Narrow your search

Library

Vlaams Parlement (3)

Arteveldehogeschool (2)

KDG (2)

UCLL (2)

FARO (1)

Hogeschool Gent (1)

KBC (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

More...

Resource type

book (4)

digital (2)


Language

Dutch (6)


Year
From To Submit

2014 (1)

2013 (3)

2010 (1)

Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Ouders uit kansarme milieus aan het woord over zorg en onderwijs voor jonge kinderen
Authors: --- ---
ISBN: 9789051308136 Year: 2013 Publisher: Brussel Koning Boudewijnstichting

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit rapport laat gezinnen met jonge kinderen in armoede aan het woord. In opdracht van de KBS voerde het Expertisecentrum Krachtgericht Sociaal Werk van de Karel de Grote-Hogeschool een kwalitatief onderzoek uit naar de beleving en de verwachtingen van autochtone en allochtone kansarme ouders met betrekking tot voorzieningen, begeleidingsinitiatieven en scholen voor kinderen in hun eerste levensjaren. Op basis van diepte-interviews met 31 respondenten en 2 focusgroepen, werd een analyse gemaakt van de redenen voor niet-gebruik, de positieve en negatieve ervaringen met scholen en voorzieningen en hun voorstellen tot optimalisering van de werking voor kwetsbare doelgroepen.Een vergelijkbaar onderzoek bij franstalige ouders werd uitgevoerd door de Université de Liège


Digital
Ouders uit kansarme milieus aan het woord over zorg en onderwijs voor jonge kinderen
Authors: --- ---
ISBN: 9789051308136 Year: 2013 Publisher: Brussel KBS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit rapport laat gezinnen met jonge kinderen in armoede aan het woord. In opdracht van de Koning Boudewijnstichting voerde het Expertisecentrum Krachtgericht Sociaal Werk van de Karel de Grote-Hogeschool een kwalitatief onderzoek uit naar de beleving en de verwachtingen van autochtone en allochtone kansarme ouders met betrekking tot voorzieningen, begeleidingsinitiatieven en scholen voor kinderen in hun eerste levensjaren. Op basis van diepte-interviews met 31 respondenten en 2 focusgroepen, werd een analyse gemaakt van de redenen voor niet-gebruik, de positieve en negatieve ervaringen met scholen en voorzieningen en hun voorstellen tot optimalisering van de werking voor kwetsbare doelgroepen.


Digital
Ouderparticipatie als uitgangspunt : samenwerken met ouders in de residentiële werking van de Centra voor Kinderzorg en Gezinsondersteuning
Authors: --- ---
Year: 2014 Publisher: Antwerpen Karel de Grote-Hogeschool

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De kracht van samenwerking tussen onderzoekers en sociale werkers: 'l'Union fait la force'.
Authors: --- --- ---
Year: 2010 Publisher: Deurne Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
De kracht van de samenwerking tussen onderzoekers en sociale werkers : "l'union fait la force"

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Betekenisvolle en bevredigende resultaten worden geboekt wanneer onderzoekers en sociaal werkers elk vanuit hun expertise hun rol volwaardig kunnen opnemen, ondersteund door 'lerende' organsaties. N.a.v. het 5-jarig bestaan van de masteropleiding sociaal werk aan de UA werd een internationale conferentie georganiseerd waar goede voorbeelde van samenwerkingsmodellen in praktijkgericht sociaal werk werden getoond


Book
Ouders uit kansarme milieus aan het woord over zorg en onderwijs voor jonge kinderen.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit rapport laat gezinnen met jonge kinderen in armoede aan het woord. In opdracht van de Koning Boudewijnstichting voerde het Expertisecentrum Krachtgericht Sociaal Werk van de Karel de Grote-Hogeschool een kwalitatief onderzoek uit naar de beleving en de verwachtingen van autochtone en allochtone kansarme ouders met betrekking tot voorzieningen, begeleidingsinitiatieven en scholen voor kinderen in hun eerste levensjaren. Op basis van diepte-interviews met 31 respondenten en 2 focusgroepen, werd een analyse gemaakt van de redenen voor niet-gebruik, de positieve en negatieve ervaringen met scholen en voorzieningen en hun voorstellen tot optimalisering van de werking voor kwetsbare doelgroepen.

Keywords

Listing 1 - 6 of 6
Sort by