbanism --- Ecologia humana --- Efecte del clima sobre l'home --- Desenvolupament sostenible
Choose an application
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|