Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
'Vrede is de weg', zei Mahatma Gandhi. Het klinkt vanzelfsprekend, simpel bijna. Maar je ervaart dagelijks dat het dat niet is. Niet voor jou, niet voor andere mensen, niet voor organisaties en regeringen. Op een vreedzame manier omgaan met het leven om ons heen is blijkbaar iets wat je jezelf en je kinderen moet leren. Hoe doe je dat? Het geef je dat leerproces vorm en inhoud? Dit werk tracht een antwoord te geven. Je vindt praktische informatie en concrete ervaringen, stevige bouwstenen om met kinderen en jongeren te werken aan vrede. Het boek wil hulp bieden aan leerkrachten en ouders door het begrip 'vredeseducatie' theoretisch en praktisch in te vullen.
Vredesopvoeding. --- geweldloze opvoeding --- Didactics of social education --- vredesopvoeding --- Intercultureel onderwijs --- Vredesopvoeding ; onderwijs --- Vredesbeweging ; geschiedenis --- #gsdb11 --- 862 Vredesopvoeding --- 478.1 --- geschiedenis --- vredesbewegingen --- Agressie --- Basisonderwijs --- Conflicten --- Conflicthantering --- Culturele diversiteit --- Didactiek --- Discriminatie --- Geweld --- Kindsoldaten --- Kritisch denken --- Lager onderwijs --- Leerlingbemiddeling --- Media --- Mondiale vorming --- Noord-Zuid-kloof --- Omgaan met verschillen --- Rechten --- VN (Verenigde Naties) --- Vooroordelen --- Vredesbewegingen --- Vredesopvoeding --- Conflictbeheersing --- Geweldloze opvoeding --- Ik en de anderen --- Oorlog --- Plichten --- Rechten van de mens --- Respect --- Ruzie --- Verbondenheid --- 478.1 ) Mondiale vorming en vredesopvoeding --- Gandi, Mahatma --- King, Martin Luther --- Noord-Zuidkloof --- agressie --- basisonderwijs --- culturele diversiteit --- didactiek --- geweld --- kritisch denken --- plichten --- rechten --- vooroordelen --- Godsdienst ; basisonderwijs --- Vredesopvoeding ; basisonderwijs --- Cultuurverschillen --- Godsdienst; ba.o. --- Vredesopvoeding : basisonderwijs --- Vredesopvoeding; ba.o. --- Vredesorganisaties --- 052221.jpg --- didactiek basisonderwijs - mondiale vorming en vredesopvoeding --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- (zie ook: Anders zijn) --- (zie ook: Conflicten) --- Godsdienst; ba.o --- Vredesopvoeding; ba.o --- vrede --- lesideeën --- vredeseducatie --- Noord-Zuidverhoudingen --- Vredesbeweging --- Cultuurverschil --- Vooroordeel --- Noord-zuidverhouding --- Leerling --- Jongere --- Vlaanderen --- Emigratie --- Kindsoldaat
Choose an application
Choose an application
This Teacher’s Manual is part of a package provided in support of the UNESCOeducational project, “Heritage for Peace and Reconciliation”, which also includes filmsand a brochure. The Heritage for Peace and Reconciliation project shall help educatorsto introduce in their teaching the concepts of dialogue, peace and reconciliationthrough the understanding of cultural heritage. They may use the examples providedto prepare school projects, excursions, or exhibitions or enrich through it their everydaylessons. One important occasion to pursue actions and cooperation initiatives may be21 September of each year, the UN’s International Peace Day.
Choose an application
Choose an application
Polemology --- Didactics of social education --- Didactics of secundary education --- Flanders
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|